mspec Skrevet Mai 25, 2010 Skrevet Mai 25, 2010 Politiet ga meg beskjed om at hvis de ikke ville betale så måtte jeg komme å anmelde det. Men han jeg har snakket med av de foresatte står så kraftig på sitt. Han mener jeg ikke har krav på en ny rute, at en brukt holder. Og at jeg må godta at han skal bytte ruta. Derfor ville jeg være sikker på at jeg har krav på å få den byttet på et verksted hvis jeg vil, før jeg anmelder det. tull å tøys!ingen kan kreve at de selv skal bytte skaden det gjelder.Det blir jo det samme som at du kolliderer med en bil og motparten krever å få skru på bilen din selv istedenfor å ta bilen på verksted du har jo ingen garanti for at jobben blir fullført 100%. *edit* og angående en "ny" brukt rute.Det er så som så at en brukt kan duge,men den kan ha bittesmå skader i seg som du ikke klarer å se med det bare øye og som igjen kan eskulere seg til brister med tiden.Så jeg hadde ivertfall ikke godtatt noe brukt rute. *edit* 2 Jeg ville enkelt å greit sagt følgende til de. alternativ 1.Si at de kan betale deg 7890 som det koster. alternativ 2. Ta det på deres forsikring å få ruten skiftet for 2000 på deres regning.
bmwkizn Skrevet Mai 25, 2010 Skrevet Mai 25, 2010 Stikk innom en bilglass forhandler og få de til å skrive ned noen grunner til at det ikke lønner seg å godta brukt rute montert av "amatører" regner med det får betydning i saken
ullsokken Skrevet Mai 26, 2010 Skrevet Mai 26, 2010 Jeg har villa tatt en runde til å snakket med foreldrene. Fortalt at det er siste mulighet for å ordne opp privat før du tar saken til konfliktsrådet. dette er en sak de GARRANTERT kommer til å må erstatte uansett. bedre å slippe unne med å dekke skadene, enn å risikere å betale saksomkostninger i tilegg. Tror nok jeg ville gjort det samme, gitt de en sjanse til å tenke litt over det og dra med deg et par fine lover som ble nevnt her også og vis de og si at neste er konfliktrådet om de ikke går med på å betale forsikrings egenandelen.
justemann Skrevet Mai 26, 2010 Skrevet Mai 26, 2010 Mye kjekk lesing der, men jeg finner ikke om jeg kan nekte han i å bytte ruten. I følge politiet skulle jeg levere et erstatningskrav til foreldrene, men dette var før de kom opp med å bytte ruten selv. § 4-1. (erstatningsutmålingen) Erstatning for tingskade og annen formuesskade skal dekke den skadelidtes økonomiske tap. ( http://lovdata.no/all/tl-19690613-026-004.html) For at ruta skal verta utbetra på tilfredstillande vis vert dette eit økonomisk tap for deg gjennom ditt vederlag til det firmaet som skal utbetra skaden. Dersom du viser til §4-1 om ertstatningsutmåling og § 1-2 om føresette sitt ansvar neste gong du kontaktar dei føresette, då bør dei aller fleste skjøna at her er det få alternativ utanom "pay up".
Jholmseth Skrevet Mai 26, 2010 Forfatter Skrevet Mai 26, 2010 Hadde en grundig samtale med foreldrene i dag, og etter mye fram og tilbake gikk de med på å betale egenandelen på 2000 kr. Ble tilogmed påstått at jeg hadde laget sprekkene selv, selv om ungene har tilstått. Mer urimelige og uoppdragene folk skal man lete lenge etter...
Gislius Skrevet Mai 26, 2010 Skrevet Mai 26, 2010 Stikk innom en bilglass forhandler og få de til å skrive ned noen grunner til at det ikke lønner seg å godta brukt rute montert av "amatører" regner med det får betydning i saken Ser du har fått ordnet, det var jo bra! Men! Svarer her fordi om, tilfelle noen andre leser her ^^ Viss ruten din er limet(det tror jeg den er?), så BØR/Skal det fikses på godkjent verksted. Jeg har fått opplæring angående rutelim etc, å da fikk vi se filmer av "hjemme"limte ruter og profflimte, for å si det slik, jeg ville ALDRI sittet på i den "hjemme"limte bilen! Framrutene er bærende, bilen som ikke hadde limet skikkelig var taket trykt GANSKE langt inn på, å den som var skikkelig limet beveget seg såvidt... Dette var samme biler i samme situasjon, kollisjonstester..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå