Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har to ledige uttak til følere på radiatoren, bruker radiator fra m30 og motor er s38.

Kan jeg bruke disse uttakene for termostat for kjølevifte og vanntempsensor for instrument? Eller får ikke disse følerene "riktig/aktuell" motortemp ved denne plasseringen, siden de sitter i radiatoren?

PS: Det skal gå en slange fra bunnen av radiator, og opp mot røret som ligger over eksos.

Håper på svar. Haster litt nå. :)

ddvn1e9dt4q8q3pwvwmo.jpg

Skrevet

tempsensor til instrument setter du i hullet du har på kjølerøret som ligger over eksosen ( står der orginalt, tempsensor til kjølevifte har jeg vilet prøvd å få på nedre radiatorslange.

Skrevet
tempsensor til instrument setter du i hullet du har på kjølerøret som ligger over eksosen ( står der orginalt, tempsensor til kjølevifte har jeg vilet prøvd å få på nedre radiatorslange.

Føler for instrument sitter orginalt i termostathuset, foran registeret, i det hullet på røret over eksos skal føler til styreenhet sitte. Kjører nå med e28 m5 termostathus, så alt er litt annerledes nå. men burde vel funke med slik jeg har det nå? Er vel en grunn til at det finnes hull til følere i raddisen?

Skrevet

Hvis jeg ikke husker helt feil så går vannet fra motor og inn på radiator venstre øvre, ut høyre nedre og inn på motor

Skrevet

jo... de er jo i kontakt med kjølevann... men hvorfor ikke borre opp no hull til ved siden av dere føleren til hjernen sitter? :) borr og sveise på en mutter bare

Skrevet

Har nå montert tempgiver for instrumentet der destroyy foreslår, og det var helt klart det lureste. Men er det da best å montere kjøleviftesensoren på samme sted? Eller kan den stå der den står nå, i radiator?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...