LinkE34 Skrevet Mai 11, 2010 Skrevet Mai 11, 2010 m20b20 med m20b25 hjerne og dyser, vil det ha noen positiv effekt? - Steffen
SteffenM2 Skrevet Mai 11, 2010 Skrevet Mai 11, 2010 Eneste du ender opp med er en motor som ikke vil starte.
LinkE34 Skrevet Mai 11, 2010 Forfatter Skrevet Mai 11, 2010 Eneste du ender opp med er en motor som ikke vil starte. takker for svar, hørte noen sa det gikk bedre da :s
Olelink Skrevet Mai 11, 2010 Skrevet Mai 11, 2010 Har ikke prøvd dette selv, men har også hørt at det går å bruke 2.0 ecu på 2.5 og omvendt. Både på m20 og m50. Men om det går noe vesentlig bedre tror jeg ikke da det er så mye annet enn ecu og dyser som begrenser effekten.
SteffenM2 Skrevet Mai 11, 2010 Skrevet Mai 11, 2010 Må tenke litt på at B25 ikke har fordeler som B20 har da.
LinkE34 Skrevet Mai 11, 2010 Forfatter Skrevet Mai 11, 2010 Må tenke litt på at B25 ikke har fordeler som B20 har da. stemmer det. du så har litt peiling, to ventilløftere er gåen på en sylinder, er det bare til og bytte de så går den? eller kan det vere mere skade?
SteffenM2 Skrevet Mai 11, 2010 Skrevet Mai 11, 2010 Gåene som i knekt? Det kan være så enkelt som at du bare kan bytte de, men det kan jo være en annen grunn til at de knakk. Ta av toppen og se, sjekk at ventilene osv ikke har fått seg en trøkk. Kan hende du må bytte den glidestangen løfterene sitter fast på.
Olelink Skrevet Mai 11, 2010 Skrevet Mai 11, 2010 Må tenke litt på at B25 ikke har fordeler som B20 har da. tenker du på m20 kontra m50 du nå ? trådstarter tenker vel på m20b20 og m20b25 og disse har vel samme tenningsannlegg?
LinkE34 Skrevet Mai 11, 2010 Forfatter Skrevet Mai 11, 2010 Gåene som i knekt? Det kan være så enkelt som at du bare kan bytte de, men det kan jo være en annen grunn til at de knakk. Ta av toppen og se, sjekk at ventilene osv ikke har fått seg en trøkk. Kan hende du må bytte den glidestangen løfterene sitter fast på. ja knekt ja da skal eg gjer, har komplett dele motor og da
Fliid Skrevet Mai 11, 2010 Skrevet Mai 11, 2010 SteffenM2, hva har fordeleren med spørsmålet å gjøre? Tilbake til trådstarter.. Åpningstiden på dysene, om man har B20 eller B25 styreenhet er like. DVS de er åpne like lenge. B25 dyser tillater større drivstoff mengde å gå igjennom, på samme bensintrykk (påtrykt fra fuelrail). Du får en fetere blanding i ett lite forbrenningskammer. Du kommer da vekk ifra hva som er optimal blanding for motoren. Effekten blir da lavere. Om man skal ta utgangspunkt i optimale verdier. Ventiler kan knekke, men jeg er litt nyskjerrig på hvilke ventiler det gjelder. Mine tanker går da i retning av at registerreimen har hoppet over to tenner. Om ventiler har knekt, og du akter å reparere, så kjø to nye, rengjør de gamle og få sjekket toppen for skader av kyndige.
LinkE34 Skrevet Mai 11, 2010 Forfatter Skrevet Mai 11, 2010 SteffenM2, hva har fordeleren med spørsmålet å gjøre? Tilbake til trådstarter.. Åpningstiden på dysene, om man har B20 eller B25 styreenhet er like. DVS de er åpne like lenge. B25 dyser tillater større drivstoff mengde å gå igjennom, på samme bensintrykk (påtrykt fra fuelrail). Du får en fetere blanding i ett lite forbrenningskammer. Du kommer da vekk ifra hva som er optimal blanding for motoren. Effekten blir da lavere. Om man skal ta utgangspunkt i optimale verdier. Ventiler kan knekke, men jeg er litt nyskjerrig på hvilke ventiler det gjelder. Mine tanker går da i retning av at registerreimen har hoppet over to tenner. Om ventiler har knekt, og du akter å reparere, så kjø to nye, rengjør de gamle og få sjekket toppen for skader av kyndige. åå, tusen takk for det viss ventiler er knekt så bytter eg de. men du sier at reg reimen min kan ha hoppet over to tenner ?
LinkE34 Skrevet Mai 11, 2010 Forfatter Skrevet Mai 11, 2010 Nei, jeg lurer på hvilke ventiler som er knekt tror ikke noen er knekte, er ventilløfterene på den sylinderen nærmest radiatoren
Fliid Skrevet Mai 11, 2010 Skrevet Mai 11, 2010 Ok. Hva er egentlig problemet med sylinder 1 ? Går den ikke på syl 1? Lugger syl 1 ? osv. Litt mer fakta på bordet.
LinkE34 Skrevet Mai 11, 2010 Forfatter Skrevet Mai 11, 2010 Ok. Hva er egentlig problemet med sylinder 1 ? Går den ikke på syl 1? Lugger syl 1 ? osv. Litt mer fakta på bordet. vet ikkje selv, det er bare ate de 2 ventil løfterene er knekt der. og den vil ikkje på turtall, den starter, men nekter å få turtall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå