Gå til innhold

Håvard's E28! De planlegges turbobygg! Spm ang turbo s24!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Va på posten no å henta en fin pakke som inneholdt powerflex foringa til heile understellet :) Har også bestillt alt nytt i forstilling :)

So no er det bere å få blåst traversen og fjærbeina framme og få det pulverlakkert + handle litt bremseslanga og div som mangler til bakstilling + hjullager framme og bak! satser på å montere alt neste mnd :) Blir også muligenst shining av motor også neste mnd når alt er ute :)

Skrevet

Største forskjellen jeg merka fra 2.8l til 3.5 var hvor mye jevnere drag 3.5en har fra bunn. Men jeg tror du skal klare å henge på en orginal 3.5 om du småtrimmer litt :)

Litt artig med 2.8l er at den er litt hissigere på turtall :) Veit ikke om det var gjort noe med den jeg hadde, men :P

Hvor bestillte du forstillingsdeler fra da?

Skrevet

Bestilte delane fra ebay. Noke heavy duty opplegg, satsa på de e bra :) Skal sette i powerflexforingane.

2,8n fungera fint den, burna og flytta på sj heilt greitt :) lyden e veldi fin! men en he no alltids lyst på meir, og gjerne pustehjelp! Måtte du ut med mykje for dinna 745 motorn? he lyst på en sånn motor! Ligg en heil 745 til salgs i M&R til 16 000 men hekje rååa desverre! Va også m5 diff på den.

Skrevet

MOTORSTOPP! Fekk på fredag motorstopp! den stoppa heilt plutselig når ej sku gire opp i 2. Tenkte med engong coilen, sjekka da etter gnist noke der ikkje va. Dagen etterpå bytta ej coilen, bilen starta men da ej sku begynne å kjøre stoppa den. Starta ikkje etterpå. Misstenker da fordelerlokk og rotor da det ikkje er spenning på coilen.

Usikker på om ej skal gå opp til 3,5l eller fikse 2,8n...

Ka som e OK pris på en 3,5??

Skrevet
MOTORSTOPP! Fekk på fredag motorstopp! den stoppa heilt plutselig når ej sku gire opp i 2. Tenkte med engong coilen, sjekka da etter gnist noke der ikkje va. Dagen etterpå bytta ej coilen, bilen starta men da ej sku begynne å kjøre stoppa den. Starta ikkje etterpå. Misstenker da fordelerlokk og rotor da det ikkje er spenning på coilen.

Usikker på om ej skal gå opp til 3,5l eller fikse 2,8n...

Ka som e OK pris på en 3,5??

4000,- mener jeg er en grei pris på m30b34 hvis den er i bra/ok stand..

hadde ikke spekkulert på å bytte engang, synes 2,8 går som en moped i forhold jeg ja! Mye mer drag og moro ifra en 3,5! :)

Skrevet

4000,- mener jeg er en grei pris på m30b34 hvis den er i bra/ok stand..

hadde ikke spekkulert på å bytte engang, synes 2,8 går som en moped i forhold jeg ja! Mye mer drag og moro ifra en 3,5! :)

Den går som en moped i forhold altso? :P hehe ! 2,8n går ikkje so verst faktisk, men blir jo endel meir bunndrag fra en 3,5.

Visst ein tek en m30b35 fra e34, e det bere å bytta kontakta inn på sikringsboksen og lodde farge på farge?

Skrevet

jeg synes 2,8`n min går som en moped i forhold til 3,5`n ja :) Har ikke prøvd e34 motor i e28 men tror ikke det skal være så vanskelig nei :)

Skrevet

mistenker rotor og fordelerlokk sidne det ikke kommer strøm til coilen?? tror du må sjekke elektro kunnskapen din litt igjen da gitt spenning til coilen kommer ifra bilen.. ikke fordelerlokket eller rotoren.. men det kan være fordelern, men det er sjeldent

Skrevet
mistenker rotor og fordelerlokk sidne det ikke kommer strøm til coilen?? tror du må sjekke elektro kunnskapen din litt igjen da gitt spenning til coilen kommer ifra bilen.. ikke fordelerlokket eller rotoren.. men det kan være fordelern, men det er sjeldent

Hehe :oops: Så coilen skal ha 12V når tenninga skruast på? Det har den vertfall ikkje med mj.. men det vart litt merklig de elektriske etter dette, for bensinpumpa begynte avogtil å gå når ej skrudde på tenninga, noke den ikkje gjor før.. Måtte lage til med bryter inne i bilen når ej satt i motorn for å få på pumpa..

Skrevet

Fekk en snasen pakke i dag ! :D Deler til forstilling, so da va det rett sta å få pressa ut dei nye stygge foringane også få klart til nye powerflex :) Det va jo en smal sak og fort gjort!

Neste blir å handle 4x hjullager og div bremseslanga og lfå lakka framtravers + fjærbein også sikkert litt små ting som en finn ut etterkvart at en sku hatt :) Håper på montering neste mnd :D

Litt bilder :)

kn7noqzidj06ax0lmfay.jpg

bzefrmb6hkgmyezpyv4f.jpg

q67ii5cmu75nz7vyjzal.jpg

skc3ilxis0w7bo792650.jpg

skc3ilxis0w7bo792650.jpg

rzf0khjm6ix0qiqd0hw6.jpg

immktwlkop7fyij5b3jt.jpg

Også bilder av alt + bremseskiver, klosser og div som venter på å bli montert :D

gzeg50key2ipkrsqkzsw.jpg

37vipyrptnyhz5aep3nc.jpg

Skrevet

Ja, begynne å bli litt no :) gleeeda mj til ej e ferdi med understellet !:) sku fått tak i sperre da ! Også blir de litt rustsveising. men det tek ej når alt under bilen e strippa, slik en får slipt vekk og sett under heile bilen også tectylere etterpå :) blir braaa! Så blir det forhåpentligvis turbo iløpet av vintern! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...