Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Vurderer å kjøpe meg en 850 muligens allerede i år.

Har alltid likt utseende til denne bilen og motormessig er det jo ikke noe å klage på :)

Så dukker det opp noen spørsmål;

Hvordan er motorene på disse bilene?

Forskjell på M70 kontra M73?

Rustproblemer?

Andre svakheter?

Kikket litt på Finn.no og de ligger rundt 250000 - 300000k

Er de verdt pengene eller er det prutbart?

Takker for eventuelle svar :)

Skrevet

nå er det begrenset hvo mange biler det er i Norge da.

ca 110 stykk hvorav 6 er uregistrerte.

Av M73 er det ikke en håndfull engang (tror de var 4).

ca 13 CSI'er, 6 840'er og 3 Alpinaer (2stk 5.0 og èn 5,7).

Resten er 850 M70, og jeg tror det er ca 10-15 biler med manuell kasse i landet.

Etter 4 års eierskap og en av bak mennene bak er gryende Norskt e31 miljø så kan jeg mye om disse bilene.

Det første jeg kan si til deg er at kjøper du en billig en til under 200.000kr, regn med å bruke mye penger på de.

Å holde en slik bil kan bli dyrt, en fille ting som eksos anlegg koster fort 20-30.000kr (pottene koster 9000kr stykk), understell er det mye foringer og armer som ryker, det meste er e31 unikt og koster litt mer enn normalt.

Rust er nærmest et ikke tema bortsett fra på takluken.

Forsikring er overkommelig, men regn med 6-10.000kr avhengig av hvor du bor i landet.

Snitt forbruk ligger på 1,6l mila på blandet kjøring.

Det dukke somregel opp noe på en så gammel bil, så har du ikke penger til plutselige utlegg i 10-30.000kr klassen så bør du tenke deg om.

Det kan være en fordel å finne en bil i god stand meg god service historikk og dokumentasjon.

Kjøp hller en dyr enn en billig bil da dette trolig vil lønne seg i lengden.

de har ligget ute på finn fra ca 180.000kr siste år, jeg ville nok anbefale å kjøpe en i 250.000+ klassen.

Skrevet

Dette tror jeg må være det beste svaret jeg NOENSINNE har lest på Bimmers, hva angår bilkjøp!

Og takk til trådstartet som dro i gang tråden.

Dette har alltid vært min store drømmebil!

Lykke til Glennski!

Skrevet

Står mye teknisk om E31 her http://www.e31.net/

Eller så får vi 10 til 30% på Tyske delepriser og denne BMW forhandleren sender til Norge og snakker engelsk ,viss du melder deg inn her http://www.8er.ch

Dette er og ett veldig godt forum kun for E31 det er og en trygghet viss en får noen problemer her er de veldig hjelpsomme.

En 850CI har M73 motoren på 5,4l og 326hk Det er så vidt vi vet kun 4 i Norge men er faktisk en på Finn nå.

850I har M70 motoren på 300hk og er en 5,0l ( mange bruker feil betegnelse som CI og CIA på disse )

De fleste Norske biler er i veldig god stand og påpasset, men kjøp av en entusiast som har histrorie og kvitteringer da får du sikkert en godt påpasset bil, pruting er nok og mulig da de står lenge som regel

før de blir solgt.

Vi jobber som Egil sier med ett E31 miljø og har kontakt med vel 70 eiere , send meg mail adressen din så kan du få se hva som foregår og hva som har blitt sent ut til nå.

Egen nettside for Norge og Sverige er på trappene og vil nok være oppe og gå til Høsten.

Kjøp bil og vær med på treff i Nederland i September :-) , vi reiste 7 Norske biler på treffet i Sverige for en mnd siden.

Gikk selv i flere år og vurderte E31 og endte til slutt opp med en mye dyrere enn først tenkt da jeg tilslutt gikk for en 850CSI men har ikke angret ett sekund og bilen blir ikke solg .

Ellers mange innlegg om E31 på forumet her

http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=6&t=121381

http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=6&t=154432

http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=9&t=151958

http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=9&t=150444

Hilsen

Terje

Skrevet

må også bare rose egil s her for et MEGET bra og ærlig svar :)

edit: leif

Skrevet

Pene svar! Fantastiske biler, ligger jo veldig høyt i pris og mange vil kanskje mene at man får mye mer for pengene om man velger noe annet, men disse bilene er samlerobjekter og svært spesielle. Kjøper du en e36 M3 får du en mye raskere bil, men langt fra så spesiell og fin.

Motoren holder nok evig om du steller fint med den, men som Egil sier kan ting fort koste litt, å bytte plugger, pluggkabler og fordelerlokk kommer fort på 3-5000. 12 sylindre har fort for å multiplisere prisene, men du verden så artige biler!

Skrevet
Dette tror jeg må være det beste svaret jeg NOENSINNE har lest på Bimmers, hva angår bilkjøp!

Og takk til trådstartet som dro i gang tråden.

Dette har alltid vært min store drømmebil!

Lykke til Glennski!

x2 :D

Skrevet

på min har jeg hatt følgende utlegg.

pluggledninger 3000kr x 2

plugger 3000kr

fordelerlokk og rotorer ca 1600 x 2

coiler 1400 x2

Travers foringer pluss div forstillings og bakstillings deler ca 25-30.000kr inkl verksted kost.

vannpumpe/termostat 9000kr

Understell ble byttet til Bilstein/eibach ca 11.000kr pga utslitte fjærer og dempere.

I tillegg er det gjort mange modifiseringer som camber plater, stereo/navi, felger, bremser o.l ca200.000kr

Jeg kjøpte min i 2006 for ca 220.000kr

Pr i dag har jeg brukt rundt 450.000kr totalt på bilen.

ennå skal jeg ha ny custom eksos, CSI styling, Alpina panser og hellakkering.

Girkassen må også ned å overhales, og det er endel små kosmetiske ting som må fikses, og vinduene skal sotes.

Alt i alt håper jeg at jeg ikke tipper 600.000kr på denne bilen, så en E31 kan bli en dyr affære :)

Skrevet
Egil du glemte og nevne kompressorkittet 8)

gjorde det med hensikt, ikke noe jeg ønsker å rope så høyt om på Norske forum.

Skrevet
på min har jeg hatt følgende utlegg.

pluggledninger 3000kr x 2

plugger 3000kr

fordelerlokk og rotorer ca 1600 x 2

coiler 1400 x2

Travers foringer pluss div forstillings og bakstillings deler ca 25-30.000kr inkl verksted kost.

vannpumpe/termostat 9000kr

Understell ble byttet til Bilstein/eibach ca 11.000kr pga utslitte fjærer og dempere.

I tillegg er det gjort mange modifiseringer som camber plater, stereo/navi, felger, bremser o.l ca200.000kr

Jeg kjøpte min i 2006 for ca 220.000kr

Pr i dag har jeg brukt rundt 450.000kr totalt på bilen.

ennå skal jeg ha ny custom eksos, CSI styling, Alpina panser og hellakkering.

Girkassen må også ned å overhales, og det er endel små kosmetiske ting som må fikses, og vinduene skal sotes.

Alt i alt håper jeg at jeg ikke tipper 600.000kr på denne bilen, så en E31 kan bli en dyr affære :)

Ja... Digg å se at noen tar vare på bilene sine :) Var litt av noen priser du ga for slitedeler til motoren, jeg er ikke vant med å ikke få god rabatt ;) men er vell snakk om orginaldeler også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...