Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal prøve med et enkelt spørsmål først. Til dere som har montert powerflex på en e30 bærearm, i denne sammenheng så er den kjøpt på koed så den er vel uorginal. Det er en liten vinkel på bærearmen som skal inn i et spor på powerflex foringen. Denne vinkelen er delvis dobbelt så bred som sporet i foringen. Er det bare tut og kjør, presse bærearmen inn i sporet som da utvider seg siden det er gummi og lager små deformasjoner rundt ytterkanten av foringen? Med deformasjoner mener jeg at foringen ikke lenger er helt rund men har fått en kul eller to på ytterkanten grunnet at gummien i midten har utvidet seg. Håper det var forståelig.

Skrevet

Okey har tatt noen bilder for å prøve å gi en bedre beskrivelse av hva jeg mener.

Her har jeg satt en ring rundt den vinkelen jeg prater om som skal inn i foringen.

ghi1dfrb7ifjk580q1m6.jpg

Alle som har montert en powerflex bærearmsforing på e30/e36 vet hvordan den ser ut men her er et bilde likevel.

xwk2d3ah16rif3oscxmm.jpg

Her er bærearmen presset noen cm inn i foringen og en ser at denne vinkelen treffer gummien på foringen, men siden det er gummi er det ikke noe problem å presse den videre inn i foringen.

21ry2g8rt7zupqjk2fxo.jpg

Her foringen presset litt lenger inn på bærearmen og en ser på nr 1 at det blir et tomrom mellom gummien og bærearmen.

Viderer viser nr 2 at gummien er presset til sides siden vinkelen som skal inn i sporet på foringen er så tykk.

Nr 3 viser at ytterkanten på foringen får deformasjoner og ikke lenger er helt rund

669pcuwlcryuz7d5mbr2.jpg

Spørsmålet mitt er da: er det bare å kjøre på og montere foringen på bærearmen eller er det noe som ikke rett?

Skrevet

Bumper denne. Er vel noen her som har montert powerflex på en e30 bærearm, som ser om dette er helt ok. Gidder ikke montere dersom foringen ut fra bildene ikke sitter slik som den skal og blir øydelagd før det har gått 2 måneder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...