stiannb Skrevet Mai 12, 2010 Skrevet Mai 12, 2010 Vurderer å kjøpe meg en 120d rundt 05 - 06 mod. Er det noen her som har noen tips på hva som jeg bør være obs på når jeg er å ser på bilen eller kjenner til kjente problem med den bil typen? På forhånd takk.
Dufniall Skrevet Mai 23, 2010 Skrevet Mai 23, 2010 Jeg har ikke mye teknisk kunnskap, men har akkurat kjøpt den type bil du er ute etter. Jeg hadde min på NAF-test, og spurte der, de mente det var lite feil på denne. Jeg har også spurt på Autopower, og de kunne ikke huske noen feil på 1-serien, bortsett fra å ha skiftet bremseskiver. En ting jeg synes jeg merket, men som jeg ikke kan verifisere, oppdaget jeg når jeg prøvde flere 120d. Det var en som vibrerte veldig på tomgang, kjente det ristet i lårene fra setet! Den jeg har nå er helt annerledes, nesten ingen vibrasjon og fin lyd. Jeg ville nok uansett satset på en salgs-/kjøpstest hvis du ikke er bilkyndig, fin trygghet å vite at motor,oppheng,fjæring etc. er i stand! Kan også sitere e34_525tds fra kjøpsrådtråden min 1 serie er jamnt over en grei bil. Morsom å kjøre med m-understell. få kjente feil, 1. Lekkasje fra slanger til servorstyring 2. bakrbremser som ruster helt latterlig fort og mye. (skikkelig dyp rust, som gjør at skivene "flasser") det er de eneste to som utpeker seg fra andre modeller. som jeg kommer på en søndags morgen da.. angående drager så er 120d å regne som en sprek bil. Lykke til med jakten! Hold oss oppdatert da!
Blackline Skrevet Mai 23, 2010 Skrevet Mai 23, 2010 http://www.nettavisen.no/motor/article1528230.ece Ser jo bra ut
E34Stvg Skrevet Mai 27, 2010 Skrevet Mai 27, 2010 Facelift utgavene av 118d og 120d med henholdsvis 143 hk og 177 hk har finere gange og bedre respons enn de før facelift. Vet ikke om det er en ny motor eller en oppgradering med det er vesentlig forskjell. Kvalitetsfølelsen på interiøret er også bedre. Facelift har fått noen nye dørsider som er vesentlig finere enn de gamle. Har en 120d selv og er storfornøyd. Har ikke hatt noe tull med unntak av noe knirk fra dørpakninger som er et kjent problem. Det forsvant etter vask med silikon fjerner.
BMW 2002 Fredrik Skrevet Mai 27, 2010 Skrevet Mai 27, 2010 1-serien er meg bekjent en meget god konstruksjon uten nevneverdige feil. Vet at noen bensinere 316/318 har hatt noe tull med kamaksling og kamkjede, men det er kanskje bare noen få biler det er snakk om.
BMW 2002 Fredrik Skrevet Mai 27, 2010 Skrevet Mai 27, 2010 Er kjede på alle BMW sine motorer bortsett fra M40 og M20 som er motorer gått ut av produksjon på begynnelsen av 90-tallet.
Dufniall Skrevet Mai 28, 2010 Skrevet Mai 28, 2010 Facelift utgavene av 118d og 120d med henholdsvis 143 hk og 177 hk har finere gange og bedre respons enn de før facelift. Vet ikke om det er en ny motor eller en oppgradering med det er vesentlig forskjell.. Engine changes and statistics in detail * 130i: World's lightest six-cylinder production engine with VALVETRONIC and Bi-VANOS technology achieves zero to 62mph in 6.0 seconds (five-door is 6.1 seconds) and an electronically limited top speed of 155mph. Output is 265bhp while peak torque is 315Nm. Combined fuel consumption is 34.0mpg and CO2 emissions are 197g/km. * 120i: New four-cylinder engine with High-Precision Direct Injection and Bi-VANOS technology achieves zero to 62mph in 7.7 seconds (7.8 seconds for five-door) before going on to a top speed of 139mph. Output is 170hp (up 20hp) while peak torque is now 210Nm (up 10Nm). Combined fuel consumption is 44.1mpg (improves by 17 per cent), CO2 emissions are 152g/km (down 16 per cent). * 118i: New four-cylinder engine with High-Precision Direct Injection and Bi-VANOS technology achieves zero to 62mpg in 8.7 seconds (8.8 seconds for five-door) before going on to a top speed of 130mph. Output is 143hp (up 14hp) while peak torque is now 190Nm (up 10Nm). Combined fuel consumption is 47.9mpg (improves by 24 per cent), CO2 emissions are 140g/km (down 20.5 per cent). * 116i (five-door only): Four-cylinder engine with Bi-VANOS achieves zero to 62mph in 10.9 seconds and a top speed of 124mph. Output is 116hp and peak torque is 150Nm. Combined fuel consumption is 37.7mpg and CO2 emissions are 179g/km. * 120d: Second generation common-rail diesel engine with aluminium crankcase achieves zero to 62mph in 7.5 seconds (7.6 seconds for five-door) before going on to a top speed of 142mph. Output is 177hp (up 14hp) while peak torque is 350Nm (up 10Nm). Combined fuel consumption is 57.6mpg (improves by 16 per cent) and CO2 emissions are 129g/km (down 15.1 per cent). * 118d: Second generation common-rail diesel engine with aluminium crankcase achieves zero to 62mph in 8.9 seconds (9.0 seconds for five door) before going on to a top speed of 130mph. Output is 143hp (up 21hp) while peak torque is 300Nm (up 20Nm). Combined fuel consumption is 60.1mpg (improves by 19 per cent) and CO2 emissions are 123g/km (down 18 per cent). Annet: -The use of Electric Power Steering results in a 90 per cent energy saving compared to a conventional mechanical hydraulic steering system. -The new 1 Series comes with Automatic Start-Stop function to cut fuel consumption. Standard on all manual transmission models (except 130i), the system automatically switches the engine off when the vehicle is stationary and the driver puts the car into neutral. To restart the driver only need engage the clutch again before pulling away in the normal manner. Should he not want to use the Automatic Start-Stop function it can be manually switched off. -Brake Energy Regeneration (iGR) makes its debut on the 1 Series. The system uses an Intelligent Alternator Control (IAC) and an Absorbent Glass Mat battery to recycle previously lost energy, in turn saving fuel. This is achieved as the IAC reduces drag on the engine by only engaging when required to charge the battery, whereas a traditional alternator is always pulling power from the engine. Additionally, the energy generated by the engine on over-run (under braking or descending a hill) was previously wasted. Now this lost energy is utilised by the IAC to charge the battery. iGR alone is responsible for a three per cent improvement in fuel economy. Mer info og bilder her: http://carscoop.blogspot.com/2007/01/20 ... icial.html
dutten Skrevet Mai 28, 2010 Skrevet Mai 28, 2010 1 serie er ingen dame bil få den med m-tech utseende og understell samt hvit 2dørs med sort tak og sorte 18-19" så blir det grise rått! drømmer om en slik en faktisk
Endre Hånde Skrevet Mai 28, 2010 Skrevet Mai 28, 2010 1serie er en kjempebil! Hadde selv en 1serie coupe som jeg kjøpte ny. Denne hadde litt småkrøll, men det har nok med at det var førsteutgaven av både bil og motor (177hk) Morsom bil, men det med at bremsene bak ruster sier vel en del om kjøringen.. Mine rustet ihvertfall ikke overhode!
Endre Hånde Skrevet Mai 28, 2010 Skrevet Mai 28, 2010 Tips: DET ER JO DAMEBIL, kjøp deg noe bedre. Den kommentaren avslører vel en del om deg selv.
Wacman Skrevet Mai 28, 2010 Skrevet Mai 28, 2010 120d er ikke en bil det er særlig mye galt med,og den er rimelig sprek - du kjører fra svært mange større biler folk gjerne kjøper for å flotte seg. Dessuten er den en god bil "handling"-messig,med god balanse og kompakt chassis er den morsom å ratte litt aktivt. Sportsunderstell er et must,selv om det til tider kan føles ganske stivt - når du kjører på svingete veier er det en fryd! Bremsene bak på 1 serie har hatt en tendens til å sette seg inn med drit og begynne å henge,men dette skjer oftere på "pent kjørte" biler. De skal BRUKES! 116i har hatt en del tull med registerkjede og kjedestrammeren, styr unna, men 120d er det ingen sånne feil på. Lykke til med jakten, det er en artig bil du søker.
Superbeetle Skrevet Mai 28, 2010 Skrevet Mai 28, 2010 Sportseter er mitt største "må-ha" i 1-serien, og i alle andre biler igrunn.. Har kjørt E87 med vanlige seter i stoff, det var ikke noe særlig! Sportsunderstell er bra iogmed at du også får oppgraderte krengningshemmere, skal du ha den lav så bør vel understellet uansett byttes. Jeg ville også hatt M-ratt! Er vårt nye medlem justnasty k(/r)ompisen til justturbodiesel?
Dufniall Skrevet Mai 29, 2010 Skrevet Mai 29, 2010 Sportseter er mitt største "må-ha" i 1-serien, og i alle andre biler igrunn.. Har kjørt E87 med vanlige seter i stoff, det var ikke noe særlig! Sportsunderstell er bra iogmed at du også får oppgraderte krengningshemmere, skal du ha den lav så bør vel understellet uansett byttes. Jeg ville også hatt M-ratt! Må bare si +1, er så enig, og så glad i bilen min, kan skrive under det de over sier om kjøringen, bare gromt Eneste tullet med min er at parkbremsen tar ujvent, så det PIPER som f... fra bremsene bak. Edit: Må også si vi ikke har sett mye til trådstarter...håper vedkommende ikke har feiget uten etter konebil-kommentaren
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå