Førde Skrevet Mai 18, 2010 Skrevet Mai 18, 2010 Heisann Bilen min lekker litt kjølevæske, og har litt hvit eksos, men oljen er fin/perfekt.. Kan det forsatt være misstanke om gåen-topp/pakning? Evt hva annet kan være galt? Ligger også en del vann/væske i "dekselet" under motoren. Takker for svar!
Førde Skrevet Mai 18, 2010 Forfatter Skrevet Mai 18, 2010 Nb.. Kan hvit eksos forkomme ved eksoslekasje ? Jeg vet jeg har eksos lekasje..
hanskr Skrevet Mai 18, 2010 Skrevet Mai 18, 2010 kvit eksos kan og komme pg av uforbrendt drivstoff som bil omdanna til vassdamp / kvit eksos ser du om de lekker i fra toppen på motoren og ned ( vatene also) ?
Førde Skrevet Mai 18, 2010 Forfatter Skrevet Mai 18, 2010 kvit eksos kan og komme pg av uforbrendt drivstoff som bil omdanna til vassdamp / kvit eksosser du om de lekker i fra toppen på motoren og ned ( vatene also) ? Nei ser ikke vann som lekker der ifra.. Altså eg fyller kanskje på 0.2-0.5dl væske hver 3. uke.. Og da kjører jeg en del.. Hvordan kan eg finne ut om det f.eks lekker fra radiator?
The_transporter Skrevet Mai 18, 2010 Skrevet Mai 18, 2010 toppakningen kan ryke hvor som helst den, kan ryke mellom olje - vann grå kremet olje og grå kremet kjølevæske vann - forbrenningskammer( hvit eksos og vann som drypper fra utblås ( vann i eksos kan og forekomme uten gåen pakning)) olje- forbrenningskammer (sort eksos og distinktiv lukt) forbrenningskammer - forbrenningskammer ( tap av motorkraft og mulige tilbakeslag i innsug og eksos manifoiler) felles for alle er vel at motoren går varm ved et punkt toppakningen kan ryke fortere av gåen veivhusventilasjon da oljedampen ikke slipper ut og skaper trykk der det ikke skal være trykk, men også av mange andre grunner
Førde Skrevet Mai 18, 2010 Forfatter Skrevet Mai 18, 2010 toppakningen kan ryke hvor som helst den, kan ryke mellom olje - vann grå kremet olje og grå kremet kjølevæske vann - forbrenningskammer( hvit eksos og vann som drypper fra utblås ( vann i eksos kan og forekomme uten gåen pakning)) olje- forbrenningskammer (sort eksos og distinktiv lukt) forbrenningskammer - forbrenningskammer ( tap av motorkraft og mulige tilbakeslag i innsug og eksos manifoiler) felles for alle er vel at motoren går varm ved et punkt toppakningen kan ryke fortere av gåen veivhusventilasjon da oljedampen ikke slipper ut og skaper trykk der det ikke skal være trykk, men også av mange andre grunner Tusen takk for svar... Motoren har hvertfall ikke gått varm... Altså varmere enn normalt.. Ca midt på måleren... Og har hvert slik siden jeg kjøpe bilen.. Altså i desember i fjord..
bmw520 Skrevet Mai 18, 2010 Skrevet Mai 18, 2010 Å joda, en toppakning kan være gåen uten at motoren blir varm eller noe annet, den kan gå helt normalt og dra helt normalt, men kommer det hvit røyk fra eksosen, så er sjansen veldig stor for at den er gåen, for hvit røyk SKAL det ikke komme, da skal det være veldig kaldt og en del kondens i eksosen. og den hvite røyken som kommer da, er veldig ubetydelig. PS husk at det er forskjell på hvit damp og hvit røyk da
vegard89 Skrevet Mai 18, 2010 Skrevet Mai 18, 2010 Stemmer sikkert det du sier "bmw520" men hvis det er sant i det du sier.. burde ikke bilen og da bruke en del vann ? .. har samme problem med min, ser ingen lekasjer... brukt kanskje en halv liter løpet av en måned med en del kjøring... men ut av eksosen er det hvit røyk uansett ossen vær det er.. tror du dette kan være gåen topp da ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå