Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! alle sammen jeg lurer på om noen har konvertert sin bil til gass og eventuell dele sin erfaring med det. jeg har en e39 520i som jeg vurdere å konvertere til gass nettopp fordi det har kommet veldig bra gassanlegg med smøring systemer til motoren og ventilene (BRC) Gastech.no

Takk for svar

• 4 weeks later...
Skrevet

Hei! Har hatt gassdrift på min 96' E39 523iA i snart 3 år nå og har kun positiv erfaring med det. Med den kjøringen jeg har ligger gassforbruket på ca. 1.04L. pr. mil mot før 0.97L på bensin, men med en gasspris på kr4,65/L skal man ikke klage ;-) Anlegget er av typen BRC. Bare få montert gassdrift , du kommer garantert ikke til å angre :-)

Skrevet

det var utrolig godt å høre en positivt tilbake meld, jeg har bestilt nå anlegget til min e39 520i 1997. jeg hadde bare masse spørsmål inni meg om motor og service, hvordan motor blir etter at du har installert gas osv. men åssen har det hvert med bilen og service?

Skrevet

Hei. Har ikke merket noe til mindre effekt på motoren på gassdrift. Servicen på gassanlegget gjøres etter første 5000km (gratis) og deretter hver 30000km (ca900kr). Eneste negative jeg kan komme på er at gassventilene "tikker" litt og kan høres litt når bilen går på tomgang. Man skal visst kunne kjøre inntil fire ganger lengre mellom oljeskiftene ved gassdrift pga at gassen ikke inneholder noen form for partikler som forurenser oljen. Har ikke turt å teste ut den påstanden og bytter ved 20000-25000km. Har gasstanken liggende i reservehjulsbrønnen og gasspåfyllingsstussen fikk jeg montert i støtfangeren og fått den lakkert i samme farge som bilen. Går flere subaru taxier med gassdrift her i byen som har fått gasspåfyllingen midt på bakskjermen og jeg synes det ser litt "hjemmesnekra" ut ;-)

Skrevet

dette høres ut ganske fristende ut for meg, anlegget er på vei og jeg gleder meg til å få gas på bilen. jeg har valget mellom å montere gaspåfyllingsentilen enten ved hengerfesten eller på bakfanger alt etter som det er plass mente mekanikeren. jeg har en svær plate som dekker andre siden der du kan ha andre potten. men jeg skal ta en grundig sjekk før alt som skal på plass. jeg lurer på om du fikk installert flash lube på anlegget? altså smøringsystem det som smører ventilene.

Skrevet

Ja, har flashlube ventilsmøresystem på bilen, men ikke det nye typen. Har den gamle typen så det er litt viktig å følge med selv at den faktisk "drikker" litt flashlube. På med nye typen får du visst opp feilmelding i displayet på dashbordet om den av en eller annen grunn skulle slutte å ta olje. Normalt forbruk er ca. 1dl pr. 1000km.

Skrevet

Så lenge man bruker godkjent verksted for montering av utstyret er det ikke noe problem. For min egen del fikk jeg mekanikeren på verstedet til å avtale tid og vise bilen hos biltilsynet, så bilen ble overlevert meg fiks ferdig med godkjenningspapirer :-) Må bare få skryte av Flygt Bil i Bodø for meget god kundeservice og proff utført montering.

Skrevet

jeg har gransket veldig mye rundt gass-drift på bmw, alle som har konvertert sine e39 biler har ikke hat noe problemer med sine biler. bilene har fungert suverent og ingen ting har skjedd, det tilbudet jeg har fått fra gastech.no er ferdig ombygging til gas plug & drive sett med alt godkjenning til og med til biltilsynet, det skal jeg betale 32 000 kr det har kommet masse oppdatering nå har de fått inn flash lube med indikator som blir montert inni bilen. hva var km på bilen din når du konverterte bilen din? og hva er den nå jorgnils?

Skrevet

Konverterte til gass på ca. 170.000km og bilen har nå passert 252.000km. Betalte 35.000,- for ombyggingen i 2007 og har spart ca. 22.000,- årlig i drivstoffutgifter :D

Skrevet

Har kun Shell her. Pumpepris er 5,65kr/l ,minus 100øre/l i rabatt, så faktisk pris er 4,65kr/l. og med en bensinpris på 13,02 så sparer man jo litt :wink:

Skrevet

Må bare stille noen spm. ang dette..

Hvor mange liter med gasstank er det dere har fått montert i bilen?

Hvordan er det å legge ut på langtur ( Oslo - Italia ) med en bil som går på gass? Er det større eller mindre populæritet blandt gass i de andre landene?

Kan man konvertere til gassdrift, uansett bensinmotor ( turbo/kompresser - N/A), alder og kjørelengde på motor?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...