SSM Skrevet Mai 7, 2010 Share Skrevet Mai 7, 2010 Skal montere en slik på M3en. Men ser at det er en tilbakeslags ventil som sitter på den pompa orginalt og at det er meningen å bruke en form for banjo kobling der. Jeg lurer på om jeg fucker det til ved å fjerne den koblingen med tilbakeslag siden jeg ikke får tak i en slik banjo som man skal bruke der? Ellers så er resten av systemet orginalt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Mai 7, 2010 Share Skrevet Mai 7, 2010 jeg tok med meg pumpa på tess, fikk banjo med slangefitting Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet Mai 7, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 7, 2010 Er ikke så lett det når jeg ikke har Tess i nerheten.. Og de har jo faen ikke åpent på lørdagen heller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan327t Skrevet Mai 7, 2010 Share Skrevet Mai 7, 2010 Jeg har fjerna den på pumpene mine, men har ikke testet enda. Men jeg har en 316 som egentlig ikke har pumpe som jeg satt inn 325 pumpe rett på org turslangen uten no form for ventil når jeg satt i 318 is motor, funker fjell den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet Mai 10, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 10, 2010 jeg tok med meg pumpa på tess, fikk banjo med slangefitting Da har jeg fått banjoen, men mangler en mutter som må på der. Har du bare en vanlig hette mutter eller? Bruker du forresten den orginale som sitter der når man kjøper pumpa? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Mai 10, 2010 Share Skrevet Mai 10, 2010 Mutter? jeg har bare en banjkobling med tilhørende bolt typ sånn her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet Mai 10, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 10, 2010 Ååååå, tenkte på å bruke den som sitter der orginalt jeg. Siden det er sånn tilbakeslags greier der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Mai 10, 2010 Share Skrevet Mai 10, 2010 nå er jeg faktisk ikke helt med. husker ikke om jeg tok ut noe der, men tror ikke det. EDIT: Nå har jeg 984 pumpe, jeg trodde disse var like i innfestingen, men det er de tydeligvis ikke. Hvilken side er det du driver å kobler på nå, inn på pumpa, eller ut? Inn kan du sette en M18x1.5 (dobbelsjekk) slangenippel, og ut kan du bruke banjo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet Mai 10, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 10, 2010 Den inn er jo kurant for der skal jeg jo rett, men ut så må jeg ha 90 grader for å ikke komme i konflikt med traversen bak. På 044 pumpa står det en nippel i når man kjøper den, på ut. Den har en form for tilbakeslag eller overtrykk ventil, laget for 90 grader banjo. Den passer rett på cosworth f.eks. Den fungerer nok slik at når man stopper pumpa så vil den holde trykket på fuel railen slik at det ikke dropper. Da vil man jo få raskere start på bilen siden den har fullt trykk på galleriet ved start. Jeg kan jo selfølgelig drite i den ventilen også da men... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Mai 10, 2010 Share Skrevet Mai 10, 2010 Kan du ikke ta av den slangenippelen og sette en banjo på den? Det er vel "mutteren" under der igjen som er tilbakeslagsventilen. Ventilen kan være grei å ha ja, men den reduserer noe flow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet Mai 10, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 10, 2010 Joda, har den slange nippelen som du sier løst. Men det er ikke en slange nippel, det er en banjo nippel under den svarte du ser på bildet der. Det ser ikke ut for at det er noe tilbakeslags ventil under denne her, men skal ikke si det sikkert. Er i tilfelle rart at det skal være to slike ventiler etter hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå