Muztang289 Skrevet Mai 26, 2010 Share Skrevet Mai 26, 2010 Hei. Har problemer med at det lekker vann ifra kjølesystemet til bilen, vannet kommer ut ifra to små hull på nedsiden av vannpumpa ( under reimhjulet ). Hva er dette for noe, og hvorfor renner det vann ut herfra? Er Vannpumpa gåen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TDV Skrevet Mai 26, 2010 Share Skrevet Mai 26, 2010 er ikkje det sladrehull om att innerste tetningsringen er gåen da? om du vil ta filipiner ordninga stapper du 2 tilsmidde treklosser i holet. eller så bytter du vannpumpa:=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muztang289 Skrevet Mai 26, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 26, 2010 Så man kan si at den er defekt, men man kan bruke den vidre ved å ta "filipinder ordninga" ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LBell Skrevet Mai 26, 2010 Share Skrevet Mai 26, 2010 Den ordninga høres ut som en midlertidig metode. Bytt heller vannpumpe, koster ike så mye og er lett. Så slipper u videre problemer fremover. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Mai 26, 2010 Share Skrevet Mai 26, 2010 enig med LBell... bytt den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muztang289 Skrevet Mai 26, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 26, 2010 Problemet er det at jeg trenger bilen på fredag og lørdag.. Bestiller ny vannpumpe imorgen fra GS bildeler, har de den inne får jeg den imårra, om ikke så blir det plan nummer 2.. Hva er best at jeg tetter igjen hullene med? Liten trebit som jeg spikker til og presser på? Noen andre tips om hva som kan gjøres? Bilde av det ene lille hullet ser dere på bildet her: http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /89084.JPG Det er da det lille hullet klokka åtte for det svarte hjulet om dere ikke skulle se det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muztang289 Skrevet Mai 26, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 26, 2010 enig med LBell... bytt den Jepp, skal bytte.. Er 650,- ikke allverdens. Men, jeg må få fikset en løsning så jeg kan kjøre med på fredag og lørdag.. Håper GS har denne inne slik at jeg får den imårra..! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Mai 26, 2010 Share Skrevet Mai 26, 2010 Eller gå til en annen plass og få en... er ikke alverdens og tar vel ca 40 minutter å bytte fra du starter... hehe... men bare pass på å få lufta ordentlig og at boltene du skrur ut av vannpumpa skal flyttes inn i noen andre hull for å "dra" pumpa helt ut... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LBell Skrevet Mai 26, 2010 Share Skrevet Mai 26, 2010 Jeg hadde ikke turt å tette noen av de hullene, du skal bruke noen av hullene for å lirke ut vannpumpen som ///Mysild sier. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TDV Skrevet Mai 26, 2010 Share Skrevet Mai 26, 2010 Eg og ville byttet pumpa. men om det er krise og MÅ bruke bilen er dt å sette i en "propp" så en kommer seg frå a til b. det lisje hullet under reimhjulet er sladrehull ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quatro84 Skrevet Mai 26, 2010 Share Skrevet Mai 26, 2010 ha heller med deg en del vann som eventuelt er blandet med litt kjølevæske og fyll på underveis. ungå rush trafikk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Mai 26, 2010 Share Skrevet Mai 26, 2010 ha heller med deg en del vann som eventuelt er blandet med litt kjølevæske og fyll på underveis. ungå rush trafikk trenger ikke det på sommerstid hehe... holder jo med kun vann når det ikke er minusgrader Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quatro84 Skrevet Mai 27, 2010 Share Skrevet Mai 27, 2010 ha heller med deg en del vann som eventuelt er blandet med litt kjølevæske og fyll på underveis. ungå rush trafikk trenger ikke det på sommerstid hehe... holder jo med kun vann når det ikke er minusgrader da har du misforstått kraftig kjølevæskens egenskaper. hvorfor tror du det heter KJØLEvæske.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW 2002 Fredrik Skrevet Mai 27, 2010 Share Skrevet Mai 27, 2010 Frostvæske, kjølevæske, kjært barn har mange navn, men det er helt uproblematisk å etterfylle med rent vann, men jeg vet ikke hvor lenge jeg ville kjørt på dette m.t.p. korrosjon og alu.topp. Ut fra http://translate.google.no/translate?hl ... reeze.html kan vi se at spesifikk varmekapasitet for en blanding av 50-50 frostvæske og en temperatur på 93*C er 3,62 J/g/*C, noe som er lavere enn vannets 4,19 J/g/*C. Dermed har rent vann bedre varmeoverføringsegenskaper enn en blanding av vann og frostvæske. Det skal dermed være sagt at frostvæska øker kokepunktet fra 100*C til ca 107*C ved en 50-50 blanding. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Mai 27, 2010 Share Skrevet Mai 27, 2010 ha heller med deg en del vann som eventuelt er blandet med litt kjølevæske og fyll på underveis. ungå rush trafikk trenger ikke det på sommerstid hehe... holder jo med kun vann når det ikke er minusgrader da har du misforstått kraftig kjølevæskens egenskaper. hvorfor tror du det heter KJØLEvæske.. Joa, MEN, ikke vits i å kaste bort 500 spenn i kjøleveske når den bare skal renne ut Var egentlig det jeg ville fram til... Ja, kokepunktet heves, men sålenge kjølesystemet er lukket kan det holde enda høyere temperaturer uten å koke (og ja, men kjølevæske kan det bli enda høyere) fysikkens verden er stilig på den måten... Vi fikk vann til å koke ned på en temperatur på 35 grader celsius i en tett beholder... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå