Spiritus Sancti Skrevet Mai 9, 2010 Skrevet Mai 9, 2010 Gadd ikke lage ny tråd, så endra bare en "teknisk" tråd jeg allerede hadde. Husker forrige gang jeg bytta på en e30 var den like mye stress, men har glemt hva jeg gjorde. På bil 1 får jeg ikke skrudd opp den mutteren innerst ved demperen, skruen bare følger med. Og på bil 2 får jeg løsna alt, men den som går opp i traversen får jeg ikke av. Mutteren er av, men hele greia sitter bom fast.. What to do? Nytt problem! Har perm fra militæret så da skulle jeg skru ferdig driterbilen. MEN, det skal faen ikke være lett!!!!! Har skrudd av mutteren som går opp i traversen på den ene sida, men jeg får ikke banka skruen ut lissom, får ikke armen den fra traversen. HVA ER GÆRNT!? Det var ikke alt nei! For på den andre sida er mutteren nesten skrudd opp, men nå går bare kula rundt og rundt. Har jekken under og løfter hele jævla bilen opp. Hva skal jeg gjøre her? Beklager ordbruken men jeg er så jævlig drittlei av å skru 25 år gammal forstilling!
Lars89 Skrevet Mai 9, 2010 Skrevet Mai 9, 2010 Ryggelys er 1er feil Felger er mest sannsynlig 2er feil. Innpress og stikker de på utsiden? Usikker på rute. Litt mer detaljert forklaring? Link til kontrollveiledning http://www.lovdata.no/for/grafikk/sf-20 ... -01-01.pdf
Spiritus Sancti Skrevet Mai 9, 2010 Forfatter Skrevet Mai 9, 2010 Takk:) Sprekken er en sprekk langs hele ruta helt nederst. Har ekstra ruter liggende, men jeg har aldri satt inn ei rute før, bare tatt den av bilen.. Så da må jeg evt få noen til å hjelpe meg med det..
ehrnst Skrevet Mai 11, 2010 Skrevet Mai 11, 2010 1 sett en jekk under kula 2 har aldri hatt problemet, men jeg har måttet bende og banke litt
KalMar Skrevet Mai 11, 2010 Skrevet Mai 11, 2010 2 lang stang ned gjenomm motor romet og på bolthode så kan du banke løs !!! ellers er det varme og en "kule gafel?" (de har en slik på biltema) og banking på toppen av bolten..
Spiritus Sancti Skrevet Mai 11, 2010 Forfatter Skrevet Mai 11, 2010 1 det trodde jeg og, men løfta hele bilen og den fortsatte å gå rundt.. Derfor jeg lurte noe voldsomt.. Hehe 2 er så lite sugen på å ødelegge et eller annet, så jeg er så forsikting med bankinga.. Men får prøve litt igjen etterpå Takk!
lloydsb Skrevet Mai 11, 2010 Skrevet Mai 11, 2010 1 det trodde jeg og, men løfta hele bilen og den fortsatte å gå rundt.. Derfor jeg lurte noe voldsomt.. Hehe2 er så lite sugen på å ødelegge et eller annet, så jeg er så forsikting med bankinga.. Men får prøve litt igjen etterpå Takk! jeg måtte til med ett dræper spett og ei slegge får å få mi av:P + varme litt rundt, samt kjøle fort med snø! så de kan sitte noe helt sykt! bare husk og ha mutter på, så du slår på den og ikke på gjengene og ødelegger dem..
Spiritus Sancti Skrevet Mai 11, 2010 Forfatter Skrevet Mai 11, 2010 Da var 2 i orden.. Men nr 1 er HAT! Får hverken skrudd mutteren inn eller ut. Heiser hele bilen opp kun på kula, men driten vil ikke av! Hater når ting ikke går som det skal.. Noen flere tips? Takk Lloydsb! Det lærte jeg på den vonde måten for noen år siden, at mutter er en smart ting.. Hehe
Julianv Skrevet Mai 12, 2010 Skrevet Mai 12, 2010 Kraftig muttertrekker/luftskralle er vel å anbefale på muttre på kuler, da de ofte trenger litt "slag" for å komme.
Spiritus Sancti Skrevet Mai 12, 2010 Forfatter Skrevet Mai 12, 2010 Hmpf, kanskje ikke så dumt.. Da må jeg få tak i en sånn, for jeg har rota bort min:)
winchester Skrevet Mai 12, 2010 Skrevet Mai 12, 2010 Bare sett en jekk under "kulen", så jekker du opp til det blir nok press til at du får løsnet mutteren uten at selve kulen gir etter. På bil 2 ville jeg tatt et langt objekt av et eller annet slag, plassert den på bolten som stikker opp gjennom traversen og banket på. Byttet bærearmer i forgårs på en E30, og det fungerte fint som bare det. Men husk at vinklingen på bærearmen må være i "orginal" vinkling, slik at bolten glir fint ut av hullet når du først får nok kraft på slaget. Edit: Leste nå gjennom hele tråden, og det er vel ikke annet å gjøre enn å prøve hardt nok så skal det gi etter, hehe. Evt. kappe bolten og kjøpe ny bærearm
Spiritus Sancti Skrevet Mai 12, 2010 Forfatter Skrevet Mai 12, 2010 Det hjelper ikke å jekke under kula, derfor ting er litt merkelig.. Hehe, men skal prøve med muttertrekker etterpå så ser vi åssen det går
Spiritus Sancti Skrevet Mai 12, 2010 Forfatter Skrevet Mai 12, 2010 Fittekuk! Hjelper ikke med muttertrekker.. Da må jeg ty til vinkelkutteren;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå