beeeps Skrevet Mai 11, 2010 Share Skrevet Mai 11, 2010 Hei! Har en E46 98-modell, som jeg nylig kjøpte nye felger og dekk til. (gikk opp fra 195/65-17 til 225/45-17). Men etter disse felgene ble satt på, har det vært litt skjelving i rattet, og det starter gjerne å skjelve rundt 60km/h og oppover. Var idag på dekksenteret jeg kjøpte dem, og fikk dem til å sjekke over balansering og at senterringene satt som dem skulle osv., samt at de felgene med minst lodd ble satt bak, men skjelvinga i rattet har ikke gitt seg enda. Lurer på om noen har en teori om hva problemet skyldes? Takker for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanskr Skrevet Mai 11, 2010 Share Skrevet Mai 11, 2010 ha samme probleme, fra 70 - 95 på ein e34 eg ha funne ut att eg har høgde kast i felgane, altso att feltane har større senter enn navet på bilen så ha bestilt sentreringsringer som skal inn i felgen for å utjame forskjellen. og etter att dette er montert skal de ikkje riste meir. var de slike sentreringer du meinte med " balansering og stenterringene satt" ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Mai 11, 2010 Share Skrevet Mai 11, 2010 Høydekast og at du mangler sentreringsringer er ikke akkurat samme greie. Siden felgene og dekk er nye og ting er avbalansert er det nok noe i forstillingen som skulle vært byttet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanskr Skrevet Mai 11, 2010 Share Skrevet Mai 11, 2010 Høydekast og at du mangler sentreringsringer er ikke akkurat samme greie. Siden felgene og dekk er nye og ting er avbalansert er det nok noe i forstillingen som skulle vært byttet. jo fordi når du monterer dekke vil de da kvile på nave, men den slarken som er i felgen i forhold til navet. og når du skrur til muttrene, sjølv om dei har kon, så vil du fremdelses ikkej få felgen i senter, dermed vil dekk og felg fremdeles vere i ubalanse ( altså stå med like lite mellomrom til alle kanter i navet, som da er mindre) dermed får du høgdekast høper du forstår ka eg meiner no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beeeps Skrevet Mai 12, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 12, 2010 Senterringene er montert, så tviler på at det er noe glippe mellom navet og felgen, siden senterringene passer til både bilen og felgene. Tenker jeg setten den inn hos Bmw, så får de fikse det Heller mot at det er noe i forstillingen selv. Takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runet Skrevet Mai 13, 2010 Share Skrevet Mai 13, 2010 Det er veldig viktig at det er reint og pent på anleggslatene mellom felg og nav (skivebrems). Litt smuss mellom der er nok til sjelving og vil også etter litt bruk medføre kast i bremseskivene om man ignorer det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå