Kjakan Skrevet Juli 17, 2011 Forfatter Skrevet Juli 17, 2011 Endelig so skjer det ting her igjenn! Har fått lånt eit sveiseapparat dinne veka og fått sveist det som måtte til for å få klar bilen(venstre hjulbue bak, kanala og motorrommet) det gjennstår enda litt, men det blir tatt seinare. So iløpet av neste veke blir motorrommet syregrunna og om ej får tid blir de også lakka! Har også fått tectylert hjulbuane framme i dag! Skal bli godt å få kjøre bimme igjenn snart!
Kjakan Skrevet August 19, 2011 Forfatter Skrevet August 19, 2011 Har ibettertid funnet litt meir rust. Men det blir tatt i vinter. Planen no er å få den kjørbar og få brukt den litt før vintern kjem savner å kjøre gammal go bimme Har no fått grunna motorrommet men må få matta det ned og få det lakkert før monteringa kan begynne Men ting tar tid da eg har mykje å gjer for tiden! Har også kjøpt meg ny bruksbil/vinterbil og Må fixe litt småting på den til eu. Bilen er en 1999 mod. Chevrolet Tahoe med 106 000km på tellern, ny motor for 20-30 000 sia:) bilen har vert i familien siste 8 åra:) min onkel 2 år og min bror 6:)
Kjakan Skrevet August 21, 2011 Forfatter Skrevet August 21, 2011 Bilder av motorrommet slik det er no..
Kjakan Skrevet August 24, 2011 Forfatter Skrevet August 24, 2011 Takk! Ja, e28 e alt anna enn feil! Hadde en berre hatt meir penga so ting ikkje tok so lang tid! Lyst å kjøre e28 igjenn!!!
Kjakan Skrevet September 3, 2011 Forfatter Skrevet September 3, 2011 Lurte på en ting! M30n min he hatt automat, når man skal bygge om til manuel, må man då ha eit lager der akslingen fra girkassa går inni motorn? He sett på andre motora at der er eit lager...
destroyy Skrevet September 3, 2011 Skrevet September 3, 2011 Det stemmer, 10x32x12 mins jeg å huske det skal være
Kjakan Skrevet September 23, 2011 Forfatter Skrevet September 23, 2011 Her skjer de veeldi lite fortida... Driver å tenker på ny motor! M30 blir for slappt vil ej tru da ej ikkje skal ha turbo.. He lyst på en kvass og god motor der en slepp å trimme.. He tenkt litt på S38 men synst den e litt oppbrukt, har også tenkt på S62 og S54.. Kor får man tak i motora?? eller kresja bila? Ka motor anbefala DU?
Pedi Skrevet September 24, 2011 Skrevet September 24, 2011 Oppi med en V10 M5 da, så har du iallefall en motor som ikke alle andre har...
Kjakan Skrevet September 25, 2011 Forfatter Skrevet September 25, 2011 Hehe! V10 ha jo vør rått! Men de kosta no skjorta og litt til! men det som e domt me V motor e jo at man ikkje får servo(?) og det e jo kjekt å ha, bilen skal jo brukast Går nokk for S54 visst de blir i 50 serien. Men må vell ha sprut på samtlige av disse motorane for å få det til å fungere i en gammal E28? S54 s50 s62 og v10? Og kor skal man leite? Lønne sj vell igrunn å kjøpe en heil bil?
Kjakan Skrevet Oktober 20, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 20, 2011 Det he skjedd litt på verkstedet! Har tatt ned bakstilling, bremserør, bensinrør/pumpe/filter og tank. Planen var å slipe ned bilen under men den ser egentli ganske bra ut. Når ej sliper vekk tectylen så kommer eg inn på eit gult(?) gummistoff eller noke i den dur! Var også det i hjulbuane. Er det lurt å slipe vekk det? Kor kan man i tilfelle få tak i nytt sånn stoff? Eller he folket andre tips til understellsbehandling? Vil helst ikkje ha tectyl, bilen skal heller ikkje brukast vintern. Ellers so skal baktraversen sandblåsast igjenn og heilsveise diffopphenget også pulverlakkerast.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå