Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, og god dag alle sammen.

Jeg har en 525TD touring E34.

Jeg har i lang tid plagest med at vindus viskerene ikke vil gå på innstiling nr2.

Intervalen virker, og max hastighet virker.

Men setter jeg hendelen på stiling nr2, går det bare på samme som instiling nr1, interval.

Selve innstilingen for hvor fort interval skal gå, er i orden.

Så, hva er det jeg overser, og hva kan være galt der?

Skrevet

Du har kjørt mens du har testet stilling 2? hehe.

Den går ned til stilling nr 1 når bilen står stille nemlig..

Skrevet

Hehe. Joda du, jeg har testet det, Men det vil ikke. Derfor lurte jeg på hva som kunne være galt da, og om det er noe spes innstilinger der også så.. For da jeg fikk bilen, virket det så. Men siste 6 til 8 mnd har det ikke gjort det da..

• 7 months later...
Skrevet

Funker speedo da eventuelt abs?

Vet ikke om pussere henter info fra giver i diffen eller en abs føler på disse, så for min del kan det virke som om den mangler info om at bilen faktisk er i bevegelse.

Skrevet

Speedo har virket. Og da virket heller ikke Vindusviskerne på normal gange..

Speedo har nå klikket helt da. Så det er jeg på jakt etter nytt..

Når det sies i sikkingsboksen, hallo. er jo 1000st sikkringsbokser i den bilen jo :)

Er det den under sete bak, eller den i motorromme? Og du vet vel ikke hva slags farge/Nr det er på den?

Skrevet

Kan jo være en sammenheng at speedo har klikket helt. Mulig info sendes videre fra speedo.

Kan jo da være at alt ordner seg med nytt speedo. Oppdater når feilen er funnet ut av da, og lykke til videre.

• 1 month later...
Skrevet

Da har jeg fått byttet speedo. Men vindusviskere virker ikke på instilling2. Så, det kan nok ikke ligge der. Da er det rele som er neste å finne ut av. Skal få tak i en til uka. SÅ kommer jeg meg tilbakemld igjen..

Skrevet

Strøkent. Jeg følger fortsatt med her. Både abs og speedo virker på dama sin 540, men hakk 2 virker fortsatt kun som hakk 1. Absolutt alt annet er i orden og virker, bortsett ifra de jævla vindusviskera... :evil:

Skrevet

Her er ett koblingsskjema til dere :)

Anbefaler dere å måle ledningen som går fra kombiinstrument til grundmodul.

Om den ledninga er ok og uten brudd ville jeg åpna viskerreleet og sett etter eir eller brente kontaktpunkt.

Om releet er ok så dreier det seg nok om defekt kombi, eller defekt grundmodul.

15bxjrql2ifh7azl2huj.jpg

Edit: bimmers gjorde skjemaet mitt uleselig, så her er link til fullt koblingsskjema for e34 ;)

http://www.e38.org/e34/e34_91_etm.pdf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...