Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
håper jeg får bedre register :)

700nm på 1 bar får man jo med 745 manifold/turbo og orginalt kam :P på 3500 der også.

Bedre register?

Det er da ikke akkurat et dårlig register det vi ser her, det er vel strengt tatt et av de bedre. At den mister 50hk på slutten merker man ikke når man kjører, den vil uansett dra som et tog hele veien. At motoren går med fullt raseri rett i turtallsperra har ingen hensikt. I mine øyne er det i grunn bare bra at motoren "roer" seg litt helt i toppen! Skal man ha noe som sparker igang enda tidligere så vil det nok gå utover toppeffekten, og med en annen kam så vil det nok gå utover mellomregisteret.

EDIT: vi satt å skreiv samtidig, men skjønner hvor du vil hen. :) Men jeg tror ikke det går å få det til å sparke noe særlig tidligere og samtidig få effekten til å peake på over 7000omdr. Man må ta et kompromiss et sted, hvis ikke får du kjøpe s54 og kjøre med vanos og 7175! :)

Skrevet

700nm på 1 bar får man jo med 745 manifold/turbo og orginalt kam :P på 3500 der også.

Bedre register?

Det er da ikke akkurat et dårlig register det vi ser her, det er vel strengt tatt et av de bedre. At den mister 50hk på slutten merker man ikke når man kjører, den vil uansett dra som et tog hele veien. At motoren går med fullt raseri rett i turtallsperra har ingen hensikt. I mine øyne er det i grunn bare bra at motoren "roer" seg litt helt i toppen! Skal man ha noe som sparker igang enda tidligere så vil det nok gå utover toppeffekten, og med en annen kam så vil det nok gå utover mellomregisteret.

EDIT: vi satt å skreiv samtidig, men skjønner hvor du vil hen. :)

som sagt, det er ikke dårlig dette nei. mange fler her som kjører med 100 ganger værre register :P

driver å skal smi litt med andre rådeforhold osv på motoren min og få laget en spesialkam sammen med en kompis og km cams, så blir nå spennende å se :)

lurer på 6768 turbo på min også. men får se hva det blir til.

blir endel andre moods på toppen også, med bl.a 1mm oversize rustfrie ventiler + bra porting og med spesial kam så kan det bli bra :)

hvordan topp/ventiler er det i denne da ?

EDIt: ja det gjorde vi visst :P

Skrevet

Blir gøy og se om du får til det morty.:) jeg tror det blir vanskelig. Man får liksom ikke i pose og sekk. Og denne bilen er ikke ferdig bremsa enda en gang. Så mere effekt blir det og. Og har du bremse papir på 700nm på 3500 med 745 manifold og k27 så vis fram det:)denne har tore topplokk porta topp men orginale b34 ventiler.

Skrevet
Blir gøy og se om du får til det morty.:) jeg tror det blir vanskelig. Man får liksom ikke i pose og sekk. Og denne bilen er ikke ferdig bremsa enda en gang. Så mere effekt blir det og. Og har du bremse papir på 700nm på 3500 med 745 manifold og k27 så vis fram det:)denne har tore topplokk porta topp men orginale b34 ventiler.

skal se om jeg finner det.

hvordan blri en porta b34 topp mot en b35 topp da? har dere testet det? jeg har alltid lurt på om det virkelig hjelper så mye som jeg tror..

jeg gleder meg skikkelig hvertfall til å få igang min egen motor :) ikke meninga å ha så mye OT her, men er litt arti/lærerikt å diskutere motor med folk som har bygd endel osv. er ikke akkuratt utlært jeg føler jeg :roll:

Skrevet

Bedre register?

EDIT: vi satt å skreiv samtidig, men skjønner hvor du vil hen. :) Men jeg tror ikke det går å få det til å sparke noe særlig tidligere og samtidig få effekten til å peake på over 7000omdr. Man må ta et kompromiss et sted, hvis ikke får du kjøpe s54 og kjøre med vanos og 7175! :)

haha! aldri :D (tror jeg)

Skrevet

Enig. Man må dele erfaringer.har ikke flowtesta hverken den ene eller den andre vi nei. Men virker ikke som denne yter noe mindre på 1 bar enn annen m30 med porta b35 topp gjør. Var med og bremsa en i sommer som hadde z55 kam og noe samme turbo størelse. Den hadde 660whp på 1,5. Det greier lett denne og når vi får bort fjusken. Men vet ikke hva det utgjør lengere opp. Vil jo tro b35 toppen flower bedre men har ikke fått samenligna enda:)

Skrevet

Er flere som har 600hk på hjul @ 1bar på M30 turbo uten noe annet enn egen kam og porting, godt innsug og litt gjennomtenkte løsninger. Beste jeg har sett har vel ca 640hk på hjul på 1bar. Riktignok på E85.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...