tempotute Skrevet Mai 12, 2010 Share Skrevet Mai 12, 2010 Trenger noen gode råd fra noen kloke hoder.. Har en m52 2,8 99mod der jeg nettopp har byttet ut orginale manifolden+katalysatoren(som er en og samme del) med grenrør (og droppet katalysatoren) og resultatet er at bilen går dårligere... Eller..., det første som skjedde var at bilen kuttet på 3 sylinderer etter å ha blitt kjørt ca 2 min. Byttet plugger og coiler uten at det hjalp, men etter å ha byttet luftmengde/masse(?)måler gikk den på alle 6..... -i ca tre kvarter før det samme skjedde igjen. Bør kanskje nevne at det er montert ess kompressor, samt at det er 4 lamda"ting" på orginal manifolden(før og etter katten) og også 4 på de nye grenrørene(men altså ingen kat. i mellom). Så resultatet er en bil som bråker mer en det er moro, går dårligere en tidligere på både lave og høye turtall, og tidvis kutter så den kun går på 3 sylindere. Lurer på om dette kan ha noe med lamda"ting" å gjøre, men har egenlig ikke peiling. Dersom det er noen som har noen gode råd settes det pris på..-de luxe! Er også på kikk etter katalysator eller en brukbar stor lyddemper da det bråker idiotisk mye. Må i tilfelle passe til doble rør..., og er det noen som tar jobben i tillegg er det helt suverent.. hjelp... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beta Skrevet Mai 12, 2010 Share Skrevet Mai 12, 2010 Hei. Du har m52b28tu motor ja? Har ESS kompressor og monterte Grenrør. Det står 2 lambda sonder før kattene dette er de regulerende og to bak kattene dette er de kontrollerende. Bilen min gikk betraktelig mye bedre når kattene ble borte.. Bygde i samme slengen om eksos med 3" rør helt til bakerste potte. Med Remus sluttpotte. Ble fin lyd. Får litt dyp brumlig på lavt turtall og litt 6er flerring når man gir på.. Problemet ditt tror jeg ligger med Lambdaene dine. Er du sikker på at de er "rett koblet" rette sonder står på rett stikk? Kan sikkert ta på meg jobben med å bygge eksos til deg, men mulig du må kjøre langt da... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
takaasen Skrevet Mai 13, 2010 Share Skrevet Mai 13, 2010 de to første lamda sondene må ikke måle samme verdi som di bakerste. ofte bruker man en lang o2 bung så di to bakerste ikke står direkte i eksos strømmen, har også hørt at noen bare lar di stå i fri luft. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kristian-e46 Skrevet Mars 1, 2011 Share Skrevet Mars 1, 2011 er problemet løst? har litt av samme probleme på min etter montering av grenrør Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå