SigurdE36 Skrevet Mai 13, 2010 Skrevet Mai 13, 2010 Har kjøpt qmi innvendigmotorvask. Stemmer det at man skal helle på hele flaksa ( 1liter) uten at man tapper ut noe av den gammle oljen først? Hører folk si man kan ødelegge hele motoren ved å ha i får mye olje, så er litt skeptisk til å helle oppi en liter ekstra, men dette midelet er vel heller såpevann enn olje da. Noen som har brukt dette produktet før?? mvh Sigurd
Johnsen86 Skrevet Mai 13, 2010 Skrevet Mai 13, 2010 Jeg har brukt det, funker veldig fint synes jeg. Du har vell også kjøpt motorbehandling med teflon til den nye olja? Bare følg bruksanvisningen du! Skal vell være 20% av olja den rensen og du har vell 6,5 liter så må ha hele flaska ja. Om du har olje opp til maks merket på peilepinnen så kan du jo være nøye og tappe til min merket, men jeg hadde nok ikke giddet, motoren skal jo bare stå på tomgang 20min før det skal tappes! Dessuten skal du nok ha mer enn en liter ekstra olje før motoren tar skade av det.
bergeee Skrevet Mai 15, 2010 Skrevet Mai 15, 2010 funker vell og bare tappe ut alt den gamle og fylle på parafin. la den stå og gå i et par minuter. og tappe ut parefinen igjen og fylle på ny fin olje?
Esbos Skrevet Mai 16, 2010 Skrevet Mai 16, 2010 Funker også å tappe olja, fylle på diesel og la den gå på tomgang et par minutter, får du tapper igjen..
bergeee Skrevet Mai 16, 2010 Skrevet Mai 16, 2010 ja. noen som har testa detta her? som ikke bare har hørt det funker bra?
Johnsen86 Skrevet Mai 16, 2010 Skrevet Mai 16, 2010 Det må jo funke veldig bra som rensing, men jeg hadde ikke starta min motor uten noe smøring...
///ben Skrevet Mai 16, 2010 Skrevet Mai 16, 2010 Bilen min tikker litt, og tenkte jeg skulle ta en innvendig motorvask, men hvilke olje burde jeg bruke etterpå for å forhindre tikkingen?
Jan S Skrevet Mai 16, 2010 Skrevet Mai 16, 2010 Det er normalt at en M20 tikker. Hvis den ikke tikker kan ventilene være for trange og det er ikke bra. Alf Lie Motor anbefaler forøvrig Castrol delsyntetisk på disse motorene.
AutoMartin Skrevet Mai 21, 2010 Skrevet Mai 21, 2010 Til ///ben: Hvis motoren har gått 200000+ så kjøp olje beregnet for motorer som har gått langt. Disse har en viskositet opp mot 20W og funker som en slags "buffer" som fyller inn slark i ventiler etc. Ikke noe vits å kjøre med dyr syntetisk olje på en motor som er slitt/gått langt, oljen blir for tynn. Pass på å bytt olje til vinteren igjen da, siden disse tykke oljene ikke er så gode i kaldt vær.
bergeee Skrevet Mai 21, 2010 Skrevet Mai 21, 2010 den har gått 170000. trur motoren ville blitt god som gull jeg viss ///ben hadde kjørt gjennom noe motor rens og olje bytte:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå