Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Halo!

Her for noen kvelder siden spant jeg litt på en gressplen med min E36. Plutselig gikk ikke hjulene lengre rundt i gir og den begynte å slurre litt på clutchen. Plutselig etter den har stått rolig etter noen timer ville ikke motoren starte, men det funket å trille den i gang. Hva kan være årsaken? Startmotoren går heller ikke rundt når man skrur på tenninga. Er den mest sansynelig gåen? syntes bare det er merkelig at den skal gå av noe sånt. Clutchen har jeg også merket slurrer litt når jeg kjører. Er det mulighet å få strammet clutchvaieren eller noen måte man kan gjøre det på? noen erfaringer?

Tusen takk for svar! :D

Skrevet

Clutchvaier er det lenge siden biler ble utstyrt med. Nå er det hydraulisk overføring. Hvist clutchpedalen tar helt ute så slurer den nok. Om det er noe justering på dette vet jeg ikke. Men du har vel fucka bilen da du drev idiotkjøring :)

Skrevet

At startmotoren skulle gå pga rævkjøring var jo litt rart! hvis du ikke av enn eller annen grunn kinnet motoren mens den gikk da?!:P hvis bilen fikk seg en trøkk eller noe kan det jo være noe som har løsnet av kabler f.eks. hvis ikke er det nok bare å skifte den ut:P

men hvordan fikk du trillet den i gang å kjørt hvis hjulene ikke gikk rundt når den sto i gir? "løsnet" de etterhvert, eller er det bare jeg som misforstår?:P

Skrevet

Må vel være lov å prøve bilen på en egen gressmatte :)

takk for tips!

Vil ikke kalle det rævkjøring, var ikke direkte noe hard spinning jeg snakker om, litt sladding på vått gress. Kinnet motoren?

Nei det som trolig har skjedd er vel at clutchen har blitt såpass "slakk" at den har slurret mens jeg sladdet, så hjulene trolig ikke gikk rundt. Etter dette parkerte jeg bilen å lot den stå. Og når jeg da skulle starte den igjen, gikk ikke startmotoren rundt. Men når jeg da trillet bilen i gang startet den men den slurret litt på clutcen og tok litt vel langt ut. :P clutchen er forholdsvis ny!

Skrevet

Du har nok fucka clutchen pga du sikkert har sluret under sladdingen.. Tipper at starter ikke virker pga kabler til motor/fra motor / til starter er løsnet pga villmannskjøringen :mrgreen: Sjekk at alle kabler fra karroseri til motor, og inn til starter henger som det skal og mål om det kommer strøm osv ;)

Skrevet

Så det betyr at clutchen er ødelagt? :o ny for ca 20 000 km..

ja har funnet ut at det er startmotoren som sansyneligvis er gåen, så den er nå skrudd av. Men så får jeg heller sjekke hva det er. Takk for tips, skal sjekke alt etterpå :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...