albrigt Skrevet Mai 14, 2010 Share Skrevet Mai 14, 2010 vurderer å kjøpe x5 4,4 2000-2002 mod. er interesert i synspunkter av folk som har erfaring med denne bilen, lurer også på serviceintervaller, registerskifte osv, all info motas med takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnsen86 Skrevet Mai 14, 2010 Share Skrevet Mai 14, 2010 Den går greit den, nydelig lyd, men det vet du vell allerede Serviceintervaller tar serviceintervallindikatoren seg av, tror det er ca 15.000km mellom hvert oljeskift på disse. Annethvert oljeskift er det som bmw kaller inspection, da skal man sjekke over litt flere ting på bilen slik som bremser, reservehjul, understell osv, men det viktigste punktet på en service er jo alltid oljeskiftet og det er som sagt ca 15.000 km om jeg ikke husker feil. Register trenger du ikke å tenke på ettersom motoren har registerkjede! Når det gjelder å kjøpe 00-02 modell bør du være obs på at 03--> har bedre 4x4 system, så om du har noen virkelig utfordrene veier foran deg kan det lønne seg å gå for en versjon med såkalt Xdrive! Når det gjelder feil så skal du være obs på falserust i alle dører og luker, det kan være vanskelig å se i begynnelsen siden det ikke ruster så sinnsykt som på mercedesene med samme problem, men ta en NØYE titt langs alle falsene på dører, panser og bakluker så vil du kanskje oppdage bobling i lakken eller brun rust. Flere av disse kan ha fått dørene byttet på rustgarantien og det er jo positivt, men rustgarantien var ikke mer enn 6 år da disse bilene var nye, usikker på når de økte den, men den er hvertfall 12år nå. Ellers vil jeg si go for it! Bilen kjører veldig bra for størrelsen, og det er jo hele poenget med en BMW ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
albrigt Skrevet Mai 16, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 16, 2010 Tusen takk for ett bra innlegg:) di bilene som jeg har sett på finn i den årsklassen/prisklassen jeg tenkte på er alle kjørt mellom 135000-150000, lurer derfor på om det er noen feil/stor service som kommer da, er liksom for mange biler som alle ligger rundt 140000 km til at det er tilfeldighet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hauken Skrevet Mai 16, 2010 Share Skrevet Mai 16, 2010 Mener å ha lest at automatkassene er en svakhet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnsen86 Skrevet Mai 16, 2010 Share Skrevet Mai 16, 2010 Tja om det er en tilfeldighet kan jeg ikke riktig svare på. Serviceintervallene til "eldre" bmw går i først Oljeservice, deretter Inspection, Oljeservice, Inspection II, Oljeservice, Inspection , Oljeservice, Inspection II osv osv. Her står det hva de forskjellige servicene innebærer http://www.xoutpost.com/articles/x5/eng ... edule.html Som du ser er andre Inspection II på rundt 120.000 km avhengig av hvor hvor nøye de har vært. Kanskje noen vil selge før denne service og kanskje noen vil selge etter som ett salgstriks. Noen klarer nok å kjøre bremseskivene sine 140k og 4 nye slike pluss klosser og bremsebånd til håndbrekk koster litt å bytte med arbeid. Ellers kom jeg på at X5 har hatt problemer med automatkassa, en del som har måtte bytte denne, men tror det gjelder mest 3liter diesel, usikker på dette. Ellers er det vanlig med pixelfeil i instrumentet, slik at km.stand og kjørecomputer ikke er så lett å lese, fint prutningsmonn da instrument koster litt og ikke bør kjøpes brukt. Hehe, ser du skrev automatkasse var svakhet mens jeg skrev dette, stemmer det, som sagt usikker på om det også gjelder V8'erene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå