burnout18 Skrevet Mai 14, 2010 Skrevet Mai 14, 2010 Begynte å gå på 3 sylindere og hvit røyk som fyyy ! ikke vann i olja. Kan ikke være noe annet enn topp pakningen? er 1.5 i ladetrykk. ( jeg ble opplyst feil med 1.8 ) kom gjerne med tips hva jeg kan sjekke ut først. Takk for alle svar = ) Mvh moderatoredit(mAZE): Dette er ett bmw-forum...
S.Arnesen Skrevet Mai 14, 2010 Skrevet Mai 14, 2010 kom gjerne med tips hva jeg kan sjekke ut først. Saab forumet...
Remi Berg Skrevet Mai 15, 2010 Skrevet Mai 15, 2010 Sjekk turboen. Kommer mye hvit røyk på disse bilene når turboen er gåen.
burnout18 Skrevet Mai 15, 2010 Forfatter Skrevet Mai 15, 2010 men når turbo'n har gått evt, skal den gå på 3 sylindere da? Ja vet dette egentlig skal på saab forum men er ikke medlem der eller noe så bare tok sjansen å la det ut her
burnout18 Skrevet Mai 15, 2010 Forfatter Skrevet Mai 15, 2010 turbo'n lader som den pleier, så da kan den vel ikke ha gått?
Remi Berg Skrevet Mai 15, 2010 Skrevet Mai 15, 2010 Et vanlig symptom er at den ikke går på alle sylindre grunnet mye olje i innsuget, og derfor problemer med å tenne når turboen er gåen. Kan selvsagt være topp eller toppakning, men dette er ytterst skjeldent på disse motorene. Grunnen til at jeg sier at du skal sjekke turboen er at dette er den letteste delen å sjekke da dette krever minimalt med demontering for å sjekke. Du sjekker dette på under en halvtime og koster ingenting, kontra å ta av toppen som tar noen timer og koster noen kroner da du må ha ny toppakning.
2000Touring Skrevet Mai 15, 2010 Skrevet Mai 15, 2010 kom gjerne med tips hva jeg kan sjekke ut først. Saab forumet... +1
burnout18 Skrevet Mai 15, 2010 Forfatter Skrevet Mai 15, 2010 Et vanlig symptom er at den ikke går på alle sylindre grunnet mye olje i innsuget, og derfor problemer med å tenne når turboen er gåen.Kan selvsagt være topp eller toppakning, men dette er ytterst skjeldent på disse motorene. Grunnen til at jeg sier at du skal sjekke turboen er at dette er den letteste delen å sjekke da dette krever minimalt med demontering for å sjekke. Du sjekker dette på under en halvtime og koster ingenting, kontra å ta av toppen som tar noen timer og koster noen kroner da du må ha ny toppakning. Ja kan jo selvfølgelig sjekke dette ut turbon lader hvertfall som den skal det som er at det er orginalt 0.7-0.8 ladetrykk, men oppstilt til 1.8 så er vel der grunnen er... men noe skruing blir det Takk for svar hvertfall
Bonden Skrevet Mai 15, 2010 Skrevet Mai 15, 2010 Har også vært borti coiler som svikter på disse motorene (DI Cassette) men ikke med hvit røyk som resultat,kun ujevn gange og liten effekt.
Ballder Skrevet Mai 16, 2010 Skrevet Mai 16, 2010 kom gjerne med tips hva jeg kan sjekke ut først. Saab forumet... kom gjerne med tips hva jeg kan sjekke ut først. Saab forumet... +1 Tydeligvis en del som har problemer med og skjønne at motor er motor uansett hvilket bilmerke det er, og det er faktisk en del folk på dette forumet som også har andre kjøretøy enn BMW og sitter med kompetanse innen motorverden generelt. Vet det er teknisk, og BMW forum, men er vi virkelig så sneversynte og blinde bare fordi vi liksom har BMW som intr. så vet jeg ikke helt om jeg er så "stolt" over og ha BMW alltså.. Dere som får får problemer med en gang det er nevnt noe annet enn BMW burde kanskje vurdere kompetansen helt og holdent med tanke på bil/motor verden når svarene deres blir såpass teknisk annlagt som dette? Ser for meg at dere muligens kan mest om plastikk og diverse andre "uvesentlige" ting som ihvertfall IKKE er faktor som får deg til og komme hjem uten hjelp dersom børsa deres streiker på landeveien. Men er vel ikke så ofte bilene deres er der heller... Til trådstarter. For min del, så virker det som om topp pakning er blåst. (holder den på vannet, eller forsvinner det?) Er jo en grei lading på den bilen der nå i forhold til orginalt, så derfor mine tanker heller dit i tillegg til at den kun går på 3. Var det olje grunnet havarert turbo, ville den mest sannsynlig funket på alle 4 enn så lenge, men over tid så ville nok pluggene tatt kvelden etter hvert grunnet dette også. Men som sagt/spurt.. Hva skjer med vannet? Oljeforbruk øket?
korny Skrevet Mai 16, 2010 Skrevet Mai 16, 2010 Ballder +1 stiller meg litt tvilende til topppakning mtp den ville jo fått ett sinsykt høyt trykk på kjølevannet.med 1,8bars trykk er det ikke mye som suges inn for og si det slik.. men er turbo vannkjølt? om sjekk den...
Ballder Skrevet Mai 16, 2010 Skrevet Mai 16, 2010 Tror faktisk den har vannkjølt turbo, så der er det en stor mulighet for at feilen kan ligge ja. Ser for meg at denne bilen virkelig får det, så den orginale turboen der har nok litt og slite med på det trykket ville jeg tro. Prøv og koble vekk "bypass" vannkjølingen og se om røyken forsvinner da. Kjør peeent uten vannkjølingen!!
S.Arnesen Skrevet Mai 16, 2010 Skrevet Mai 16, 2010 Tydeligvis en del som har problemer med og skjønne at motor er motor uansett hvilket bilmerke det er, og det er faktisk en del folk på dette forumet som også har andre kjøretøy enn BMW og sitter med kompetanse innen motorverden generelt. Vet det er teknisk, og BMW forum, men er vi virkelig så sneversynte og blinde bare fordi vi liksom har BMW som intr. så vet jeg ikke helt om jeg er så "stolt" over og ha BMW alltså.. Dere som får får problemer med en gang det er nevnt noe annet enn BMW burde kanskje vurdere kompetansen helt og holdent med tanke på bil/motor verden når svarene deres blir såpass teknisk annlagt som dette? Ser for meg at dere muligens kan mest om plastikk og diverse andre "uvesentlige" ting som ihvertfall IKKE er faktor som får deg til og komme hjem uten hjelp dersom børsa deres streiker på landeveien. Men er vel ikke så ofte bilene deres er der heller... Syns du skal passe på litt før du kommer å påstår ditt og datt, selv kan jeg ikke stort om hverken plastikk eller andre uvesentlige ting som du kaller det (ikke det at jeg vet hva det er men?). Jeg vil heller aldri ha noe problem med og fikse min egen bil, om den av en eller annen grunn skulle stoppe. Om du leser hva gunnar har skrevet på menyen over forum delene, så står det : TekniskKategorien for tekniske spørsmål. Kun BMW. Veldig vanskelig for folk så skjønne dette tydeligvis. Vi har ikke ett bmw forum for å hjelpe til med alle andre merker og maskiner. Det har man f.eks bilforumet.net til...
Ballder Skrevet Mai 16, 2010 Skrevet Mai 16, 2010 Syns du skal passe på litt før du kommer å påstår ditt og datt. Om du leser hva gunnar har skrevet på menyen over forum delene, så står det : TekniskKategorien for tekniske spørsmål. Kun BMW. Veldig vanskelig for folk så skjønne dette tydeligvis. Vi har ikke ett bmw forum for å hjelpe til med alle andre merker og maskiner. Det har man f.eks bilforumet.net til... Passe meg? Vet det er snevret inn til kun BMW ja, men er vel muligens litt uenig i det, men det er en annen sak. Burde vel egentlig være en jobb for moderatorer og gjøre den jobben som du prøver og gjøre her nå, og jeg for den saks skyld. Synes bare det er litt artig om det kommer litt andre innslag enn bare BMW her inne, men ser at tråden annet bil og motor relatert kan brukes til det, men som poengtert. Dette forumet er ensporet kun for BMW huer... So my fault..
Anbefalte innlegg