BimmerE46 Skrevet Mai 25, 2010 Forfatter Skrevet Mai 25, 2010 Da har jeg prøvd å bytte til vinterdekk igjen! *Begynte med venstre framhjul, og tok en kjøretur. Vips så var ristingen i rattet borte. Men kjente noe vibrering (75-85 km/t) bak i bilen på en måte. *Byttet venstre bakhjul, og tok en kjøretur, og noe mindre vibrering bak i bilen og null vibrering i rattet. *Byttet de to siste hjula også, og ingen vibrering i 75-85 km/t, men masse vibrering i akkurat 100 km/t nå da bak i bilen på en måte, rattet er stille som bare det. Hva er nå dette for noe da??? Noen som er kloke på dette her da? Kjennes ut som om bilen er litt "løs i bakdelen" et eller annet som ikke er tight i hvertfall! Håper dere har noen tips til meg
BimmerE46 Skrevet Mai 26, 2010 Forfatter Skrevet Mai 26, 2010 Hva er det som gjør at e39 rister/vibrerer bak?
Ballder Skrevet Mai 26, 2010 Skrevet Mai 26, 2010 Kaputte opphengsforinger i baktstillingen din. 4 stk. Vanlig feil som forsterker den minste ubalanse slik at det oppleves som om hjulet skulle dette av. Ett irritasjonsmoment deluxe. Utpreget touring problem, da det er veskefylte foringer som rett og slett tørker ut.
BimmerE46 Skrevet Mai 26, 2010 Forfatter Skrevet Mai 26, 2010 Ja det kan du trygt si at det er irritasjonsmoment. Hver minste SPREKK ikke hull i veien kjennes som om jeg kjører over togskinner eller det vibrerer etter at jeg har passert sprekken/hullet i veien. Men da er mitt neste spørsmål: Opphengsforinger? Hva heter disse på delekatalog språk? Har du bilde du kan linke til? I og med at du mener 4 stk? Ikke noe sånt? http://www.schmiedmann.no/5_serie/E39/r ... e1.htm#749
Ballder Skrevet Mai 26, 2010 Skrevet Mai 26, 2010 Her er dem. http://www.schmiedmann.no/5_serie/E39/reservedeler-bremser-Karosseri-understell/styring-kuler-ledd-foringer/side5.htm#18924 Ville gått for forsterket utgave.
BimmerE46 Skrevet Mai 26, 2010 Forfatter Skrevet Mai 26, 2010 Den forsterkede er ikke beskrevet som 4 stk, koster det 650 for alle 4. trodde det var bare to traversforinger, men men , lærer noe nytt hver dag. Edit: Så det nå at det var 4 stk. Disse kommer ut av seg selv eller må man ha noe verktøy for å få ut disse etter å ha løsnet bolten som holder dem?
DannyRS Skrevet Mai 26, 2010 Skrevet Mai 26, 2010 Har alltid trodd at 650kr var for èn jeg. Angående hvordan disse byttes, så er det link her på forumet som har blitt en gjenganger.. : http://www.autopower.se/mekartips/mekar ... ?dokid=188
BimmerE46 Skrevet Mai 26, 2010 Forfatter Skrevet Mai 26, 2010 ok, jeg synes jo det er grisebillig hvis det er for 4, men i og med at de har tittel 4 foringer på de bildene over den forsterkede, så kunne jo hende. Skal titte på den linken. takk alle sammen
DannyRS Skrevet Mai 26, 2010 Skrevet Mai 26, 2010 Er endel på forumet som har brukt ca fremgangsmåten fra den linken med bra resultat. Du får si ifra om du får 16 stk meyle HD foringer edit: ebay.de: http://cgi.ebay.de/BMW-5ER-E39-TOURING- ... 0222580044 blir ca 1150 + frakt/mva..
BimmerE46 Skrevet Mai 26, 2010 Forfatter Skrevet Mai 26, 2010 Er endel på forumet som har brukt ca fremgangsmåten fra den linken med bra resultat. Du får si ifra om du får 16 stk meyle HD foringer edit: ebay.de: http://cgi.ebay.de/BMW-5ER-E39-TOURING- ... 0222580044 blir ca 1150 + frakt/mva.. Hadde jeg bare skjønt åssen jeg handler fra ebay så hadde jeg gjort det. Hehe... Si fra om jeg får 16 stk? Hvorfor skulle jeg fått det? Skjønte ikke helt den, men er trøtt nå også da.
DannyRS Skrevet Mai 26, 2010 Skrevet Mai 26, 2010 Hadde jeg bare skjønt åssen jeg handler fra ebay så hadde jeg gjort det. Hehe... Si fra om jeg får 16 stk? Hvorfor skulle jeg fått det? Skjønte ikke helt den, men er trøtt nå også da. Hvis man mot formodning skulle få 4 stk for 650kr hos schmiedmann og du bestilte 4 sett tenkte jeg på
BimmerE46 Skrevet Mai 27, 2010 Forfatter Skrevet Mai 27, 2010 Å sånn ja hehe. Ja jeg skal si ifra da. Men da er konklusjonen at: Bmw e39 rister/skjelver/vibrerer pga utslitte traversforinger?
Ballder Skrevet Mai 27, 2010 Skrevet Mai 27, 2010 Å sånn ja hehe. Ja jeg skal si ifra da. Men da er konklusjonen at: Bmw e39 rister/skjelver/vibrerer pga utslitte traversforinger? Tør påstå at det er en sikker indikasjon på det når du opplever at bilen skjelver som en lastebil på vaskebrett rett etter du passerer mindre hull og sprekker i veibanen ja. Og etter en liten stund, så danner man seg helt klare meninger om at det faktisk kommer bakfra, og da er det nok ikke annet og gjøre enn og hive seg i det desverre. Ta og jekk opp bilen bak med en god gammeldags garasje jekk, og løft bilen på diffen (bruk en stum gjenstand som f.eks trekloss til og beskytte diffen om du vil det) og da vil du mest sannsynlig legge merke til at bilen liksom fjærer/gynger noen ganger hver gang du jekker bilen ett hakk opp. Bevegelse skal det være, men den skal roe seg med en gang og ikke hoppe om du skjønner. Problemet er som sagt at disse er veskefylte og fungere da som en slags støtdemper, men tørker ut og fungerer til slutt ikke som tiltenkt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå