Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Svar ja:)

men m5 knuten passer såvidt baki hølet på e28, har den slv og må slipe av bolthuene for att den skal gå klar, skal du ha 108mm cv ledd baki der så må du enten få diffen lengre ned i forkant eller sveise om traversen mye.

Ser for meg det kan bli trangt ja, men det skal nok få plass på ett vis :-)

Skrevet
Plana nå er å gå opp til 3" aksling med cv ledd imot diffen.

Skal montere e34m5 medbringer inn på diffen, så lage overgang ifra den til 530D knuten. Tror det skal holde. Vi får se:-)

Legger nok ut bilder når det er ferdig.

Er 530d knuten enda større enn CV-knuten til M5?

530d har 94 mm cv knute, m5 har 86mm.[/qoute]

Jeg tok min fra e34 m5 og den et er 100mm cv knute orginalt ver den 98, så du må dreie opp flensen på diffen for att det skal passe med ny 100mm

Men 100mm leddet passer baki der.

Skrevet
Svar ja:)

men m5 knuten passer såvidt baki hølet på e28, har den slv og må slipe av bolthuene for att den skal gå klar, skal du ha 108mm cv ledd baki der så må du enten få diffen lengre ned i forkant eller sveise om traversen mye.

jeg har den største knuten på e21n. og der trengte jeg ikke modde noen ting. og den har std e28 535 bakstilling. :)

Skrevet

knuten fra e39 530d har same bultdiameter som e60m5 og det er den største bmw har tror jeg.

og di måla vi har oppgjidd er bolt diameteren. husker ikke dia på selve knuten.

Skrevet

hmm, da kan et stemme med 94mm, men med noe større enn det er det ikke plass til uten mod hvertfall,

om det er den du har så finnes det størr. alpina b10 har og samme som e39 og den er 98,8mm (utvendig)

Skrevet

Snakker du dia på knuten eller bult dia? Største bult diameter er 94mm. Den står på bla e39 530d m5e60mm. Det er den største. Den står på e34 540 og. Sikkert den som står på alpina bt og.

Skrevet
Snakker du dia på knuten eller bult dia? Største bult diameter er 94mm. Den står på bla e39 530d m5e60mm. Det er den største. Den står på e34 540 og. Sikkert den som står på alpina bt og.

snakker utv jeg, 98,8m er på kanten helt ytterst.

noe større en det passer ikke fysisk i e28 bakstilling. ikke uten mod hvertfall. hadde det passet haddejeg hatt det på min mellomaksel da jeg hadde alle 3 valgene.

i "mellomaksel" verden så bruker di kun ytteridametermål og da er det den største 108mm og den under 100mm. samme som er på utgående på e28 bakstillinga med store knuter er 108mm og di små er 100mm.

så 100mm har jeg bak på diffen min og det er maks av hva som passer med alt orginalt.

Skrevet

ja da har du en bakstilling med mindre plass en min morty. det kan jo hende de er ting om e28 og gennerelt bmw du ikke har 100% kontroll på og. og i bmw mellomaksel verden er bult diameteren målet di forholder seg til. og den største bmw har er for tredje gang 94mm. sirka 110mm utvendig. og den passer bolt on i min 535 bakstilling. eneste jeg måtte gjøre var og bytte til inn gående medbringer fra e34 540. tror du ikke på åss kam du komme og ta en titt:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...