vegard89 Skrevet Mai 21, 2010 Forfatter Skrevet Mai 21, 2010 Ja men hvis det hadde vært det så hadde jo bilen gått på 4-5 syl hele tiden.. her kommer den å går som den selv vil når den kommer i driftstempratur.. noen ganger på alle 6 andre ganger på 4 og 5 syl..
vegard89 Skrevet Mai 21, 2010 Forfatter Skrevet Mai 21, 2010 Tusen takk for hjelpen alle sammen må se litt på dette med toppakningen, hjernen osv.. men hjernen ble vist bytta før jeg kjøpte bilen, men greit å sjekke over. hvordan sjekker jeg loddingene på hjernen noen som vet? .. litt rart siden dette skjer når jeg akselerer og girer ned.. kan hjernen begynne å tulle i dette tilfellet da? Takker for all tilbakemelding..
OLEZZ Skrevet Mai 22, 2010 Skrevet Mai 22, 2010 Sjekk ut pluggledningene (hvis du ikke har gjort det da?). Hadde samme problem, og da var det no olje og drit som hadde lurt seg inni kontaktene.
vegard89 Skrevet Mai 22, 2010 Forfatter Skrevet Mai 22, 2010 Mener du plugghettene? er coiler på denne.. så pluggledningene sitter koblet inne på coilene..
kimern979 Skrevet Mai 23, 2010 Skrevet Mai 23, 2010 grei måte og sjekke coil,er å måle temperaturen på grenrøret rett ut fra toppen.de sylindre som er ok ligger på ca 150-170 grader.hvis feks syl 3 og 6 fusker vil de ha lavere temp.kanskje bare 90 grader.el omkring.lavere enn resten ihvertfall.vanlig at coiler kutter når de blir varm.spes ved pådrag og slikt.
vegard89 Skrevet Mai 23, 2010 Forfatter Skrevet Mai 23, 2010 har prøvd å skiftet ut begge di 2 coilene uten at det ble noe bedre resultat
kimern979 Skrevet Mai 23, 2010 Skrevet Mai 23, 2010 vært borti styreenhet feil.bare en syl som fuska på den,holdt ene dysa stengt,sånn periodefeil.mest når den var varm.har du ingen du kan byttelåne med da? ellers bør du ta komptest ja.
TL1000S97 Skrevet Mai 24, 2010 Skrevet Mai 24, 2010 Har du sjekket pluggene? Dette må du gjøre i og med at du har fått det tipset og ikke gitt tilbakemelding i tråden (utifra det jeg kan se). Dersom du har trøbbel med lekk toppakning vil du kunne se dette på pluggen(e). Helst ved å stoppe og skru ut pluggene når problemet oppstår (dersom mulig). Det virker også logisk at det er ved belastning (høyere forbrenningstrykk) motoren fusker.
OLEZZ Skrevet Mai 24, 2010 Skrevet Mai 24, 2010 Mener du plugghettene? er coiler på denne.. så pluggledningene sitter koblet inne på coilene.. Ja, mener coil ledningene. Jeg ville ihvertfall tatt en titt inni kontaktene.
vegard89 Skrevet Mai 24, 2010 Forfatter Skrevet Mai 24, 2010 Takk for hjelpen folkens! som sagt skiftet til nye plugger og toppdekselpakning har blitt skiftet.. og renset alt nedi der i ettertid så kan umulig være der feilen ligger tror jeg... men dette skjer når bilen blir varm og med litt hard kjøring.. begynner å tro om det er toppakning.. bilen har brukt litt vann, kommmer hvit eksos hele tiden uansett ossen vær forholdene er.. Når jeg tenker meg godt om så skjedde dette etter jeg fikk kjørt bilen varm.. skal se litt mere på dette når jeg kommer hjem fra jobb.. håper inderlig å få fikset dette.. Dette skjer aldri når bilen er kald..
vegard89 Skrevet Mai 24, 2010 Forfatter Skrevet Mai 24, 2010 Har ikke kjempepeiling på alt innen bil så da spør jeg.. hva gjør jeg hvis feks: 1 eller 2 syl har veldig ujavn kompresjon i forhold til di 4 andre?.. og hva er eventuelt grunnen til det?
TL1000S97 Skrevet Mai 24, 2010 Skrevet Mai 24, 2010 Har ikke kjempepeiling på alt innen bil så da spør jeg.. hva gjør jeg hvis feks: 1 eller 2 syl har veldig ujavn kompresjon i forhold til di 4 andre?.. og hva er eventuelt grunnen til det? Brente ventiler (= dårlig tetning), sprekk i toppakninga ved berørte cylindre, stemplringer som har gjort sitt. Hvit røyk tyder jo på toppakning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå