Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Dama har en 318is, men den går faktisk dårligere enn focus 1.6.. Vet egentlig ikke hvordan disse egentlig skal gå men vil tro den skal gå bedre en focusen.

Så vi tenkte da å hive inn en m50b20TU.. Is'en er en sen 94mod..

Så da lurer jeg på om det er noe annet enn komplett motor og eksos som trengs å byttes?

Mvh

Skrevet

Sku jo tro at is går bedre som har 140 hk! i den focusen er det sikkert 90 hk el no? ble du kjørt fra? :P

er ikke noe symtomer på bilen som kanskje gjør at den ikke går som den skal?

har m50b20 selv! greit motor det. går helt greit for min del :) lykke til!

Skrevet

318is motoren skal ikke være daug den.

m50b20 er ikke så mye sprekere akoratt:)

vist du første er igang da, så kan du butte til en motor som faktisk er noe merkbart sprekere. som m50b25.

Skrevet

Er dama sin bil da, så trenger ikke å gå så utrolig godt+ at b20 er en del billigere i innkjøp..

Er det noe stress å sette det inn i is'en? har monter m50 i e30 før så skal altids klare det men greit å vite hva må gjøre på forhånd

Skrevet
Sku jo tro at is går bedre som har 140 hk! i den focusen er det sikkert 90 hk el no? ble du kjørt fra? :P

er ikke noe symtomer på bilen som kanskje gjør at den ikke går som den skal?

har m50b20 selv! greit motor det. går helt greit for min del :) lykke til!

101hk:P

Er foreldrene mine sin focus å merker den drar bedre opp i fart..

Is'en henger liksom igjen istede for å akselere.. sikkert noe galt med den, men gidder ikke å bruke masse penger på å feilsøke eller kjøpe deler for å prøve om det blir bra liksom..

Skrevet

Jeg ville heller prøvd og fikse is motoren.

tenkt tanken tett katalysator?

hvis hun blir stoppet eller skal på eukontroll med m50en sliter du allerede, folk som er litt bilkyndige ser med engang at det er en 6er

Skrevet

Ville beholdt is motoren da det er en veldig god motor!!

Det med å kjenne at en bil drar bedre enn en annen ved kun å kjøre/sitte på er heller tvilsomt da det er mange aspekter som kan innvirke på den følte akselerasjonen. Sett bilene opp mot hverandre å ta et lite drag for å se om den virkelig drar så dårlig som du "føler".

Ikke vet jeg hva en focus veier, men hvordan blir hk/kg forholdet mellom de bilene?

Skrevet

Merker godt at bilen rett og slett går dårlig.. Så er vel mest sannsynlig at det er noe tull med den..

Katalysator er fjernet på den så er ikke det.

Ledningene fra motor er klippet en gang å satt sammen med kabelsko(jeg har loddet dette nå), noe som tyder på at det har vært motorbytte? tanken har slått meg at det ikke er is motor som står i bilen:P

Skrevet

Skal prøve å fikse det imorgen ;)

Enten er det annen vanlig 318motor ellers så er det noe galt med den..

Så for meg is'n gikk greit jeg, og ble veldig skuffet i dette tilfelle.. Hadde en sedan 320 non-vanos som hadde gått 320.000km og den var friskere..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...