Gå til innhold

Lekker vann fra vannpumpe ( 2 små hull ) Wtf?

Muztang289
 Share

Anbefalte innlegg

Problemet er det at jeg trenger bilen på fredag og lørdag.. Bestiller ny vannpumpe imorgen fra GS bildeler, har de den inne får jeg den imårra, om ikke så blir det plan nummer 2..

Hva er best at jeg tetter igjen hullene med?

Liten trebit som jeg spikker til og presser på?

Noen andre tips om hva som kan gjøres?

Bilde av det ene lille hullet ser dere på bildet her: http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /89084.JPG

Det er da det lille hullet klokka åtte for det svarte hjulet om dere ikke skulle se det.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller gå til en annen plass og få en... er ikke alverdens og tar vel ca 40 minutter å bytte fra du starter... hehe... men bare pass på å få lufta ordentlig og at boltene du skrur ut av vannpumpa skal flyttes inn i noen andre hull for å "dra" pumpa helt ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ha heller med deg en del vann som eventuelt er blandet med litt kjølevæske og fyll på underveis. ungå rush trafikk :P

trenger ikke det på sommerstid :-P hehe... holder jo med kun vann når det ikke er minusgrader :-)

da har du misforstått kraftig kjølevæskens egenskaper. hvorfor tror du det heter KJØLEvæske..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frostvæske, kjølevæske, kjært barn har mange navn, men det er helt uproblematisk å etterfylle med rent vann, men jeg vet ikke hvor lenge jeg ville kjørt på dette m.t.p. korrosjon og alu.topp. Ut fra http://translate.google.no/translate?hl ... reeze.html kan vi se at spesifikk varmekapasitet for en blanding av 50-50 frostvæske og en temperatur på 93*C er 3,62 J/g/*C, noe som er lavere enn vannets 4,19 J/g/*C. Dermed har rent vann bedre varmeoverføringsegenskaper enn en blanding av vann og frostvæske.

Det skal dermed være sagt at frostvæska øker kokepunktet fra 100*C til ca 107*C ved en 50-50 blanding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ha heller med deg en del vann som eventuelt er blandet med litt kjølevæske og fyll på underveis. ungå rush trafikk :P

trenger ikke det på sommerstid :-P hehe... holder jo med kun vann når det ikke er minusgrader :-)

da har du misforstått kraftig kjølevæskens egenskaper. hvorfor tror du det heter KJØLEvæske..

Joa, MEN, ikke vits i å kaste bort 500 spenn i kjøleveske når den bare skal renne ut :-P Var egentlig det jeg ville fram til... Ja, kokepunktet heves, men sålenge kjølesystemet er lukket kan det holde enda høyere temperaturer uten å koke (og ja, men kjølevæske kan det bli enda høyere)

fysikkens verden er stilig på den måten... Vi fikk vann til å koke ned på en temperatur på 35 grader celsius i en tett beholder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...