Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle bytte dyse selv, på min BMW 320D, E46. Men fant ikke ut noen sted om innsuget måtte av for å få byttet dyse. Så derfor postet jeg litt her nå.

Innsuget måtte nemlig av for å bytte dysene. Ettersom jeg ikke fant svaret på nettet, så poster jeg litt her om det selv, og Ja innsuget må av på E46 320D om man skal bytte dysene!

Men jeg lurer på en annen ting; Er det mye annet som må gjøres etter at denne dysen med ledningen på er byttet.. Er det noe som må gjøres da? Programmering / diagnose evt nullstille noe? Noen som vet noe om det?

Skrevet

Tror ikke det er noen programering som trengs etter bytte av insprøytningsventil- giver dysa ,mener det først kom på 150hk commonrail med elektrisk styrte dyser.

Skrevet

Hmmm.. Men annet spørsmål, jeg hadde alt oppe her om dagen.. SKrudde av de to skruene oppå dysa, og skulle dra den ut.. Men må man ha noe spesialverktøy for å dra den ut, eller er det bare å prøve å få tak i den å dra den rett ut ? :P

Skrevet

trenger i di fleste tilfeller verktøy ja!, disse sitter rimelig fast i di fleste tilfeller, har opplevd å måtte demontere topp for å presse den ut fra forbrenningskammer, da måtte toppdeksel "knuses" først pga. dysene er skrudd i toppdekselet, MØKKAMOTOR!

Skrevet

hørt om mange som sliter med å få de av ja.. jeg har dog aldri hatt nevneverdig problem med det..

fikk ikke med meg om du har 136/150hk?

dersom det er siste, må du kode etterpå..

Skrevet

Jeg har 136hk motoren, men sleit som faen når jeg skulle ta den ut.. Så det endte bare med at jeg ikke fikk tatt ut, for jeg ikke hadde noe verktøy til det.. Så da ble alt bare montert sammen igjen, tho fikk byttet pakninger da :P Surt.. men men ;p

• 4 years later...
Skrevet

Bare som kuriositet, når man har innsuget av, så bytt også glødepluggene i samme slengen. Disse koster ikke så mye sammenlignet med dyser. Så ta tid til å rense innsuget da den sikkert er full av sot og olje. Rens lufttrykk-sensoren og sjekk Swirl-flapsen og gjør disse rene. Siden det er en 136hk, så er det vel ikke noe EGR på denne, så da er det ikke sikkert at det er så mye sot i innsuget, eller...? Uansett, så bytt glødepluggene da man må av med innsuget for å bytte disse.

Skrevet

hei

jeg sliter med att det kommer diesel rundt dysene. lokten kommer da inne i bil. får vondt i hode osv

er dette denne kobber pakningen som gjør? eller er det dysene?

må jeg ut med dysene for å skifte Tetningsring/pakning?

Diesel rundt dysene er mest sannsynelig kobberpakningen som dysa ligger ann mot i toppen. Problemet er at hvis du har kjørt for lenge med dette så kan det ha gått utover dysa også. Den kan begynne å sprekke og må da byttes. Dysene må ut for at du skal kunne bytte pakning. Det krever også en del nøye rengjøring av anleggsflater, både på dysa (om den kan brukes igjen) og flaten på toppen hvor pakningen ligger på for at dette skal bli helt bra igjen.

Skrevet

kan løsne dysa. sette sammen alt annet og la motoren gå på tomgang.mens dysa er løs.  gjerne rus den smått, er du heldig løsner den til slutt. er det som vanlig på dissa, så må toppen av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...