Gå til innhold

Håvard's E28! De planlegges turbobygg! Spm ang turbo s24!

Anbefalte innlegg

Skrevet

745 motoren sto i delebil når jeg kjøpte den.. betalte 20 for hele bilen.. 10k hvær jeg og en kompiss.. han skulle ha diff å nå småtterier. Men du må vel ut med en 10 iværtfall for en bra 745.. å da snakker jeg om m106 motoren, ikke m102 motoren. Er vel m102 i den på møre. Forskjellen er at m106 er 3.5 med underspyling, m102 er 3.2l uten underspyling.

M30b34 fra e34 vil jeg si er verd rundt 4k som de andre sier, ifra e28 kan du betale en tusenlapp ekstra.. min mening iallefall.

M30b34 motoren må du bygge om motorfeste på førersiden iverftall.. tror du kan bruke e28 feste eller e34 orginalfeste på pasasjersiden :P

Skrevet
745 motoren sto i delebil når jeg kjøpte den.. betalte 20 for hele bilen.. 10k hvær jeg og en kompiss.. han skulle ha diff å nå småtterier. Men du må vel ut med en 10 iværtfall for en bra 745.. å da snakker jeg om m106 motoren, ikke m102 motoren. Er vel m102 i den på møre. Forskjellen er at m106 er 3.5 med underspyling, m102 er 3.2l uten underspyling.

M30b34 fra e34 vil jeg si er verd rundt 4k som de andre sier, ifra e28 kan du betale en tusenlapp ekstra.. min mening iallefall.

M30b34 motoren må du bygge om motorfeste på førersiden iverftall.. tror du kan bruke e28 feste eller e34 orginalfeste på pasasjersiden :P

er vel sant det, at de fra e28 kanskje er verdt litt mer, kommer selfølgelig an på hva som er med og tilstanden!

Snakka med en i går, skulle selge m30b34 fra e28, manglet el-nett, svinghjul og alle andre løse deler skulle ha 5 lapper! for kun blokk og topp! sa han kunne stikke den LANGT oppi R**VA si!

Skrevet

5 lappa for blokk og topp va vell i meste laget ja ! Faen mj lyst på b34 ej altso...

Men ekje noken som he eit bra ledningsnett liggandes til b28 til en billi penge da??? sku hatt de sia mitt e møldings..

Skrevet
He no endelig fått i hus ein E28! :D He lenge vør på utkikk etter ein, men det he vør vanskelig å få tak i ein som har vert i bra stand og vør i riktig pris klasse til å kunne kjøpe. Men i går va ej og ein kompis i lillehammer og henta en 1982 520i som har ca 240 på tellern. Den ser utrulig bra ut for rust, fann eit lite hol ved bake høgre jekkfeste også var de litt rundt hjulbuen bake, men ikkje noke alvorlig!

He også ståandes ein 528 som skal brukast til dele bil. Bilen sliter desverre med rust... Men har side skjørt, bakfanger og spoiler fra hartge! Skal også bruke motor, drivverk og understell fra den.

Planer:

*Fjerne rust [ ]

*plukke ned understell fra 528 [x]

*Sandblåse understell [X]

*Pulverlakkere understell [X]

*Powerflex foringa allover [ ]

*Hørve og tectylere [ ]

*Montere understell [ ]

*Demontere motor for lakkering (2,8l) [ ]

*Ta ut motor/gir fra 520 [X]

*Plukke ned understell osv på 520 [ ]

*Pusse/lakke motorrom [ ]

*Sote alle lykter [x]

*Sote ruter [ ]

*Sette motor osv i bil [X]

*Lakk! :D [ ]

Skrevet

Ekje blokka same som på e28 da? Slik at man kan bruke e28 motorfeste? eller e det andre hull på e34 blokka?

• 2 weeks later...
Skrevet

Har bytta ledningsnettet no, men fortsatt ikkje gnist.

Har målt litt og når eg måler mellom + og - på coil er det ingen spenning. Men visst eg måler fra + på coil og i motorblokka, får eg 12V.

Kan det ver tenningsmodulen som er gåand? er også en boks eg ikkje veit ka er. Står bosh på den og står ilag med tenningsmodulen.

Skrevet

Tennings modulen lå inni motronic hjernen på min motor iallefall. Sjekk at du får skikkelig signal fra sensorene dine. Ellers er det med motorfestene omvendt, du kan bruke orginal på venstre side, men må bygge om på høyre side, iallefall er det det som er gjort på min m30b34, m 745 eksos manifold

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...