SofaKingFresh Skrevet Mai 20, 2010 Skrevet Mai 20, 2010 Heisann. Som topic sier, så er jeg da på jakt etter en diff til E34. Ønsker en uten sperre, da jeg MÅ få bilen på veien fort som mulig, og fordi jeg ikke vil betale gull og grønne skoger for en med sperre Diffen må være av den typen som har 3 "fester". Veit det er 2 typer, så hvis du har en liggende, send / legg ut bilde, så kan jeg bekrefte om det er rett diff eller ikke. HELST en diff fra 520 pga utveksling, men en 525 fungerer helt fint. Ikke noe annet! Holder til i Skien, Telemark, men er veldig snill på møte vedkommende om du som har en diff bor et stykke unna! Er begrenset hvor langt, men kjører gjerne Oslo eller Sandefjord. Håper på svar her Mvh Martin.
Eirik Viste Skrevet Mai 21, 2010 Skrevet Mai 21, 2010 Hei du. Jeg har diff fra E34 530i. Den har utveksling på 3.15 og det er liten forskjell til 525 med M50 motor som har 3.23 utveksling. Akselerasjonen er litt senere, men du kan kjøre lengre ut på girene. I praksis liten forskjell. Og du har lavere turtall ved langkjøring. Men det er veldig små forskjeller her. Har du M20 motor bør du nok få tak i en diff med høyere utveksling siden 5.giret er et overdrive. 3.64 eller 3.73 Selve diffen er lik som en 525 med M50 motor. 6 bolter på inngående flens. Diffen er kjørt ca 186.000 km og er fra en 530IA. Er sikkert blitt finere kjørt siden bilen har aut.gir. Jeg bor i Stavanger, men det er sjanse med transport via Lavprisekspressen som går mellom Stavanger og Oslo. Tror at bussen går 13.35 fra Stavanger og er vel i 8 tiden forbi Porsgrunn. Må i tilfelle sjekke dette nærmere opp. Hvis dette klaffer har du diffen i morgen kveld. Diffen står enda montert på bilen, men jeg kan skru den av i kveld. Diffen skal uansett byttes ut pga ombygging til 540. Har ikke bilder nå, men vet at den passer hvis du har 525 med m50 motor. Ta gjerne kontakt på 92 22 65 44. Trenger å få beskjed ikke for sent i dag hvis du er interessert og vil ha diffen raskt. Skal jobbe i morgen og har ikke tid til å skru ut diffen da. Hilsen Eirik.
cheron Skrevet Mai 21, 2010 Skrevet Mai 21, 2010 Har en diff fra 530 liggende på verksted. Rengjort og klar. Verkstedet er en drøy time unna Skien sentrum om du kjører over Vindfjell.. Kan hentes i Andebu sentrum eller på Høyjord, Høyjord er kortere vei for deg om du kommer over Vindfjell
beianmotorsport Skrevet Mai 21, 2010 Skrevet Mai 21, 2010 har komplett bakstilling fra en 93 mod 520i touring liggende. men bor vel et stykke unna.. men er det int. så kom gjerne med bud på den.
drue96 Skrevet Mai 25, 2010 Skrevet Mai 25, 2010 har en diff fra en 92/93 520i touring bor 10 mil nord/øst for oslo, men kan frakte til oslo.... send pm hvis intr så kan jeg sende bilde
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå