325icab_88 Skrevet Mai 7, 2010 Share Skrevet Mai 7, 2010 Hei! Startet i dag M50n i E30n Fyrer og går bra, foruten at den jager veldig på tomgang! Dro ut LMM men ingen forskjell... regner med at denne er gåen. Noen andre forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breitling Skrevet Mai 8, 2010 Share Skrevet Mai 8, 2010 Hvordan er bensinforbruket?? Du kan prøve å ta ut LMM, for så å rense "trådene" inn med en Q-tip og isopropanol el. lignende. Monter den i bilen igjen, ta av minuspolen fra batteriet for å resette ECU. (eller bruk diagnoseutstyr hvis du har dette). Koble til batteri igjen og fyr opp motoren. La oss få vite om dette hjelper. Kan også være Lambda som er defekt, men begynn med å rense LMM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mons1 Skrevet Mai 8, 2010 Share Skrevet Mai 8, 2010 Er det en glødetråd i LMM, så ikke forsøk å rense den! Den ryker for det minste og ryker den, så er det bare å bestille seg en ny. Rensing kan gjøres på den nyere utgaven av LMM som har plater og ikke tråd. BTW: Den LMM med glådetråd har en egen rensefunksjon at når du stenger av motoren, så økes strømmen i gjennom tråden slik at den brenner av støv og skitt. Er det Lambda så begynner motoren å jage når motoren er blitt varm og ikke når den er kald. Er det ingen forskjell når du kjører med eller uten LMM, så er den gåen rett og slett. Med gåen LMM så må du regne med 2liter på mila og masse sur eksos. ECU går i nødmodus slik at du kan komme deg på verksted. Hvis motoren går jevnt ved kald motor og begynner å jage når den blir varm, så kan du prøve å koble fra Lambda og se om det stabiliserer seg. Da er Lambda gåen og dette er veldig normalt på M50. RS Hvordan er bensinforbruket??Du kan prøve å ta ut LMM, for så å rense "trådene" inn med en Q-tip og isopropanol el. lignende. ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breitling Skrevet Mai 8, 2010 Share Skrevet Mai 8, 2010 Jeg har bestandig renset LMM´er som har glødetråd på denne måten, og har aldri opplevd at tråden ryker. Er som oftest bare å bruke sunn fornuft samt være forsiktig så går det fint Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325icab_88 Skrevet Mai 9, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 9, 2010 Hvordan forbruker har vet jeg ikke, da motoren er satt i en E30 som pusses opp Har prøvd å renset lmm uten hell Har også prøvd å tatt av minus polen.. Skal ikke lambda kun regulere når bilen er varm? Prøvde også med en 320 lmm, samme regla der.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen lysholm Skrevet Mai 9, 2010 Share Skrevet Mai 9, 2010 Kan fortsatt være LMM. Prøv å få tak i en fra en lik bil som ikke har disse symptomene. Jagingen på disse bilene er ofte forårsaket av LMM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325icab_88 Skrevet Mai 9, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 9, 2010 Får nesten få taki en Smeller \ tenner også i innsuget.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breitling Skrevet Mai 10, 2010 Share Skrevet Mai 10, 2010 Btw....bruker du LMM fra B20 på en B25-motor, så vil den ikke gå optimalt, og du kan få samme symptomer som hvis LMM skulle være defekt. Er forskjellig diameter og stor forskjell på mengde luft som passerer, så ECU vil få feile signaler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå