Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har i det siste tenkt litt på turbo på bimmeren min da jeg syns de 113 ponniene som er der nå ikke er så veldig tilstedeværende egentlig :D Har sett flere som har turbo på disse, og tenkte i første omgang å ha noe som blir godkjent.

Har vært mye snakk om flere steder at man kan få godkjent turbo vis man har orginal hjerne, tenning og innsprut? Altså for å holde avgassene lik orginalt, eller tar jeg meget feil? :roll:

Hadde vært litt artig, + at man får jo ikke godkjent 4er til 6er bytte lenger pga akselvekt osv.

Og er det mye styr å montere turbo på disse? Noe steder man får bestilt turbomanifold?

mvh Julian ;)

Skrevet

Det blir ikke like avgasser med orginalsprut, det er dessverre bare noe de ansatte hos Statens Vegvesen har fått opplyst av Skybert. En slags unnskyldning fordi de ikke orker å forstå seg på datasprut slik ca.

Turbo på M40 er ialleall ikke noe problem, og lar seg nok gjennomføre å godkjenne i E30 før 89/katalysatorkrav med litt planlegging.

Biler etter 89, med katalysator orginalt blir ofte påkrevd full syklustest ved labratorium. Og da er det over og ut for menigmann.

Skrevet
Prøv å titt på "Fazerfreaks" tråd ang turbo på m40b18. Får ihvertfall meg lysten på turbo på min;-)

M40B18 Turbo fungerar riktigt bra med original sprut, så länge man inte tänker bygga ett monster projekt!

Det är jag som har programmerat Fazerfreaks bil :)

Går bra att skicka mig PM för frågor eller mer information och pris på Turbochip, om det är någon som är intresserad.

Mvh//A.Fekzen

Skrevet

bygger nesten samme prosjekt. viewtopic.php?f=11&t=144894

Men deg går fint ann og stramme fjæra i LMM og sette større dyser. eller å bruke progresiv bensin trykk regulator til å drive opp trykket på bensinen under boost. men disse systemene fyngerer bare opp til ca 9-10 psi.ca 0,6 -0,7 bar. Det trengs en del deler og fabrikering av rør, manifold etc.

større dyser, kraftigere bensin pumpe. finnes ikke bolton systemer. ikke velg stor turbo, liten t3 eller garrett gt2560r (samme som står i nissan 200sx) på disse moderate nivående. men turbo er gøy.

Jeg har en t3 50 trim, blir lit seig før trykke kommer, men jeg skal ha 1,9.

Men det er en ting du bare kan glemme, godkjenne hos BT. er blit meget vanskeligere å få til, pga innstramninger. har selv kraskjet en trimmet bil og fått bot for det i sammen heng med personskade. jeg var heldig. All trimming er risiko sport, størte problemet er forsikrings selskapet og krøll du kan få me di når skade intreffer.

Skrevet

Så det er bare å glemme å få godkjent?

Audier og opeler, samt volvoer blir jo godkjent med mange hundre hester i hytt og pine, med enten turbo eller kompressor. Så burde vel gå? Få på 325 understell osv så burde det vel gå an å få godkjent 170hk, men vet at de har blitt veldig strenge på det for tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...