Gå til innhold

Sjekkliste ved kjøp av 326 e36 coupe, hva bør man se etter ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Jeg og pappa skal se på førstebil om søndagen. Fant en 325 som ikke står så langt unna :)

Har pratet med fyren og han sa det meste skal være greit. Untatt noen kosmetiske skader, som f.eks rust etter valsing :S

Men hva annet bør jeg se etter, typiske rustplasser, hjuloppheng osv er i orden . . Takker om jeg får svar :D

Og er det noen som syns den er verdt prisen ? http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=22240543

Skrevet
viktig å sjekke at traværsfestene ikke har revnet fra gulvet.

Skal jeg sjekke ut, men ikke det at jeg vet hva traværsfetser er ?

Skrevet

bakplata pleier også å ruste fælt så kjenn på gummilista som er bak der innitrunken. forran dempertårnene, dårlige fest i dempertårnene bak,

Skrevet

Foringene som holder oppe bakstillinga, spesielt de forrerste. Pleier å være slitne og mye rust rundt der om det ikke er gjort noe med.

Ellers så sjekk for rust på dører, panser og bagasjelokk, at motoren sviver reint på tomgang og ikke tikker nevneverdig, at vinduet går litt opp/ned når du åpner/lukker døra, at vifta fungerer på alle hakk osv.

Må igrunn sjekke alt da dette begynner å bli gamle biler som gjerne er kjørt hardt og skrudd endel på :wink:

• 4 weeks later...
Skrevet

hmm. Skal vinduene på coupe'n gå ned/opp når man ååner/lukker døra ?:)

Forje bilen jeg så på gjorde ikke det, men det virka da tett da vi kjørte.

Skrevet

Ja, de skal gå ca 1 cm ned når du åpner dem, og opp igjen når du lukker, slik at vinduet kan trykkes "under" værtetninga istedenfor utenpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...