Breitling Skrevet Mai 25, 2010 Skrevet Mai 25, 2010 På svingete vei i 80km/t og opp så virker bilen veldig overstyrt inn i sving, så stabiliserer den seg og virker helt fin. Den sporer en del, men dette er p.g.a crappy kvalitet på bakdekkene. (235/45-17), noe som er en ukurant dimensjon på E36 Alle foringer i bakstilling er PowerFlex, foruten svingarmsforingene som er GS-performance (de er steinharde). Var etter at GSP-foringer kom på plass at jeg ble obs på denne overstyringen. Nye dempere bak også Forstilling har Powerflex bakre bæreforing og bærearmen er fra M3. For meg virker det som om bakenden er mye stivere enn fronten, og dette kan ha en god del med overstyringen å gjøre. Hva kan jeg gjøre med forstilling for å få mere stivhet i karosseriet foran?? Er ikke av typen som liker å drifte gjennom hver sving på landeveien PS: 4-hjuls kontroll er nettopp utført og dekktrykk OK Tips eller innspill??
P.O.M. Skrevet Mai 25, 2010 Skrevet Mai 25, 2010 Jeg har E34 med originalt understell og jeg har prøvd disse delrin skivene (se link) for å stive opp bakre travers. Da ble bilen så overstyrt at jeg tok de av etter kort tid. Jeg tror da at problemet ditt kan ha noe med at traversforingene dine i bakstillingen er for stive. Du kan jo prøve med litt mindre luft i fordekkene dine, da skal bilen teoretisk bli litt mindre overstyrt/mer under styrt. http://www.racingking.ca/product_info.php?products_id=57&osCsid=c3c6b85047378f8a1bea95e0523d90c8
Bonden Skrevet Mai 25, 2010 Skrevet Mai 25, 2010 Hadde du egene mål for 4 hjuls kontrollen ?. fabriksmål kan ofte bli litt for dårlige da du ikke lenger har noe fleks i foringer slik som fabriksmålene tar hensyn til ,du kan da bli kjørende med mål helt i ytterkant av en toleranse alt etter som hvor nøye kontrollen ble gjort. Regner med at det er stivere foringer foran også ?.
Johnsen86 Skrevet Mai 25, 2010 Skrevet Mai 25, 2010 Innpress og sporvidde bak kontra foran kan også ha mye å si.
hagenisse Skrevet Mai 26, 2010 Skrevet Mai 26, 2010 crappy kvalitet på bakdekkene. Dette er ofte nok..
Breitling Skrevet Mai 26, 2010 Forfatter Skrevet Mai 26, 2010 Jeg har E34 med originalt understell og jeg har prøvd disse delrin skivene (se link) for å stive opp bakre travers. Da ble bilen så overstyrt at jeg tok de av etter kort tid.Jeg tror da at problemet ditt kan ha noe med at traversforingene dine i bakstillingen er for stive. Du kan jo prøve med litt mindre luft i fordekkene dine, da skal bilen teoretisk bli litt mindre overstyrt/mer under styrt. http://www.racingking.ca/product_info.php?products_id=57&osCsid=c3c6b85047378f8a1bea95e0523d90c8 Nja, du kan ha rett. Men BMW selger slike skiver til montering på banebiler o.l og det har aldri vært rapportert noe negativt om dette. Men man vet aldri Hadde du egene mål for 4 hjuls kontrollen ?. fabriksmål kan ofte bli litt for dårlige da du ikke lenger har noe fleks i foringer slik som fabriksmålene tar hensyn til ,du kan da bli kjørende med mål helt i ytterkant av en toleranse alt etter som hvor nøye kontrollen ble gjort. Regner med at det er stivere foringer foran også ?. Egne mål?? Har aldri hørt noe om egne mål pga foringsbytte. Forklar gjerne Men man skulle tro at verkstedet hadde en standard i slike tilfeller?? PowerFlex til bærebro og stabstag foran ja. Nye org. innfestninger ("hundekjeksene") til stabstag Innpress og sporvidde bak kontra foran kan også ha mye å si. 8x17 ET41. 215/40 foran og 235/45 bak. 4 stk 225/45 er bestillt, men treg levering pga transportstreiken Dette er ofte nok.. Tanken har streifa meg ja. Vi får se når de nye dekka dukker opp
Johnsen86 Skrevet Mai 27, 2010 Skrevet Mai 27, 2010 Ja hadde ikke tatt meg bry med å gjøre noe før du har andre dekk. 235 på 8" var litt breit også, det kan skape vandring og sporing, dermed overstyring, i tillegg til møkkadekk...
Breitling Skrevet Juni 5, 2010 Forfatter Skrevet Juni 5, 2010 BTW, vil det hjelpe å montere fjærbeinstag for å få chassi stivere i front ved aktiv kjøring?? Og noen som kan si meg hva Fjærbeinstag heter på tysk?? Sitter på Ebay.de men finner ikke mye da jeg ikke vet hva det heter
hagenisse Skrevet Juni 5, 2010 Skrevet Juni 5, 2010 Min erfaring er at fjærbeinsstagene ikke har noen særlig merkbar effekt.
Kristi@n Skrevet Juni 5, 2010 Skrevet Juni 5, 2010 Fjærbeinstag heter vel domstrebe på tysk... http://de.wikipedia.org/wiki/Domstrebe K
Gjest Skrevet Juni 6, 2010 Skrevet Juni 6, 2010 fjærbeinstag foran har ikke noe særlig merkbare effekt.. det er min erfaring, og er enig med hagenisse der.. men det er klart det er litt avhengig av hvilket karosseri det er snakk om, har ikke prøvd meg så mye fram med e36.. jeg har greid å kjenne forskjell på noen biler, såvidt, under ekstrem belastning... men, den effekten du merker vil gjøre bilen mer understyrt.. ikke en effekt du nødvendigvis ønsker.. få på noe ordentlige dekk, så kan du heller revurdere.. ser ikke problemet med 235 på 8".. jeg mener det ikke er problemet.
Breitling Skrevet Juni 6, 2010 Forfatter Skrevet Juni 6, 2010 fjærbeinstag foran har ikke noe særlig merkbare effekt.. det er min erfaring, og er enig med hagenisse der.. men det er klart det er litt avhengig av hvilket karosseri det er snakk om, har ikke prøvd meg så mye fram med e36..jeg har greid å kjenne forskjell på noen biler, såvidt, under ekstrem belastning... men, den effekten du merker vil gjøre bilen mer understyrt.. ikke en effekt du nødvendigvis ønsker.. få på noe ordentlige dekk, så kan du heller revurdere.. ser ikke problemet med 235 på 8".. jeg mener det ikke er problemet. Nei, 235 bak går fint det, men dekkene er av dårlig kvalitet (billigmerke), med veldig rette dekksider, dårlig vanndrenering, så det sporer så innmari. Men nå som transportstreiken er over så kommer vel nydekkene mine snart Får håpe overstyringen og sporingen blir betydelig bedre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå