dagerik Skrevet Mai 6, 2010 Skrevet Mai 6, 2010 Under oppstart(les første tegn til tenning) small det i motoren, og røyk kom ut av vifeventiler og ut av motor. Etter dette, bremser ikke motoren i det hele tatt, ettertenner mye, bremser svikter med en gang jeg ikke gasser, og er VELDIG ujamn på tomgang. Jeg tenker litt at "eksplosjonen" har ødelagt lamda sonden, kan dette stemme? Håper på svar! Setter pris på alle sine meninger
dagerik Skrevet Mai 7, 2010 Forfatter Skrevet Mai 7, 2010 Tror jeg har funnet svaret på del to. Var et rør (luft-inn på tomgangsregulatoren) som var løst. Dette var nok en konsekvens av at motoren "eksplodere". Noen som har ideer om hva dette kan komme av? Tror selv jeg setter en mynt på en eller flere dårlige coiler/plugger,
^th0mas^ Skrevet Mai 7, 2010 Skrevet Mai 7, 2010 Lambdasonden er i hvertfall ikke i nærheten av selve motoren.
janerik171187 Skrevet Mai 7, 2010 Skrevet Mai 7, 2010 høres ut som at bensin/luft blandingen tente i innsug istedet for i sylinder. Da blir det overtrykk. Som gjorde at røret hoppet av pga for høyt trykk. Brems trenger vakuum. Så når det røret er løst så forsvinner vakuumet der. Og brems funker dårlig.
Gunnar Skrevet Mai 7, 2010 Skrevet Mai 7, 2010 Kan ikke helt forstå at dårlige coiler/plugger skal gjøre at den klarer å antenne i innsuget i stedet for sylinderen. Er de dårlige så får du ikke tenning i det hele tatt... Hva slags symptomer har du nå som du har satt på plass slangen igjen? Nå bør bremser og alt mulig være på plass igjen. Du burde kanskje sjekke kompresjon på sylindrene dine, for en eller annen plass må gnisten i innsuget ha kommet fra...
KrHeLl Skrevet Mai 8, 2010 Skrevet Mai 8, 2010 Hiver meg på denne. Hadde et veldig lignende hendelse med min, der smalt det også. Kom hvit røyk ut av panseret, her hadde også en slange blåst av. Hos meg var det slangen som går inn (under) på midten av innsuget retning luftfilteret. Jeg kuttet motoren med en gang, satt på slangen og alt fungerte igjen.
dagerik Skrevet Mai 9, 2010 Forfatter Skrevet Mai 9, 2010 KrHeLl: Og den har aldri smelt etter dette? Får stikke innom et verksted å sjekke dette en dag, merklige saker.. Takk for alle svar hittil!
KrHeLl Skrevet Mai 9, 2010 Skrevet Mai 9, 2010 Nei, har aldri hat noen problemer etter jeg satt den på plass. Hvis du finner ut av grunnen til dette, så legg gjerne inn hva du fant ut for jeg har ikke en anelse om hva som kunne ha forårsaket dette.
The_transporter Skrevet Mai 10, 2010 Skrevet Mai 10, 2010 har selv opplevd dette da var det min egen feil, satt på pluggledniga feil en annen motor jeg hadde så var tenninga så av at det fortsatt brandt i kammeret da den nye blandingen kom inn, da kom det rar lyd kan man si men så var detta ford da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå