Gå til innhold

Problemer med BMW 318i 97 mod! HJEEEELP

BMWmaniac
 Share

Anbefalte innlegg

Hei folkens. jeg har problemer med min BMW 318i 97 mod.

Det begynte med at sentrallåsen ble "treg", måtte trykke ett par ganger før den ville låses.

Etter ett par dager ville den ikke starte, og sentrallåsen fungerer ikke i det heletatt.

Om jeg prøver å starte, er det ikke en lyd å få fra motor rommet...

Noen som har noen tips??

Mvh

Steffen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke samme motoren, men mener at starteren er plassert nede bak på høyre side hvis du står foran og ser ned i motor-rommet. Vet at noen fjerner røret til peilepinnen for å lettere komme til boltene som holder starteren fast. Som du sikkert skjønner, må du se etter en elektromotor som står plassert med drevingen på kransen til svinghjulet på motore;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke ganske opplagt at død bil rett etter at sentrallåsen har fjusket kan ha en sammenheng med at startsperren ikke slår inn? Har selv hatt dette problemet, og det hadde ingenting med batteri eller startmotor å gjøre. Folk kom med disse standardsvarene hele tiden. Prøv å låse sentrallåsen opp og lås, så prøver du igjen å starte bilen. Sørg for at bilen er 100% ulåst når du starter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ser nå at det virker som det har med startsperre å gjøre ja.. Prøvd å bytte batteri i fjernkontrollen? Høres ut som det enten er død kontroll eller ikke strøm til alarm-saken inne i bilen. Sjekk etter dårlig kontakt til alarm-boksen (tenker spesielt vis det er ettermontert)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...