Kristian H. Foss Skrevet Mai 11, 2010 Skrevet Mai 11, 2010 Har to ledige uttak til følere på radiatoren, bruker radiator fra m30 og motor er s38. Kan jeg bruke disse uttakene for termostat for kjølevifte og vanntempsensor for instrument? Eller får ikke disse følerene "riktig/aktuell" motortemp ved denne plasseringen, siden de sitter i radiatoren? PS: Det skal gå en slange fra bunnen av radiator, og opp mot røret som ligger over eksos. Håper på svar. Haster litt nå.
mike Skrevet Mai 14, 2010 Skrevet Mai 14, 2010 tempsensor til instrument setter du i hullet du har på kjølerøret som ligger over eksosen ( står der orginalt, tempsensor til kjølevifte har jeg vilet prøvd å få på nedre radiatorslange.
Kristian H. Foss Skrevet Mai 14, 2010 Forfatter Skrevet Mai 14, 2010 tempsensor til instrument setter du i hullet du har på kjølerøret som ligger over eksosen ( står der orginalt, tempsensor til kjølevifte har jeg vilet prøvd å få på nedre radiatorslange. Føler for instrument sitter orginalt i termostathuset, foran registeret, i det hullet på røret over eksos skal føler til styreenhet sitte. Kjører nå med e28 m5 termostathus, så alt er litt annerledes nå. men burde vel funke med slik jeg har det nå? Er vel en grunn til at det finnes hull til følere i raddisen?
mike Skrevet Mai 14, 2010 Skrevet Mai 14, 2010 sorry, min feil angående føler til instrument, når det gjelder den til kjølevifta så var det bare et forslag
Kristian H. Foss Skrevet Mai 14, 2010 Forfatter Skrevet Mai 14, 2010 sorry, min feil angående føler til instrument,når det gjelder den til kjølevifta så var det bare et forslag Ok, sånn det står nå, ville jeg tro at sensor står på den varme siden da eller?
mike Skrevet Mai 14, 2010 Skrevet Mai 14, 2010 Hvis jeg ikke husker helt feil så går vannet fra motor og inn på radiator venstre øvre, ut høyre nedre og inn på motor
destroyy Skrevet Mai 14, 2010 Skrevet Mai 14, 2010 De følerhullene i raddisen er vel egentlig ment for følere til AC på e28
Kristian H. Foss Skrevet Mai 14, 2010 Forfatter Skrevet Mai 14, 2010 De følerhullene i raddisen er vel egentlig ment for følere til AC på e28 Ingenting med kjølevann å gjøre mener du?
destroyy Skrevet Mai 14, 2010 Skrevet Mai 14, 2010 jo... de er jo i kontakt med kjølevann... men hvorfor ikke borre opp no hull til ved siden av dere føleren til hjernen sitter? borr og sveise på en mutter bare
Kristian H. Foss Skrevet Mai 14, 2010 Forfatter Skrevet Mai 14, 2010 Må nok gjøre det snart ja! Men dette vil vel funke midlertidlig? Skal ikke brukes hver dag.
Kristian H. Foss Skrevet Mai 14, 2010 Forfatter Skrevet Mai 14, 2010 Har nå montert tempgiver for instrumentet der destroyy foreslår, og det var helt klart det lureste. Men er det da best å montere kjøleviftesensoren på samme sted? Eller kan den stå der den står nå, i radiator?
tomerikk Skrevet Mai 15, 2010 Skrevet Mai 15, 2010 Giver til til kjølevifte skal stå i radiator som du har plassert den.
Kristian H. Foss Skrevet Mai 15, 2010 Forfatter Skrevet Mai 15, 2010 Giver til til kjølevifte skal stå i radiator som du har plassert den. Ok, virker lurest det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå