Gå til innhold

2x10" eller 2x12"?


Anbefalte innlegg

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

22mm spon bør fungere greit det, bare de sitter godt sammen. En skrue per. 7-10cm bør holde platene tett inntil hverandre når membranen skaper stort trykk inne i kassen. Hadde også brukt trelim eller tech7 på alle steder platene treffer hverandre.

Er veldig greit å ha en skillevegg inne i kassen, altså to identiske kasser, i kassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, forskjellen på spon og mdf er at spon har noe mer egen resonanse, så om man avstiver sponkassa men stag inni kassa, eller bruker skillevegg som username sier,så blir d ikke no spesiell innvirkning på lyden, åja, jeg har faktisk prøvd dette. ang antal skruer så er d bare for å hole den i sammen mens limet tørker og ikke noe annet, bruk vanlig tre/sponlim i fra f,eks casco, da funker det bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alle de kassene jeg har laga av 22mm spon har vert så solide at de måtte kastes flere ganger i bakken for å gå istykker :P spon funker fett!

bare man bruker f.eks silikon eller trelim, jeg foretrekker silikon da dette er mer elastisk og kan holde mer på luft enn hva lim kan da dette blir stivt med tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda, kasser av spon blir like solide som mdf, men spon har en egenresonanse, d vil si at den gir fra seg lyd som vi hører, om den ikke er avstivet/dempet nok eller bruker tykke plater, men da blir d jo tungt, en av poengene med kassebygg er å få en så stiv og lett kasse som mulig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...