Gå til innhold

Motorproblemer : 1992 525i 24V ?? Går ikke som den skal


BMW525ia
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som har peiling på hva som er galt med min bmw ??

525i 24V

Feil:

Jeg fylte benzin på den, på stasjonen, også kjørte jeg ca 4km. plutselig døde den rett å slett. Den starte, men går ujemt på tomgang. Å hvis du gir gass så skjer det lite, den "harker" "Poffer" osv. Virker som den får for lite benzin eller noe. Kanskje noe med tenningen ? går på kun 3-4 sylindrer ? Rart at det skjedde plutselig.

Luftmengdemåler ?

Tenning ? hvis en "coil" el en av "tenningsmodulene" som tok kveld?

eneste jeg kom på, men vet ikke.

Er litt dumt å bestille masse deler :( så hadde håpet på noen svar, hva dere trur det er :wink:

Kan man ta "diagnose" test på disse gamle BMW ?

Håper på noen svar snarest :)

Med STOR takk ! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis det er m50 så går det å ta diagnose test på den.. men tviler på at det er luftmengde måler.. tipper at det kan være en av coila dine jeg så den går på 5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"standar" problem med M50 dette.

HVa skjer om du kobler av LMM? Prøv det. Er det ingen forskjell så er LMM'en din gåen, blir den anderledes så går hjernen i nødmodus, og LMM er gåen.

Ta dekselet over pluggene, og lys nedi der og se om det ligger olje rundt pluggene, toppdeksel pakkningene har en tendens til og lekke på disse. Da får du overslag ifra coilen(Ikke alltid men), og den vil ikke gå på alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"standar" problem med M50 dette.

HVa skjer om du kobler av LMM? Prøv det. Er det ingen forskjell så er LMM'en din gåen, blir den anderledes så går hjernen i nødmodus, og LMM er gåen.

Ta dekselet over pluggene, og lys nedi der og se om det ligger olje rundt pluggene, toppdeksel pakkningene har en tendens til og lekke på disse. Da får du overslag ifra coilen(Ikke alltid men), og den vil ikke gå på alle.

Takker for svar:)

Er ingen forskjell hvis jeg kobler fra kontakten på LMM !

Eneste er at jeg hører litt forskjell på tomgang, med en gang jeg kobler fra. Betyr det at den funger eller ? :wink:

Skal sjekke pluggene.

Hvis det ikke er de, kanskje jeg kan koble fra en og en coil for å se om en av de er deffekt ? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det samme problemet på min 320 e30, fylte bensin også begynnte den å fuske etterpå og vil ikke skje noe når man prøver å kjøre den. Start opp bilen når den er kald, går den jevnt på tomgang da? også når du ruser den litt? (det gjør min, helt jeg begynner å kjøre)

Jeg har testet bla. luftmengdemåleren, gjort reint pluggene, hatt på kondensfjerner uten hell. Men fikk et tips og sette på en slange klemmer på retur slangen til bensinen, nå går bilen når den blir varm... Så jeg er ganske sikker på at problemet er noe med bensinen. Skal prøve å bytte ut filtrene, pumpa og bensintrykkregulator.

Men som sagt kan være mye, men begynn med det som er gratis/billig:

- Gjør reint pluggene dine, se om alle har gnist osv...

- Spray på elektrospray på forskjellige kontakter

- Sjekk at motoren får nok bensin

- Ta ut kontakten til luftmengdemåleren(da skal motoren den mest sannsynlig dø)

- Se etter sprekker på fordeler lokket

- Kondensfjerner

- Bensin filtre

- Sjekk vakum slanger (hull osv)

Hvis ikke så er det jo ting som;

- Bensin pumpe

- LMM

- Anna luftmengdemåler

- Hjernen

- Tenningsmodul

Lykke til, gi meg tilbake melding hvis du får den til å fungere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det samme problemet på min 320 e30, fylte bensin også begynnte den å fuske etterpå og vil ikke skje noe når man prøver å kjøre den. Start opp bilen når den er kald, går den jevnt på tomgang da? også når du ruser den litt? (det gjør min, helt jeg begynner å kjøre)

Jeg har testet bla. luftmengdemåleren, gjort reint pluggene, hatt på kondensfjerner uten hell. Men fikk et tips og sette på en slange klemmer på retur slangen til bensinen, nå går bilen når den blir varm... Så jeg er ganske sikker på at problemet er noe med bensinen. Skal prøve å bytte ut filtrene, pumpa og bensintrykkregulator.

Men som sagt kan være mye, men begynn med det som er gratis/billig:

- Gjør reint pluggene dine, se om alle har gnist osv...

- Spray på elektrospray på forskjellige kontakter

- Sjekk at motoren får nok bensin

- Ta ut kontakten til luftmengdemåleren(da skal motoren den mest sannsynlig dø)

- Se etter sprekker på fordeler lokket

- Kondensfjerner

- Bensin filtre

- Sjekk vakum slanger (hull osv)

Hvis ikke så er det jo ting som;

- Bensin pumpe

- LMM

- Anna luftmengdemåler

- Hjernen

- Tenningsmodul

Lykke til, gi meg tilbake melding hvis du får den til å fungere :)

Takker så mye for tips :)

Hva mente du med at du satt slangeklemme på retur benzin ?

Altså tette (returen) ?? :?

For har nettopp hvert byttet benzin pumpe på denne ( NY fra GS )

så er sikkert noe tull med benzin. Kjøpte bilen slik den står, men prøvde bilen for 2uker siden. Hva byttet benzin pumpe da, å den gikk som bare det. Så syns det er veldig rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tette den helt igjen, bare sette på en slange-klemme. Hvis den går ordentlig da er det som regel bensin regulatoren, filter eller pumpa som er gåen..

Kommer ingen benzin ut av retur røret fra innsuget :wink:

Den må vel ha all den bensinen den får, hehe :)

Er veldig usikker på hva det kan være :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper i grunn på at slangen til tomgangsregulatoren har enten sprekt eller hoppet av ;)

Da smeller det mye, poffer og den vil såvidt gå på tomgang. Sjekk det først. Er en slange som går inn på baksiden av gass-spjeldet og ned til selve regulatoren. Dermed videre fram til innsugsbelgen vis jeg husker rett.

Kan også være olje i plugghullene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går pumpa di? Hvis motoren ikke får bensin så er det pumpa eller bensin filteret ditt...

Benzin pumpen er NY fra GS.

den går som bare det, og har tatt ut slangene ( 2stk ) som går inn på innsuget på høyre side. Å det er god sprut med benzin :?

Hvorfor kommer det 2stk slanger fra tanken ?

Er den ene retur ? :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper i grunn på at slangen til tomgangsregulatoren har enten sprekt eller hoppet av ;)

Da smeller det mye, poffer og den vil såvidt gå på tomgang. Sjekk det først. Er en slange som går inn på baksiden av gass-spjeldet og ned til selve regulatoren. Dermed videre fram til innsugsbelgen vis jeg husker rett.

Kan også være olje i plugghullene.

Skal sjekke dette :)

Pluggene er byttet, så er ikke verken pluggene eller vann/olje i plugghullet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...