BMWmaniac Skrevet Mai 24, 2010 Share Skrevet Mai 24, 2010 Hei folkens. jeg har problemer med min BMW 318i 97 mod. Det begynte med at sentrallåsen ble "treg", måtte trykke ett par ganger før den ville låses. Etter ett par dager ville den ikke starte, og sentrallåsen fungerer ikke i det heletatt. Om jeg prøver å starte, er det ikke en lyd å få fra motor rommet... Noen som har noen tips?? Mvh Steffen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet Mai 24, 2010 Share Skrevet Mai 24, 2010 Tom for strøm? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWmaniac Skrevet Mai 24, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 24, 2010 nei strøm er det nokk av, har ett nytt batteri. har prøvd startkabler, men til ingen nytte, fortsatt ikke noe liv, men om jeg trillstarter fungerer alt perfekt :S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet Mai 24, 2010 Share Skrevet Mai 24, 2010 Da er det nok starteren eller startreleet som er gåent. Ingen klikking? sjekket at det er god kontakt på batteri, mellom karroseri og motor osv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWmaniac Skrevet Mai 24, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 24, 2010 ikke no klikking nei. jada, kjempe god kontakt. det er vell ikke noen i trondheim omegn som har en starter liggende?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet Mai 24, 2010 Share Skrevet Mai 24, 2010 Sjekk at starter får strøm Tipper rele eller at selve starteren er død. PRøv å slå på starter med noe hardt mens noen vrir på nøkkelen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWmaniac Skrevet Mai 24, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 24, 2010 vell, problemet er at jeg ikke finner starteren en kompis av meg har akkurat samma bil, og han finner den heller ikke :S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AutoMartin Skrevet Mai 25, 2010 Share Skrevet Mai 25, 2010 Har ikke samme motoren, men mener at starteren er plassert nede bak på høyre side hvis du står foran og ser ned i motor-rommet. Vet at noen fjerner røret til peilepinnen for å lettere komme til boltene som holder starteren fast. Som du sikkert skjønner, må du se etter en elektromotor som står plassert med drevingen på kransen til svinghjulet på motore;-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet Mai 25, 2010 Share Skrevet Mai 25, 2010 Mest sannsynlig under innsugsmanifold på en måte. Rett ved bremsekraftforsterker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
^th0mas^ Skrevet Mai 25, 2010 Share Skrevet Mai 25, 2010 Er det ikke ganske opplagt at død bil rett etter at sentrallåsen har fjusket kan ha en sammenheng med at startsperren ikke slår inn? Har selv hatt dette problemet, og det hadde ingenting med batteri eller startmotor å gjøre. Folk kom med disse standardsvarene hele tiden. Prøv å låse sentrallåsen opp og lås, så prøver du igjen å starte bilen. Sørg for at bilen er 100% ulåst når du starter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWmaniac Skrevet Mai 25, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 25, 2010 men når jeg trykker på nøkelen for å låse opp bilen, skjer det ingenting. ikke noe lyder å høre eller noe, helt dødt... hva gjorde du for å fikse problemet til deg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet Mai 25, 2010 Share Skrevet Mai 25, 2010 Hehe ser nå at det virker som det har med startsperre å gjøre ja.. Prøvd å bytte batteri i fjernkontrollen? Høres ut som det enten er død kontroll eller ikke strøm til alarm-saken inne i bilen. Sjekk etter dårlig kontakt til alarm-boksen (tenker spesielt vis det er ettermontert) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aquarius Skrevet Mai 25, 2010 Share Skrevet Mai 25, 2010 Får du låst/låst opp førerdøren med nøkkelen? Fungerer da også de andre dørlåsene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå