cheron Skrevet Juni 20, 2010 Skrevet Juni 20, 2010 I Tyskland er det "en billion" biler med gass Så der får du neppe trøbbel med å fylle opp underveis..
donjouan Skrevet Juni 20, 2010 Forfatter Skrevet Juni 20, 2010 hei! det som er at på e39én blir gass tanken plassert der du har reservebrønnen uten noen problem. 60 liters tank ligger helt skjult uten noen problem, men ulempen er at du må ha ut reserve hjulet. men den kan du ha liggende i bilen hvis du ikke skal langt. kjøre på gass er ikke noen problem LPG stasjonene har kommet opp over alt nå spesielt i Italia og sikkert på veien å det er bare printe ut stasjon listen så finner du det overalt. Alle bensin biler kan konverteres til gass (lpg) og ja du kan sette kompressor øke hester alt du vil, LPG anlegget vil fungere med det. jeg skal konvertere bilen min den 5 juli og da ønsket jeg et anlegg med max dyser der jeg kan legge inn kompressor eller hva jeg måtte ønske fordi LPG anlegget vil bli programmert med hjernen til bilen. mer hester mer morro og dessuten billigere å kjøre kun 2% vil bli redusert av krefter men det merker du ikke. bilen som jeg skal konvertere er bmw e39 520i 150 1997 mod
jorgnils Skrevet Juni 20, 2010 Skrevet Juni 20, 2010 Har en 72 liters tank i bilen min noe som gir plass til ca 65 liter. En gasstank skal naturlig nok ikke kunne "proppfylles" p.g.a temperatursvingninger m.m. Det er ikke noe problem å legge ut på langtur i europa da det finnes godt om LPG-stasjoner i alle europeiske land. Sjekk ut side 25 i denne PDF-fila http://worldlpgas.com/page_attachments/ ... _light.pdf for full oversikt. Og skulle man gå tom for gass er det jo ikke noe problem, styremodulen switcher jo automatisk og over til bensindrift igjen når gasstanken er tom Et lite OBS bare : En LPG-konvertert bil vil bli nektet frakt med toget gjennom eurotunnelen (England-Frankrike) p.g.a brannfare, mens en camping- bil/vogn full av propanflasker får være med, forstå det den som kan!!!
teexeln Skrevet August 29, 2010 Skrevet August 29, 2010 mange som bare legger et rør rett fra dysegallerie å opp i setet, ulempen er jo at då må man kun ete egg å bønner med grønnerter til, men da yter den til gjengjeld myyye
Kenneth730i Skrevet September 14, 2010 Skrevet September 14, 2010 det finnes eksempler på biler som ikke tåler veldig godt gassdrift, vet om de som har hatt problemer men brente ventiler o.l. pga at det blir litt tynn forrenning, men vet ikke med bmw om det har vært noe problemer med disse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå