Gå til innhold

Kjølingsproblem, 320i e36

ThKarlsen
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå sitter jeg her å river meg i håret av frustrasjon. Jeg kjørte bilen som vanlig, men plutselig ser jeg varmen på motoren stige og stige. Jeg stopper på nermeste bensinstasjon for ikke å ødelegge noe.

Bilen det er snakk om er en Bmw 320i, e36.

Nå har jeg skiftet vannpumpe (den gamle var vist ødelagt), jeg kjører uten termostat men har fortsatt problemer med varmen!

Radiatoren har ingen hull, ingen lekasjer ellers i systemet, vannpumpa er helt ny og ny termostat er på vei.

Hva er det som kan være feil? :S

Mvh

Thomas H. Karlsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du fortsatt har luft i systemet, er til tider vanskelig å få lufta disse motorene.

Ligger en DIY på hvordan dette gjøres lettest mulig. Skal sies at jeg fortsatt hadde luft i systemet etter at jeg fulgte denne, så måtte lufte ennå en gang. Tempen holdt seg stabil etter det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, problemet _VAR_ at motoren ble for varm uansett hva.

Løsningen : Vifta fulgte ikke med resten av systemet. Aner ikke hva jeg gjorde, men jeg demonterte alt (dvs hele vifta også) og satt det sammen igjen. Fylte ekspansjonstanken med vann, deretter motoren.

Kan hende dette ikke er "menkanisk" riktig men det fungerte for min del :) og fyyy hvor glad jeg er :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...