Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oki. Det hender at det rister litt i clutch eller drivverk når jeg skal igang på 1gir.. non som har peil på hva det kan være?:)

Skrevet

på bilen min kjenner jeg at clutchpedalen rister/vibrerer når jeg kjører, samt hører at det kommer en riste/skranglelyd fra clutchen når jeg tar løs. dette er trykkplata til clutchen som er gåen/begynner å bli gåen...kan gå bra en stund hvis man er forsiktig med clutchinga, men kan også raskt gå til h****:)...jeg har kjørt slik et lite år nå, men skal bytte den om ikke så altfor lenge tenker jeg:)

kan hende det er denne som er gåen med deg også...men kan selvfølgelig bare være utløserlageret også da..

Skrevet

Akkurat samme symptomer som det du forklarer.. Må nok belage meg på å bytte snart gitt:(

Skrevet

Trøkk inn clutch'n og sett bilen i 5 gir.

Sett den andre foten på bremsen og gassen.(samme som ved bourn out)

Slepp clutch'n sakte utover mens du gir mere gass.

Kveler du bilen er clutch'n i orden. Hvis du ikke kveler den har du en clutch som må byttes.

Skrevet
Da ville jeg tru at du har luft i systemet og mangler veske på systemet.

Når det skjer, har du da prøvd og dobbel clutche?

nei har ikke prøvd å dobbel clutche.

men det skjer veldig sjelden at den går i bånn

Skrevet

her om dagen da jeg var litt gira på å dra litt burnout og sladd så merka jeg at clutchen skle, altså jeg fikk ikke hjulspinn på tørr asfalt da jeg skulle burne, noe jeg vanligvis klarer lett:( og en gang da jeg prøvde topp fart så lukta det svidd klutch i hele bilen da jeg nådde 200kmt. kan det hende clutchen er på vei til å ta kvelden??

bilen er bmw 318i e36 1994.

Skrevet

I akselarasjon opp til 200 km/t er clutchen under stort press og vil slure hvis den er slitt ja.

Dette vil bare bli værre. Bytt før bilen blir ukjørbar og du tar livet av flere ting :wink:

Skrevet

Hvis clutchen hugger ved myk igangsetting men ikke nødvendigvis slurer, er det ofte pga. oljelekkasje fra motoren, dvs. tetningsringen bak svinghjulet. Da vil det være tilsølt med svart olje (motorolje) i hele clutchhuset, og som regel dryppe olje fra dreneringshullet under svinghjulet. Kjent feil på Folkevogn (Vastewagen), særlig Transporter/ Caravelle, og forhjulstrekk Volvo, V70 med flere. Dyrt hvis du ikke skrur selv.

Burning er gøy men ikke sunt for bilen...

Skrevet

Kan også være verdt å skjekke gummislangen fra luftmengdemåleren og inn på innsuget. Hadde det problemet på en bil tidligere. Den lugget og hoppet som en kenguru på 1. og 2. dette kommer av at motoren vrir seg litt åpnes sprekken og den får ikke den luftmengden den skal ha. I så fall, duck it and fuck it ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...