Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en bmw e36 320i

Problemet har vært en stund, uten å finne ut hva problemet er, gir nesten opp!.. :(

Greia er at når bilen kommer i driftstempratur og jeg bruker bilen litt, girer ned og gir på. så begynner bilen å kødde mellom 4-5 syl, (vil ikke gå på alle 6) plutslig så kommer den seg på alle 6 syl igjen , sånn driver bilen på hele tiden. men om jeg kjører rolig en halvtimes tid ligger i 80-90 km/t så går den stortsett på alle 6. med at den ikke går på alle syl skjer når jeg gir på og girer ned :?

Ting som har blitt prøvd:

Skiftet lmm

Skiftet veivakselsensor

Skiftet coil

skiftet plugger

Renset sylindrene etter skift av ny toppdekselpakning

Det rare er at det er syl 3 og 6 som tuller seg til, eller kun en av di. noen ganger begge 2 samtidig.

Setter utrolig stor pris på om noen inne på forumet her kan hjelpe meg, eller gi et tips?

Takker for alle svar

Skrevet

vil det bli sånn kun når bilen er varm? og når jeg gir på?

trodde det kanskje ville vært sånn konstant om det var pluggledninger?

eller tar jeg feil ?

Skrevet

Jeg har minimalt med peiling på dette. Men jeg hadde samme problem med min 318is. Gikk på 2 og 3 sylindre innimellom, så tenkte jeg skulle kjøpe meg nye pluggledninger. Nye ledninger kostet 2500 kr (for fire stykk), noe min økonomi ikke tillater, så jeg fant fram et par ledninger fra en Mitsubishi og stappa nedi, og bilen har gått helt fint på alle fire sylindrene i hele vinter.

Problemet mitt inntraff da jeg startet opp bilen (kald), og innimellom under driftstemperatur.

Skrevet

okei takk for hjelpen "padrino"

håper noen har flere tips å komme med? som ikke allerede er prøvd så klart ..

Skrevet

hva med toppakning? feiltenning på høyt turtall. tenninggsbank/fører til odelagt topp/topppakning over kort tid. har du kjørt diagnose på bilen?

Skrevet

Ja det er vanos på denne.. ja det var olje der pga lekkasje fra toppdekselpakning , men dette har blitt renset og gjort ordentlig. sjekket i ettertid ingen olje der nå lenger. ja tatt diagnose byttet di feilene som jeg har skrevet øverst i listen..

ja lurer litt på toppakning selv.. men bilen bruker ikke vann, brukt halv liter på en måned ca med god del kjøring. kan det være toppakning da "wilmax" ? :? ..men ryker en del hvit eksos av bilen uansett ossen tempratur det er ute.. men vet at bilen kan tulle med å gå på 1 syl mindre..om dette er årsaken.. men ikke 2 syl mindre vel? også i tilegg at det er syl 3 og 6 som tuller seg til..

Skrevet

men da er det helt sikker toppakningen hvis bilen røyker hvitt. du finner det ganske enkelt ut om det er toppakningen som er gåen . bare se nedi radiator/beholder om det ligger olje oppå vannet. kan noen ganger være vanselig å se. eller eventuelt tappe av vannet i en bøtte og se:) pakningen er sikkert gåen på en syl. en havl liter vann på en måned er jo mye, min bruker ingenting;) ps ta ut pluggene en etter en, og se om det er fargeforskjell på pluggene. da finner du sikkert ut hvilken syl som pakningen er gåen på:) sjekk dette:)

Skrevet

Ok tusen takk for hjelpen :) men om det viser seg å være toppakning, da vet jeg den kan gå på 1 syl mindre, men at den går på 2 syl mindre er dette mulig? :?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...