Gå til innhold

Manuel Problemer - Clutchpedalen kommer ikke ut.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Begynner nå å bli ferdig med bygget mitt. Men har støtt på et problem jeg må finne ut av så fort som mulig.

Jeg har en m60 motor med m60 kasse.

Han som solgte meg kassen sendte med et svinghjul fra en m62. Alt av skruer osv er er likt. Men jeg måtte da også kjøpe en m62 clutch med tilhørende utløserlager.

Alt er montert korrekt og clutchen er luftet. Problemet nå er at så lenge bilen går så vil den ikke settes i gir. Jeg har en teori om at clutchen ikke blir løst ordentlig ut.

Vet noen om det er forskjellige dimmensjoner på kassene fra m62 og m60? Og om clutch og svinghjul passer om hverandre i kassene?

Takker for alle svar!

• 4 weeks later...
Skrevet

Bump!

Problemet ovenfor er forsovit fikset med litt sveising og forlenging av diverse.

Det jeg har problemer med nå er at clutchpedalen ikke kommer ut når den blir tråkket helt inn. Virker som at fjæra som sitter på pedalen begynner å presse utover slik at pedalen blir presset inn.

Skal det være mottrykk i slavesylinderen som presser pedalen tilbake eller hvordan er dette?

Skrevet
Bump!

Problemet ovenfor er forsovit fikset med litt sveising og forlenging av diverse.

Det jeg har problemer med nå er at clutchpedalen ikke kommer ut når den blir tråkket helt inn. Virker som at fjæra som sitter på pedalen begynner å presse utover slik at pedalen blir presset inn.

Skal det være mottrykk i slavesylinderen som presser pedalen tilbake eller hvordan er dette?

pleier å være dårlig bremseveske nivå når det der skjer, sjekka nivået?

såfremst clutchen tar fra bremseveskebeholderen da.

Skrevet

Er bra med bremseveske og systemet er luftet. Men! Kan det ha noe å si hvis jeg evt har hovedsylinder fra en nyere modell?

Tenkte da på at mengde veske i den hovedsylinderen jeg har nå er mindre en i den som kanskje skal være på bilen min? Noe som gjør at den må lengre inn og ikke får nok mottrykk til å bli presset ut igjen evt?

Solfjæren på clutchen er jo ganske kraftig så den må jo lage en form for trykk i hydraulikken.

Er det noen måte jeg evt får sjekket dette?

Skrevet

Har lite peiling på BMW, men hvis prinsippet er samme som MB, så sitter den en ganske lang spiralfjær inni slavesylinderen (hvis det er det samme som hjelpesylinder). På min MB var fjære knekt i tre biter, og pedalen blei da stående inne. Jeg lagde ny fjær av pianostreng.

Skrevet
Har lite peiling på BMW, men hvis prinsippet er samme som MB, så sitter den en ganske lang spiralfjær inni slavesylinderen (hvis det er det samme som hjelpesylinder). På min MB var fjære knekt i tre biter, og pedalen blei da stående inne. Jeg lagde ny fjær av pianostreng.

Tror nok ikke at dette er problemet. Pedalen har en fjør på seg som skal dytte den ut igjen. Men problemet er at når pedalen går over et vist punkt så begynner fjøra å presse utover igjen og dermed presser pedalen innover.

Jeg har stor tro på at det er feil hovedsylinder ettersom dette er eneste forskjellen på nyere modell og gamlere modell. Men vi får se.

Har bestilt en ny en, forhåpentligvis fungerer det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...