Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke prøvd dette selv, men har også hørt at det går å bruke 2.0 ecu på 2.5 og omvendt. Både på m20 og m50.

Men om det går noe vesentlig bedre tror jeg ikke da det er så mye annet enn ecu og dyser som begrenser effekten.

Skrevet
Må tenke litt på at B25 ikke har fordeler som B20 har da.

stemmer det.

du så har litt peiling, to ventilløftere er gåen på en sylinder, er det bare til og bytte de så går den? eller kan det vere mere skade?

Skrevet

Gåene som i knekt? Det kan være så enkelt som at du bare kan bytte de, men det kan jo være en annen grunn til at de knakk. Ta av toppen og se, sjekk at ventilene osv ikke har fått seg en trøkk. Kan hende du må bytte den glidestangen løfterene sitter fast på.

Skrevet
Må tenke litt på at B25 ikke har fordeler som B20 har da.

tenker du på m20 kontra m50 du nå ?

trådstarter tenker vel på m20b20 og m20b25 og disse har vel samme tenningsannlegg?

Skrevet
Gåene som i knekt? Det kan være så enkelt som at du bare kan bytte de, men det kan jo være en annen grunn til at de knakk. Ta av toppen og se, sjekk at ventilene osv ikke har fått seg en trøkk. Kan hende du må bytte den glidestangen løfterene sitter fast på.

ja knekt :P

ja da skal eg gjer, har komplett dele motor og da

Skrevet

SteffenM2, hva har fordeleren med spørsmålet å gjøre?

Tilbake til trådstarter.. Åpningstiden på dysene, om man har B20 eller B25 styreenhet er like. DVS de er åpne like lenge. B25 dyser tillater større drivstoff mengde å gå igjennom, på samme bensintrykk (påtrykt fra fuelrail).

Du får en fetere blanding i ett lite forbrenningskammer. Du kommer da vekk ifra hva som er optimal blanding for motoren. Effekten blir da lavere. Om man skal ta utgangspunkt i optimale verdier.

Ventiler kan knekke, men jeg er litt nyskjerrig på hvilke ventiler det gjelder.

Mine tanker går da i retning av at registerreimen har hoppet over to tenner.

Om ventiler har knekt, og du akter å reparere, så kjø to nye, rengjør de gamle og få sjekket toppen for skader av kyndige.

Skrevet
SteffenM2, hva har fordeleren med spørsmålet å gjøre?

Tilbake til trådstarter.. Åpningstiden på dysene, om man har B20 eller B25 styreenhet er like. DVS de er åpne like lenge. B25 dyser tillater større drivstoff mengde å gå igjennom, på samme bensintrykk (påtrykt fra fuelrail).

Du får en fetere blanding i ett lite forbrenningskammer. Du kommer da vekk ifra hva som er optimal blanding for motoren. Effekten blir da lavere. Om man skal ta utgangspunkt i optimale verdier.

Ventiler kan knekke, men jeg er litt nyskjerrig på hvilke ventiler det gjelder.

Mine tanker går da i retning av at registerreimen har hoppet over to tenner.

Om ventiler har knekt, og du akter å reparere, så kjø to nye, rengjør de gamle og få sjekket toppen for skader av kyndige.

åå, tusen takk for det :)

viss ventiler er knekt så bytter eg de.

men du sier at reg reimen min kan ha hoppet over to tenner ?

Skrevet
Ok. Hva er egentlig problemet med sylinder 1 ? Går den ikke på syl 1? Lugger syl 1 ? osv. Litt mer fakta på bordet.

vet ikkje selv, det er bare ate de 2 ventil løfterene er knekt der. og den vil ikkje på turtall, den starter, men nekter å få turtall

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...