Gå til innhold

E39, rister litt i 70-90 km/t og rister MYE på 110 km/t????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har jeg prøvd å bytte til vinterdekk igjen!

*Begynte med venstre framhjul, og tok en kjøretur. Vips så var ristingen i rattet borte. Men kjente noe vibrering (75-85 km/t) bak i bilen på en måte.

*Byttet venstre bakhjul, og tok en kjøretur, og noe mindre vibrering bak i bilen og null vibrering i rattet.

*Byttet de to siste hjula også, og ingen vibrering i 75-85 km/t, men masse vibrering i akkurat 100 km/t nå da bak i bilen på en måte, rattet er stille som bare det.

Hva er nå dette for noe da??? Noen som er kloke på dette her da?

Kjennes ut som om bilen er litt "løs i bakdelen" et eller annet som ikke er tight i hvertfall!

Håper dere har noen tips til meg :)

• Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Kaputte opphengsforinger i baktstillingen din.

4 stk. Vanlig feil som forsterker den minste ubalanse slik at det oppleves som om hjulet skulle dette av. Ett irritasjonsmoment deluxe.

Utpreget touring problem, da det er veskefylte foringer som rett og slett tørker ut.

Skrevet

Ja det kan du trygt si at det er irritasjonsmoment. Hver minste SPREKK ikke hull i veien kjennes som om jeg kjører over togskinner eller det vibrerer etter at jeg har passert sprekken/hullet i veien.

Men da er mitt neste spørsmål: Opphengsforinger? Hva heter disse på delekatalog språk? Har du bilde du kan linke til? I og med at du mener 4 stk?

Ikke noe sånt? http://www.schmiedmann.no/5_serie/E39/r ... e1.htm#749

Skrevet

Den forsterkede er ikke beskrevet som 4 stk, koster det 650 for alle 4.

trodde det var bare to traversforinger, men men , lærer noe nytt hver dag.

Edit: Så det nå at det var 4 stk. Disse kommer ut av seg selv eller må man ha noe verktøy for å få ut disse etter å ha løsnet bolten som holder dem?

Skrevet

ok, jeg synes jo det er grisebillig hvis det er for 4, men i og med at de har tittel 4 foringer på de bildene over den forsterkede, så kunne jo hende.

Skal titte på den linken.

takk alle sammen :)

Skrevet
Er endel på forumet som har brukt ca fremgangsmåten fra den linken med bra resultat. :)

Du får si ifra om du får 16 stk meyle HD foringer :D

edit:

ebay.de:

http://cgi.ebay.de/BMW-5ER-E39-TOURING- ... 0222580044

blir ca 1150 + frakt/mva.. ;-)

Hadde jeg bare skjønt åssen jeg handler fra ebay så hadde jeg gjort det. Hehe...

Si fra om jeg får 16 stk? :) Hvorfor skulle jeg fått det? Skjønte ikke helt den, men er trøtt nå også da.

Skrevet

Hadde jeg bare skjønt åssen jeg handler fra ebay så hadde jeg gjort det. Hehe...

Si fra om jeg får 16 stk? :) Hvorfor skulle jeg fått det? Skjønte ikke helt den, men er trøtt nå også da.

Hvis man mot formodning skulle få 4 stk for 650kr hos schmiedmann og du bestilte 4 sett tenkte jeg på :D

Skrevet

Å sånn ja :) hehe. Ja jeg skal si ifra da.

Men da er konklusjonen at: Bmw e39 rister/skjelver/vibrerer pga utslitte traversforinger?

Skrevet
Å sånn ja :) hehe. Ja jeg skal si ifra da.

Men da er konklusjonen at: Bmw e39 rister/skjelver/vibrerer pga utslitte traversforinger?

Tør påstå at det er en sikker indikasjon på det når du opplever at bilen skjelver som en lastebil på vaskebrett rett etter du passerer mindre hull og sprekker i veibanen ja.

Og etter en liten stund, så danner man seg helt klare meninger om at det faktisk kommer bakfra, og da er det nok ikke annet og gjøre enn og hive seg i det desverre.

Ta og jekk opp bilen bak med en god gammeldags garasje jekk, og løft bilen på diffen (bruk en stum gjenstand som f.eks trekloss til og beskytte diffen om du vil det) og da vil du mest sannsynlig legge merke til at bilen liksom fjærer/gynger noen ganger hver gang du jekker bilen ett hakk opp.

Bevegelse skal det være, men den skal roe seg med en gang og ikke hoppe om du skjønner.

Problemet er som sagt at disse er veskefylte og fungere da som en slags støtdemper, men tørker ut og fungerer til slutt ikke som tiltenkt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...