AutoMartin Skrevet Mai 8, 2010 Skrevet Mai 8, 2010 Har nylig montert KW senk på bilen min. 60/40mm, foran/bak. Men det blir ikke så lavt jeg vil ha det. Er jo nesten helt nye fjærer dette så vil vel synke sammen litt også, men fins det noen måter å få fjærene sammensunket litt fortere? Tenker da på f.eks presse og varme? Eller ikke å anbefale? Som dere kanskje skjønner så liker jeg senkede biler Se bilde av bilen lenger nede i tråd, og kom med kommentar
kje Skrevet Mai 8, 2010 Skrevet Mai 8, 2010 Fjerner du gummien på fjærene er sansynligheten stor for at du vil bli plaget med klunking ettersom det ligger metall mot metall. Et triks er å få settet godkjent nå, og skifte bakre fjærer etterpå til noen lavere. Husk at senk er forskjellig fra produsent til produsent... Min er forøvrig senket 20mm bak.
DJ RS2 Matrix Skrevet Mai 8, 2010 Skrevet Mai 8, 2010 det er ikkje akkuratt så veldig masse å hente på dei to gummiforingene, 2-4 mm
AutoMartin Skrevet Mai 8, 2010 Forfatter Skrevet Mai 8, 2010 Kan egentlig ikke skjønne annet enn det vil synke sammen litt mer etter hvert. Som sagt så er fjærene bare stått på bilen i ca. 3 uker nå, og noen nevnte at den ville synke sammen det første halvåret. Det forrige settet med fjærer var H/R 40/15, og det som irriterer er at den er like høy nå bak med KW 40mm senk som den var med H/R 15mm
bjalle Skrevet Mai 8, 2010 Skrevet Mai 8, 2010 Fjærer av god kvalitet skal ikke synke noe merkbart,muligens 10mm over tid,du må ha fått feil størrelse på bakfjærer ettersom de skal senke hele 25mm mer enn dine gamle.
AutoMartin Skrevet Mai 8, 2010 Forfatter Skrevet Mai 8, 2010 Håper ikke det Kjøpte dette senkesettet fra KW brukt , men følger med all dokumentasjon som sier det skal være 60/40. Skal gå over numrene på fjærene og sammenligne med de i papirene. Legger her med et bilde, så dere kan si hva dere mener om senkingen. Ps. Foran er det forsatt H/R 40mm, skal jo byttes til KW 60mm, men trenger lavere dempere. Håper noen her kan kommentere høyden bak og si hva de mener. Noen kommentarer?
S.Arnesen Skrevet Mai 8, 2010 Skrevet Mai 8, 2010 Syns nesten ikke den ser noe senket ut hverken foran eller bak jeg da...
AutoMartin Skrevet Mai 8, 2010 Forfatter Skrevet Mai 8, 2010 Syns nesten ikke den ser noe senket ut hverken foran eller bak jeg da... Nettopp!! Det syns jeg også. Har gule koni bak, men de skal jo ikke ha noen innvirkning på høyden?
S.Arnesen Skrevet Mai 8, 2010 Skrevet Mai 8, 2010 Syns nesten ikke den ser noe senket ut hverken foran eller bak jeg da... Nettopp!! Det syns jeg også. Har gule koni bak, men de skal jo ikke ha noen innvirkning på høyden? Demperene har ikke noe innvirkning på høyden nei. Gule koni er jo korte dempere også, så burde i tilfelle hatt motsatt virkning Jeg kjører 40/15 eibach eller H&R (husker ikke helt) med gule koni på min e46ci nå, men den ser heller ikke noe senket ut. Kanskje det er ett eller annet med koni demperene allikevel
Carlos Skrevet Mai 8, 2010 Skrevet Mai 8, 2010 Fjerner du gummien på fjærene er sansynligheten stor for at du vil bli plaget med klunking ettersom det ligger metall mot metall. Får du klunking av å fjærne gummien, så er ikke fjærene i spenn, dermed ulovlig, og du kan like greit kappe for å få den lavere. Null problem å fjærne gummien.. men som det er sagt, så er det veldig lite det utgjør.
AutoMartin Skrevet Mai 9, 2010 Forfatter Skrevet Mai 9, 2010 Er det spor i stålet, altså chassis, som fjærene skal monteres i ? Blir jo en kant der fjæra "ender", husker ikke om jeg la merke til dette...Noen som vet? Er jo nødt å være noe galt når, som noen nevner her, bilen nå er senket 25mm mer enn forrige senkesett, og allikevel er like høy! Har sånne klemmer fra Biltema som kan brukes til å klemme sammen, men det er vel ikke lovlig? Er også litt nervøs for at sånne klemmer kan finne på å "sprenge" plutselig hvis de ikke tåler påkjenningen
bjalle Skrevet Mai 9, 2010 Skrevet Mai 9, 2010 Ser ut som passe senk spør du meg.men du vil sikkert at oversiden av dekk er ved skjermkant.min e39 har jeg 30/25 på og den er ganske lik din.
Ullsokk Skrevet Mai 9, 2010 Skrevet Mai 9, 2010 Må jo ikke finne på å bruke de klemmene. Skulle hatt justerbart du. Blir jo så og si aldri fornøyd med fjærer.. Ihvertfall ikke jeg
AutoMartin Skrevet Mai 9, 2010 Forfatter Skrevet Mai 9, 2010 Når jeg studerer noen gamle bilder av bilen før senkesett kom på, er den faktisk lik om ikke lavere enn nå. Nei, det må være noe som ikke stemmer her! I forhold til en E30 325i jeg hadde for noen år siden og som ble senket 40/40, er denne E36 én rene jeepén Aaaaargh, det irriterer
tommenke Skrevet Mai 14, 2010 Skrevet Mai 14, 2010 Hay! kjøp mitt gamle sett:) 500 kr! Det senker så myye;) Jamex 60mm+ 2 år gamle og fungerer bra.. har vert på bil, men den vart rett og slett før lav før dama til å kjøre med.. Ta kontakt på PM viss interesse;) viewtopic.php?f=14&t=151811
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå