Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har ikek sagt jeg kan alt heller, bare sier att slik det var i min egen bakstilling, og jeg regne rikke med att e28 har så mange varianter akkuratt.

jeg har også medbringer fra 540. og den har IKKE 110mm utvendig mål.

men dere får det sikkert til ;)

Skrevet

jeg kjøpte nytt alt sammen, og jeg måtte dreie opp sporet innvendig i flensen for å få plass til ett 100mm utvendig mål cv knute, fordi orginalt har bmw 98,8mm utv m¨l på knuta der. og dne passer akkuratt innimellom hølet på akslingen min, samt je gmåtte slipe av bolta jeg brukte, 12,9 umbrako med mutre på diff siden. kan fikse bilde av dette etterpå om du er intr i å se. bakstillinga ligge rpå gulvet med diff i så skal du få mål også.

Skrevet

Men om du har knute som er 100mm utvendig har du den "lille". Den vi prater om er større men har pinnbolter så mutrene peker mot diffen. Ingen sliping nødvendig.på min ihvertfall.

Skrevet

alle di til bmw har pinnbolter orginalt såvidt jeg vet

tok bilde av min nå, litt dårlig å se hvor trangt det er men på ene bildet ser du hvor bolten har subbet borti. mellomakselen ligger ute i containern så den orka jeg ikke spa fram.

zgoxz7pw8m7kpckmgcdh.jpg

vzyw2aagzc3v63vc9xlu.jpg

målebåndet ligger inni sporet.

Skrevet

Jeg sveisa på noen biter med 5mm flatjern på de fremste hulla på diff-festet for å få plass. Ser bare på det som en fordel da det samtidig forsterker området rundt. Har sett det har sprukket der etpar ganger :shock: Demonterte forresten akkurat en 740 V8 (BMW altså) å der såg det ut i farta til å være enda større ledd enn E39 530 tilogmed! :shock: Pluss att det såg faktisk ut til att medbringeren kunne brukes i 210-diffen :D Men har ikke prøv det enda, så er ikke 100% sikker..71l6le8fggqmv8gm2qg5.jpg

Skrevet

Siste ord i denne saken er att uansett f..., så skal det monteres noe som er så stort å kraftig att det holder !!

Skal demontere idag, så får vi se hvor god plass det er :-)

Skrevet
Jeg sveisa på noen biter med 5mm flatjern på de fremste hulla på diff-festet for å få plass. Ser bare på det som en fordel da det samtidig forsterker området rundt. Har sett det har sprukket der etpar ganger :shock: Demonterte forresten akkurat en 740 V8 (BMW altså) å der såg det ut i farta til å være enda større ledd enn E39 530 tilogmed! :shock: Pluss att det såg faktisk ut til att medbringeren kunne brukes i 210-diffen :D Men har ikke prøv det enda, så er ikke 100% sikker..[ Bilde ]

Er den samme knuten på e38 740 og. Finnes ikke større og få på bmw.

Skrevet
Jeg sveisa på noen biter med 5mm flatjern på de fremste hulla på diff-festet for å få plass. Ser bare på det som en fordel da det samtidig forsterker området rundt. Har sett det har sprukket der etpar ganger :shock: Demonterte forresten akkurat en 740 V8 (BMW altså) å der såg det ut i farta til å være enda større ledd enn E39 530 tilogmed! :shock: Pluss att det såg faktisk ut til att medbringeren kunne brukes i 210-diffen :D Men har ikke prøv det enda, så er ikke 100% sikker..[ Bilde ]

Er den samme knuten på e38 740 og. Finnes ikke større og få på bmw.

Ser det nå ja, jeg sammenligna visst med et E60 ledd jeg hadde;) 740 vs 530df8ghk00w5s2pss4lnkri.jpg Klarer forresten ikkje å sjå filmen det er linka til!? Den om den bilen denne tråden egentlig handler om :lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...