sel90 Skrevet Mai 11, 2010 Share Skrevet Mai 11, 2010 Hei. Hadde bilen på BMW verksted igår pga bilen dro ikke så bra som han gjorde før. Dem fant ut at katalysatoren var defekt og skulle ha mellom 7-10.000 kr bare for delen. Jeg fant brukt katalysator for 500. Har vært på flere verksteder og spurte om dem kunne sveise dette for meg men ingen kunne gjøre det. Siste verkstedet jeg var på, sa at dem kunne fjerne innmaten / filteret i katten enn å drive å kødde med å sveise inn det nye. Så spm. er. Hva skjer om dem fjerner dette filteret inni katalysatoren? Han sa at bilen kommer til å få litt mer HK og lage bra lyd?? Men blir det noe problem å kjøre sånn? Setter stor pris på svar Bilen er en e39 2.0L 97 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wazu Skrevet Mai 11, 2010 Share Skrevet Mai 11, 2010 Er vel endel som fjerner innmaten på kat'en, gjerne av samme grunn som deg, defekt kat og billigere enn å kjøpe ny. Skal gi litt høydere lyd ja, og muligens bittelittegrann mer hester. Men kan få problemer med for høye co2-verdier ved EU-kontroll. Men er jo ikke værre enn at du kjøper ny hvis du skulle få feil på den uten innmat, er jo ett fett om du da bruker noen tusen på ny kat nå, eller kanskje må bruke noen tusen på ny kat om noen år. Skal ikke være noe problem å kjøre uten innmat heller. Broren min kjørte rundt i et halvt år før han merket at forrige eier hadde tatt ut innmaten i katalysatoren, og det var kun pga han tok den av og så inni. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sel90 Skrevet Mai 11, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 11, 2010 Er vel endel som fjerner innmaten på kat'en, gjerne av samme grunn som deg, defekt kat og billigere enn å kjøpe ny. Skal gi litt høydere lyd ja, og muligens bittelittegrann mer hester. Men kan få problemer med for høye co2-verdier ved EU-kontroll. Men er jo ikke værre enn at du kjøper ny hvis du skulle få feil på den uten innmat, er jo ett fett om du da bruker noen tusen på ny kat nå, eller kanskje må bruke noen tusen på ny kat om noen år. Skal ikke være noe problem å kjøre uten innmat heller. Broren min kjørte rundt i et halvt år før han merket at forrige eier hadde tatt ut innmaten i katalysatoren, og det var kun pga han tok den av og så inni. Takker for svar. Det med høy CO visste jeg om egentlig, men har jo hatt bilen op EU-kontroll forrige mnd og godkjente den da, så bilen har 2 år til framover nå Trur jeg kommer til å selge bilen da... Ja da er det vell ikke så lett å skjønne at innmaten er tatt av hvis du ikke tar den av og ser inni =) Da trur jeg at jeg satser på det og få fjerna dette... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå