bilenminskaverblå Skrevet Mai 23, 2010 Share Skrevet Mai 23, 2010 Hei. Jeg sliter med å få demontert fjørbenene på bilen min. En 320 e30 86-modell. Har muttertrekker men pipene er for store til å komme ned til mutteren, og skal jeg skru av for hånd vrir jo bare demperen samme vei og ingenting blir oppnådd... Noen som har tips? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
destroyy Skrevet Mai 23, 2010 Share Skrevet Mai 23, 2010 Langpipe... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
winchester Skrevet Mai 23, 2010 Share Skrevet Mai 23, 2010 Ta en fille rundt demperen, så bruker du en rørtang til å holde demperen på plass - Voilà, mutteren er av. Ta med deg en person til å holde rørtangen, lettere enn å gjøre begge deler selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Mai 23, 2010 Share Skrevet Mai 23, 2010 Den mutteren du tenker på som er i toppen av støtdemper, den løsner du kun om du skal bytte støtdemper, fjører eller toplager. Skal du ha ut fjørben, så må du av med bærekule og styrekule, samt de 3 , 13 mm mutterene som er å toppen av dempertårn i motorrom. Det enkleste er å bruke trykkluft for å løsne mutteren i senter av støtdemper. Og holde igjen på støtdemperstang er nå ikke helt å anbefale, riper du opp (grovt) så kan støtdemper lekke når den beveger seg (kommer ann på hvor du skader støtdemper stang) Egentlig skal man holde igjen i senter av støtdemper med en unbrako og skru med vinklet fastnøkkel. Det går det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
winchester Skrevet Mai 23, 2010 Share Skrevet Mai 23, 2010 Aldri opplevd at man skader støtedemperstangen om man bruker en tykk fille rundt stangen, og klemmer til med en rørtang av større kaliber. Tittelen sier jo "av med støtdempere" så regner med at han skal ut med støtdemperne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Mai 23, 2010 Share Skrevet Mai 23, 2010 Ble forvirret av tittelen på tråden og første linjen etter "hei" i innlegget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå