noekult Skrevet Mai 15, 2010 Share Skrevet Mai 15, 2010 BILEN ER SOLGT! Ta godt vare på den... Legge ut denne her på Bimmers først i en uke. Neste lørdag går den på finn.no og autodb.no, så her er det bare å si fra om noen er interessert. Vurderer å selge min gode venn, en 1990 E30 318i Touring i Brillant Rot. Ærlige grunnen til salg er jeg er lite produktiv om dagen, og har ikke ork eller tid pga. skoleeksamen til å sende bilen på verksted og stresse med det. Blir ikke den solgt, repareres den eventuelt og dedikeres til banekjøring øving, så jeg er ikke desperat etter å kvitte meg med den. Det som skjedde: For ca. 4 uker siden tok jeg "vårklargjøringa". Da ble bilen vasket, sommerhjula satt, div. væsker fylt på og tank fylt helt opp. Men på vei inn i garasjen oppførte bilen seg merkelig, turtallet hoppet litt (var ikke stabilt turtall på tomgang). Så så jeg på temperaturmålern, og her hadde den havnet på rødmerkinga. Jeg parkerte bilen, og tenkte at jeg skulle ta en titt på den senere, men har ikke kommet så langt enda. Etter min forståelse er det er radiatoren eller et av radiatorslangene som må erstattes/repareres. Batteriet på bilen er flatt nå, men jeg har portabel batterilader her og kan starte opp bilen ved undersøkelse før eventuell kjøp. Bilen: - rullet ca. 250.000 km. - gikk nylig gjennom EU-kontrollen (april måned) med småplukk som nå er fikset (bortsett fra manglende lys på ene siden av skiltholder bak, men bilen er nå godkjent). Du får se på lappen og se at bilen ikke har driftmessige mangler. Neste kontroll er altså innen 30. april 2012 - Bremsene er gode (biter bedre enn sedan og coupe 318i! Noen som nevnte at bremsene kommer fra en 325i på alle touringene), støtdemperne er gode, girkassa føles OK, clutchen føles OK (uten at jeg vet hvordan en dårlig clutch føles). - Motoren føltes bra til inntil nylig (problemet som jeg nevnte), bortsett fra at den tikker helt til den har blitt varm. - Bakre eksospotte ny i begynnelsen av året - Sommerdekk på alufelg, disse er spraylakkerte av amatører (meg) i matt sort, ser mer tøft ut enn mislykka. Dekka klarer sikkert en sesong til. - Vinterdekk på stålfelg. Gode vinterdekk som holder to sesonger til antar jeg. Har ikke hatt problem med fremkommeligheten. - har vært super driftsikker siden mai 2009, da jeg kjøpte den. Aldri stoppet. Bortsett fra småfiks som dukker opp nå og da og som er vanlig på så gamle biler. - eneste "gjenganger" feilen er at høyre baklykt har litt jalla kablingsystem. Det visste jeg ikke før kjøp og ble oppmerksom når jeg skulle bytte lyspære. Det betyr at kjørelyset bak kan gå av, også må man justere el-kabelen til å treffe riktig igjen også fungerer den igjen. - har et varmeapparatet som fungerer om vintern - har soltak som er tett og god - baklyktene er sotet i sort (ikke på bildene) men har beholdt originale baklykter i tilfelle onkel bestemmer seg for at de som er på bilen er for sorte. De originale får du altså med (bare minn meg på det!). - CD-spiller følger med (den leser CD-R men ikke MP3). Denne er gammel, så lyset forsvinner av og til og da må man trykke på spillern og lyset kommer tilbake. (Selve lyden forsvinner ikke)... - har overraskende god plass i bagasjerommet til å være like kompakt som en ny VW Golf. Dratt på endel roadtrips og det er alltid nok plass. - JA; BILEN HAR RUST. Bilen er gammel og har begynt å få noen småstygge rustdannelser på dørene, noe på kanalene. Bakluka er relativt fin, samme med panser. Ingen krise riktig enda, men rustfiks bør være prioritert før neste vinter, da har du bil i noen år til hvertfall. - panseret har et "arr" på seg etter at en av forrige eierne klarte å få en bom på bilen... - ja, lakket er slitent. Men AutoGlyms paint renovator gjør mirakler om du vil gjøre innsats for å få frem fine fargen igjen. Det er også noen småbulker her og der. - el justerbare sidespeil (fungerer som de skal) - interiøret er hel og fin bortsett fra høyre vindusheiserhendel som er knekt og standard riften på tekstilen på førersetet Har sagt i fra om det meste som en kan tenke seg og spørre om. Bilen føles tight og fin og dette er altså en bil jeg er svært glad i: Den er god å kjøre, relativ driftsikker, har personlighet (min venner kaller den for Scarface pga bulken på panseret), god plass og er rett og slett grei kamerat å ha med på veien. Pris: 7000 kr. (inkludert full tank og årsavgifta er betalt). KONTAKT: SEND MEG PM PÅ FORUMET! Eventuelt send e-mail noekult@ hotmail.com (uten mellomrom) Legger ut bilder helt random: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Mai 16, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 16, 2010 Daily bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Mai 17, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 17, 2010 Tudeluu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Mai 17, 2010 Share Skrevet Mai 17, 2010 legg den ut på finn..blir vel solgt sammedagen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Mai 18, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 18, 2010 Daglig bump... legg den ut på finn..blir vel solgt sammedagen... Ja, sikkert ikke langt unna sannheten det. Får legge den ut der og veldig snart. Her inne var det tamt med respons Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Mai 18, 2010 Share Skrevet Mai 18, 2010 la meg gjette..når du skriver "solgt" på denne tråden så kommer det en og sier "faen er denna solgt?jeg skulle ha sett denne tråden tidligere" Er som regel sånn...alle maser på dyre biler og greier..og når det kommer en ok bil til en billig penge så er det ingen som vil ha den... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Mai 18, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 18, 2010 Hehehe jeg ser den Jeg solgte en drivaksel, lå ute i halvt år. Ble solgt. Så fikk jeg tlf en uke etterpå "Har du den fortsatt?" Morsomme tilfeldigheter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Mai 18, 2010 Share Skrevet Mai 18, 2010 rart at det tar så lang tid å selge den...blir jo solgt vrak av e30 til ti dobbelt pris..rare saker... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kamro Skrevet Mai 18, 2010 Share Skrevet Mai 18, 2010 hvor holder du til? kan du utdype problemet som oppstod på motoren?, er det vann i radiatoren nå?, fungerer vifta? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Mai 18, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 18, 2010 Jeg holder til i Oslo, rett ved Hasle. Det med motoren var i forbindelse med når temperaturen var på rødmerkinga; da hoppet turtallet litt opp og ned. Jeg vet ikke om det er vann i radiatoren eller vifta fungerer (har ikke sjekket). Kan se om vifta fungerer, men vet ikke hvordan jeg skal komme til/se om det har kommet vann i radiatoren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Mai 22, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 22, 2010 Host hark hark Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PolarBear Skrevet Juni 11, 2010 Share Skrevet Juni 11, 2010 Denne sitter det nå 325i pre-face motor i. Bestilt grenrør osv. hehe Blei go bil dette her. Nytt panser og ny lakk iløpet av en måned Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Juni 11, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 11, 2010 Bra at du tar vare på den Synd jeg ikke hadde penger eller ork eller tid til slutt, hadde så lyst til å beholde den veldig lenge. Skal du kaste gamle panseret eller? Har lyst til å henge det på veggen i eventuell fremtidig garasje Og hva slags lakk skal den få? Farge? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PolarBear Skrevet Juni 12, 2010 Share Skrevet Juni 12, 2010 Den blir i samme rødfargen. Fin farge det, mulig det kommer noe perlemor i den. Litt usikker, men det blir motorbygg på denna. Er 170 hk i den nå, men blir mere. vi håper på over 230hk. uten turbo. Som rein sugemotor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Juni 12, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 12, 2010 Såpass ja!! Sees vel på en eller annen bane etterhvert da regner jeg med Menneh, kasta panseret? Og du, lag en tråd på forumet også da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå