Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt i 18" felger til vår E87 og lurer på om 8x18" med ET35mm. med 225/40-18" går og ha bak uten og subbe? Eventuelt om jeg må ha ET45mm.

Foran blir det 8x18" ET45mm.

Skrevet

ET35 er ikke lovlig bak på en E87 - uansett tommediameter på felgen.

Eksempel på 18" M Dobbelteke 208;

Foran; 7 1/2X18 eller 8x18 = ET49

Bak; 8 1/2x18 = ET52

Du skal ikke endre sporvidden med mer enn 5mm iflg loven,det kan også bli en del rusk med hjulstillingen og diverse foringer etc om du går langt ut over dette. ET35 går greit i mindre dim'er men på 18" tror jeg det kan subbe litt.

Skrevet
ET35 er ikke lovlig bak på en E87 - uansett tommediameter på felgen.

Eksempel på 18" M Dobbelteke 208;

Foran; 7 1/2X18 eller 8x18 = ET49

Bak; 8 1/2x18 = ET52

Du skal ikke endre sporvidden med mer enn 5mm iflg loven,det kan også bli en del rusk med hjulstillingen og diverse foringer etc om du går langt ut over dette. ET35 går greit i mindre dim'er men på 18" tror jeg det kan subbe litt.

Tror du tar litt feil i henhold til "loven".... Det heter maks 15mm pr. aksel.

Det går heller ikke på ET i forhold til hva som leveres i 18" til bilen originalt, men hva som faktisk er originalt og jeg tror det er 47mm.

Spørsmålet mitt er enkelt og greit: passer 8x18 ET35mm. bak, eller subber det? Ikke om det er lovlig. Noen som har prøvd?

Skrevet

Men 15mm per aksling er fortsatt bare 7.5mm per hjul.

Uansett, det blir nok ikke veldig god plass, men det kommer an på hva slags dekk du setter på. Både dimensjon og type. Noen er smalere enn andre tross samme oppgitte dimensjon.

Jeg satte på 8x17" ET42 både foran og bak på vår, med 225/445-17", og jeg ville ikke hatt de lenger ut. Var faktisk litt skeptisk med en gang jeg satte de på, men er veldig fornøyd med utseende og sportslighet, samtidig som man beholder litt komfort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...