Gå til innhold

Håvard's E28! De planlegges turbobygg! Spm ang turbo s24!

Anbefalte innlegg

Skrevet
Delebilen er vell mulig å få på veien igjenn etter maaange tima med rustsveising + at man må jo ha komplett bakstilling, forstilling, motor og drivverk. Like greitt å kjøpe ein ny ;)

Ja, håpe da på at den blir fin etterkvart :) Har senkesett med tuv papir. Men usikker på om ej skal bruke dei da den kansje blir for lav? Må vertfall få valsa litt forrann også skal ej sjå om ej fer mj tak i 8,5 el 9" felg bake. blir litt bredt me 10 tru ej... Bunnpanna blir no so steike lav på dissa bilane her når man senka dei også... Får sjå! ka senk du bruker da larsipan?

Min er senket 35/35 med supersport fjærer og orginale dempere. Skal montere bilstein nå før jeg godkjenner den som m535... men husk det jeg nevnte.. kjøp fjærer som er godkjent for vekten på bilen.. til kompissen min sto det i tuv papirene at de fjærene han hadde var godkjent med for lite vekt i forhold til hva bilen var.. dette var bak på e28n... H&R er godkjente vet jeg. Har enda ikke lest om de supersport fjærene mine er godkjente. Surt å bestille time på biltilsynet åsså må du hjem å kjøpe nye dempere for så på en ny time.. blir fort dyre fjærer!!

Skrevet

Har nå fått noke lunde orden på bilen, den starter og går ! :D Men må tvangskjøre bensinpompa da eit Styrereleet ikkje slår inn! Får heller ikkje skikkli vacum på bremsekraftforsterkeren da der ikkje var det på den bilen motorn sto i. Blir muligenst 535 innsug om der er uttak for vacum til bkf :)

Skrevet

535 har nok ikke det heller vel, siden den har hydraulisk bfk

Men borr opp og gjeng så du får skrudd inn ei slangenippel i innsuget, duger det :)

Skrevet
535 har nok ikke det heller vel, siden den har hydraulisk bfk

Men borr opp og gjeng så du får skrudd inn ei slangenippel i innsuget, duger det :)

kor en må borre da?? Går det å borre på motsattside fra spjeldet? er enklast det med tanke på å få fekk spon. på org motorn so er det borra på undersida.

Skrevet

Bilder av motorskifte! :) Blei skifta bunnpanne da den so va der ha hatt eit møte med grus/stein, racing olje fra AGIP og nytt oljefilter! :)

glak9ogdjvnwtra5m7qn.jpg

juzx6395zn6f87q1pz6q.jpg

kq5uytuzbjlhwj8noydm.jpg

hk0iti571zgyf9y0dt9z.jpg

uv64qwui5hux1rvg4orb.jpg

bg13tzr9k1rlgpsh6s63.jpg

z96xllaoy3jrczlz5c92.jpg

8ls3d09pm60yseg9f33a.jpg

gjbzn5vrt5cowus5q7qi.jpg

h6hkpf11mypmcjocegdt.jpg

1evn81jhbv8t6rsza5rm.jpg

rr6dvsaugywod09c0z6w.jpg

6s0vcokufcyf3bhx9wtu.jpg

Skrevet

Har nå fått stillt inn litt tenninga og motorn fungerer veldig bra! Går heilt greitt :) men lurte på kor monge grader tenninga skal stå på?? kjører bf98

Skrevet

hvis du finner noen tenningsmerker så skal du også være god :P bare juster til du syns den går bra på tomgang +- 900 rpm..

Skrevet
hvis du finner noen tenningsmerker så skal du også være god :P bare juster til du syns den går bra på tomgang +- 900 rpm..

Er jo tenningsmerke på reimhjul og motor. men på lampa en bruker for å stille tenning so må man jo stille inn grader for å få det rett? går fint på tomgang no, men usikker på rpm enda da ej må legge opp kabler til det.

Skrevet

Hehe, men so e ej vant me en 2,0 me mekanisk insp. og da e 2,8n ganske feit i forhold! :P men den funka no greitt, kvasskam og grenrør og sebring eksos, vetje ka det kan gi ej?... men satsa på å få i 3,5 me tida ja!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...