Gå til innhold

Jaging på tomgang M50B25


325icab_88
 Share

Anbefalte innlegg

Hvordan er bensinforbruket??

Du kan prøve å ta ut LMM, for så å rense "trådene" inn med en Q-tip og isopropanol el. lignende.

Monter den i bilen igjen, ta av minuspolen fra batteriet for å resette ECU. (eller bruk diagnoseutstyr hvis du har dette). Koble til batteri igjen og fyr opp motoren.

La oss få vite om dette hjelper.

Kan også være Lambda som er defekt, men begynn med å rense LMM :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en glødetråd i LMM, så ikke forsøk å rense den! Den ryker for det minste og ryker den, så er det bare å bestille seg en ny.

Rensing kan gjøres på den nyere utgaven av LMM som har plater og ikke tråd.

BTW: Den LMM med glådetråd har en egen rensefunksjon at når du stenger av motoren, så økes strømmen i gjennom tråden slik at den brenner av støv og skitt.

Er det Lambda så begynner motoren å jage når motoren er blitt varm og ikke når den er kald.

Er det ingen forskjell når du kjører med eller uten LMM, så er den gåen rett og slett. Med gåen LMM så må du regne med 2liter på mila og masse sur eksos. ECU går i nødmodus slik at du kan komme deg på verksted.

Hvis motoren går jevnt ved kald motor og begynner å jage når den blir varm, så kan du prøve å koble fra Lambda og se om det stabiliserer seg. Da er Lambda gåen og dette er veldig normalt på M50.

RS

Hvordan er bensinforbruket??

Du kan prøve å ta ut LMM, for så å rense "trådene" inn med en Q-tip og isopropanol el. lignende.

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan forbruker har vet jeg ikke, da motoren er satt i en E30 som pusses opp :)

Har prøvd å renset lmm uten hell :(

Har også prøvd å tatt av minus polen..

Skal ikke lambda kun regulere når bilen er varm?

Prøvde også med en 320 lmm, samme regla der....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Btw....bruker du LMM fra B20 på en B25-motor, så vil den ikke gå optimalt, og du kan få samme symptomer som hvis LMM skulle være defekt. Er forskjellig diameter og stor forskjell på mengde luft som passerer, så ECU vil få feile signaler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...