JTS77 Skrevet Juni 15, 2010 Skrevet Juni 15, 2010 Høres mer ut som lysmodul problemer. Du kan jo ohme pæra for å være sikker på at den er gåen.
F 11 Skrevet Juni 15, 2010 Forfatter Skrevet Juni 15, 2010 En 3.ting er at radioen nå alltid starter på samme kanal hver gang jeg starter bilen.. Ikke siste brukte kanal.. Ok. Oppsummering: Har kun forsøkt å bytte skiltlyspærer. Vil nå forsøke å bytte ryggelys og tåkelys pærer. Hvis ikke dette funker, ser jeg ingen annen utvei enn en diagnosetest hos Havaria. Da får jeg kanskje også bekreftet/avkreftet om Diversity antenna er årsaken til at sentrallåsen ikke virker.
JTS77 Skrevet Juni 15, 2010 Skrevet Juni 15, 2010 Diversity antenna i forbindelse med sentral låsen?? Har vel ingenting med hverandre å gjøre.. Men en diagnose burde nok klare opp i litt
F 11 Skrevet Juni 16, 2010 Forfatter Skrevet Juni 16, 2010 Hmmmm, er du sikker på det? Verksmester hos Bavaria skriver: "Hvis man ikke kan fjærnstyre sentrallås fra nøkler er det som regel feil i antenne diversety i bakluke. Hvis sentrallås ikke virker med nøkkel i dør kan det være sikringer." GS bildeler skriver: "Men visst det er fjernstyringa av sentrallåsen du har problemer med, så er det nok den Diversety antenna som er problemet"
JTS77 Skrevet Juni 16, 2010 Skrevet Juni 16, 2010 Kan for all del ta feil eg.. skal ikke påstå noe. Men på min bil er diversity antenna koblet ut men den fjernstyrte sentrallåsen funker fordet. Sikker på at ikke antenna til sentrallåsen heter noe annet enn diversity?
F 11 Skrevet Juni 16, 2010 Forfatter Skrevet Juni 16, 2010 Jeg vet ikke, derfor jeg spurte de som skal kunne dette...
Remi Berg Skrevet Juni 17, 2010 Skrevet Juni 17, 2010 Om man ser etter fellesnevnere her så er så vidt jeg kan se alle lysene med problem i bakluka, det samme er diversity antennen som forøvrig tar i mot signal fra nøkkelen. Jeg ville begynt med å sjekke ledningsnettet som går langs hengslene til bakluka.
F 11 Skrevet Juni 17, 2010 Forfatter Skrevet Juni 17, 2010 Ok, får sjekke hver socket og se om det er noe strøm der.
F 11 Skrevet Juli 7, 2010 Forfatter Skrevet Juli 7, 2010 Tenkte å se litt på ledningsnettet i bakluka. Noen som har noen tips til fremgangsmåte, verktøy evt. diy??
posefant Skrevet Juli 8, 2010 Skrevet Juli 8, 2010 Da fant jeg feilen på min. Etter at vindusvisker bak sluttet å fungere i tillegg til alt det andre. Det går fire kabelgater opp i bakluka, den ytterste på passasjersiden har 4-5 ledninger med brudd ... grrr. Høres moro ut.
F 11 Skrevet Juli 11, 2010 Forfatter Skrevet Juli 11, 2010 Da fant jeg feilen på min. Etter at vindusvisker bak sluttet å fungere i tillegg til alt det andre.Det går fire kabelgater opp i bakluka, den ytterste på passasjersiden har 4-5 ledninger med brudd ... grrr. Høres moro ut. Har du noen bilder/tips til oss som skal forsøke å finne og sjekke disse kabelgatene og ledningene?? ..og det kan virke som dette er et gjenganger problem? Vi har hund, og bruker derfor luka mye
posefant Skrevet Juli 11, 2010 Skrevet Juli 11, 2010 Har sirklet inn området (røde små sirkler ved hengslingen), ta en liten lykt og du kan så vidt skimte kablene på innsiden. De er normalt buntett inn i en sort tape, mens der jeg har brudd er alt åpent med tydelige bruddflater
F 11 Skrevet Juli 11, 2010 Forfatter Skrevet Juli 11, 2010 Takk for det. Men hvordan får man ut disse kabelgatene for å evt isolere dem på nytt? Må man demontere hele luka, eller er det deksler el lign.? (ps. Bavaria i Arendal mente det var umulig å si hva som er feil uten en diagnosetest. kr. 1.000,-, mens når jeg oppga feilsymptomene til Autowax i Sverige, ga de meg prisoverslag på brudd i kabelgate...)
posefant Skrevet Juli 11, 2010 Skrevet Juli 11, 2010 Hvis du ser buntene med kabler over batteriet, så er ikke dette noe som byttes på 123. For å finne brudd må man inn med litt mer avansert måleutstyr, så er det kjekt å ha skjema på koblingene også så man vet hva man måler Hvordan ta av bakluka ? Aner ikke kommer ikke til å gjøre dette selv. Jeg fikk time 05.08 for å sette på et kabelrepsett. Det var vistnok tingen. Får se hvor mye det koster etterhvert
F 11 Skrevet Juli 11, 2010 Forfatter Skrevet Juli 11, 2010 Ok. Hvilket verksted har du fått time på. Fikk du ikke prisoverslag på forhånd??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå