Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei må få et merkeverksted til å sjekke at faktisk bremsene som er på bilen min er fra en m3

var innom BMW bavaria i kr.sand, vanskelige som bare det.

eneste de skal gjøre er å ta bilen på bukken, kikke på bremser at de er fra en m3 og skrive at de har sjekket at bremsene er fra en m3. dette kunne de ikke gjøre ville ikke ha noe ansvar.

Henne går jeg ?

Skrevet
Kjørestrekning:

853,7 km

Reisetid ca:

11 tm 8 min

jaja :P

Hahaha.. ser den.. vell kanskje SSPerformance er en tanke nermere da? Ligger vell i porsgrunn tror jeg. Ta en tlf til de, kanskje de også har noen tips til hvor de burde dra om de ikke mener du har behov for å tatt en tur til de. http://www.ssperformance.no/

Skrevet

For bavaria's del kan jeg bare forklare deg dette;

En merkeforhandler med merkeverksted vil ikke signere eller utstede et papir på noe du kommer trekkende med fra garasjen hjemme. De kan selvfølgelig se om det er M3 bremser montert,men ikke hvilken tilstand de er i,om de er rett montert eller om resten av godset rundt er i god nok stand helt uten videre.

De risikerer jo da å "godkjenne" noe som kan være en katastrofal hjemmemekk eller verre.

Det er dessverre altfor mange av dere der ute som tror at en BMW forhandler VIL og kan hjelpe dere med spørsmål og hjelp til ting som er milevis unna det vi driver med til daglig - ikke vil dere betale for det heller.

Jeg har fått forespørsel på jobben om alt fra godkjenningspapirer på ombygde E34'er til hvordan man endrer utvekslingen i diffen på en E46 330ci til E46 M3.

Vær så snille og forstå at om du ringer vinmonopolet,kommer de ikke til å godkjenne hjemmebrenten deres fordi de inneholder samme ingredienser som pol-vodka...

Det er et stadig økende marked for denne infoen og jeg er sikker på at tilbudet etterhvert vil møte etterspørselen (forretningside til en driftig tekniker) men nok en gang vil problemet være at brorparten av dere IKKE vil betale for tjenesten.

Skrevet
For bavaria's del kan jeg bare forklare deg dette;

En merkeforhandler med merkeverksted vil ikke signere eller utstede et papir på noe du kommer trekkende med fra garasjen hjemme. De kan selvfølgelig se om det er M3 bremser montert,men ikke hvilken tilstand de er i,om de er rett montert eller om resten av godset rundt er i god nok stand helt uten videre.

De risikerer jo da å "godkjenne" noe som kan være en katastrofal hjemmemekk eller verre.

Det er dessverre altfor mange av dere der ute som tror at en BMW forhandler VIL og kan hjelpe dere med spørsmål og hjelp til ting som er milevis unna det vi driver med til daglig - ikke vil dere betale for det heller.

Jeg har fått forespørsel på jobben om alt fra godkjenningspapirer på ombygde E34'er til hvordan man endrer utvekslingen i diffen på en E46 330ci til E46 M3.

Vær så snille og forstå at om du ringer vinmonopolet,kommer de ikke til å godkjenne hjemmebrenten deres fordi de inneholder samme ingredienser som pol-vodka...

Det er et stadig økende marked for denne infoen og jeg er sikker på at tilbudet etterhvert vil møte etterspørselen (forretningside til en driftig tekniker) men nok en gang vil problemet være at brorparten av dere IKKE vil betale for tjenesten.

Du har tydligvis ikke skjønt poenget her, skjønner veldig godt at de ikke vil gå go for noe som en vanlig mann i gata har smelt i sammen hjemme i garasjen.

Her er det kun snakk om å se at delenummer på kalipter er likt med org delenummer. tilstand osv er det biltilsynet som skal gjøre, er jo derfor man skal på teknisk. Noen BT sier det er OK med kun utskrift av ETK andre må ja et verksted til å sjekke at det er riktlig delenummer på delene.

vet om BMW forhandlere som gjør dette, men er alt for langt for meg å kjøre.

ser ikke problemet, bavaria er bare vanskelige i mine øyner.

i teorien burde det holde med en underskrift på delenummer fra ETK, og så kan biltilsynet sjekke at dette delenummeret er brukt. ( dette ville de heller ikke gå med på )

Skrevet
Her er det kun snakk om å se at delenummer på kalipter er likt med org delenummer. tilstand osv er det biltilsynet som skal gjøre, er jo derfor man skal på teknisk.

Isåfall kan du vel bare spørre pent om en bekreftelse på delenummer på kalipterne til M3 og ta med den så ser jo BT om det er samme..?

Skrevet
Her er det kun snakk om å se at delenummer på kalipter er likt med org delenummer. tilstand osv er det biltilsynet som skal gjøre, er jo derfor man skal på teknisk.

Isåfall kan du vel bare spørre pent om en bekreftelse på delenummer på kalipterne til M3 og ta med den så ser jo BT om det er samme..?

joda men må ha en underskrift av bmw på papiret. og de vil de ikke

Skrevet
Og hvilke stasjoner for Statens Vegvesen sier det er OK med utskrift fra ETK? ;) Skulle likt å tatt turen dit!

leste det på prosjekt tråden her om dagen, var en fyr som skulle bygge om noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...